Kalandok bionikus gepárddal
Sose ültem még Infiniti FX-ben, sőt, hirtelen azt sem tudom, a szerkesztőségben ült-e már valaki benne, mert Infiniti autóteszt még nem volt az újságban. Európában mondjuk nem is árul a Nissan hivatalosan Infinitit, csak idéntől tervezik.
FX-ből van persze elég Budapesten is, ami nem csoda: elképesztően jól néz ki, és mondja ezt valaki, akit a hideg ráz az összes SUV-tól, SAV-tól, CUV-tól és CAV-tól. És hogy mi benne a jó – azon kívül persze, hogy a 350Z-hez hasonlóan ez is az FM padlólemezre épül?
Az, hogy gyári rajta a 20 hüvelyk átmérőjű felni. Ez Budapesten nyilván egyedül arra jó, hogy pokollá tegye utasainak ágyéki gerincét és lazuló fogtöméseit, kívülről viszont csodálatos harmóniát ad az autónak.
Csarnó Balázs barátom mondta pár éve, hogy vezetett egy FX45-öt (ez a V8-as verzió, a kisebb FX35-ben az előző 350Z V6-osa van), és pontosan az az élmény, mint a legtöbb, róla szóló írásban: beülsz ebbe a nagy, magas tankba, és teljesen megdöbbensz, hogy mennyire jó vele kanyarodni.
Valószínűleg porított Infiniti FX-et keverhettek annak az embernek az italába, aki a Chub City játékautógyárnak tervezte ezt a két autót, egy VW Transportert és egy Bogarat:
Fotó: Bee(Tm)
Fotó: Bee(Tm)
Bár a Bogár tervezőjét inkább az autó hangfalai bűvölhették el, hogy sztereó rádiós magnóvá morfolta Prof. Dr. h.c. Porsche munkáját.