Zuglói elektroszmog
Rég bosszankodtam annyit, mint mostanában a gyerekjátékok miatt. Nagyobbik fiamnak, Bálintnak (5) két távirányítós autója van.
Egy ideje nem működik, pontosabban ha a távot fél méterre odaviszi hozzá az ember, kicsit azért működik, de távolabb már átkapcsol a szlovák kettőre, és megáll. Többször szétszedtem, újraforrasztottam az antennáját, megpróbáltam eltekergetni a tekercset a vevőrészében, hátha elmászott egymástól frekvenciában az adó és a vevő. Egyszer már azt hittem, megjavítottam, de másnap újrakezdte a süketséget. Félretettük, a Bálint persze bőgött.
Sebaj, még a múlt nyáron kapott egy Jeepet, hogy a kertben tudjon vele autózni. Hamar kiderült azonban, hogy hiába a háborún edződött technika, a magas építés, az erős motor, a kiváló terepjáró a legkisebb fűcsomóval sem képes megbirkózni. Szobában viszont a Nissannál butább, hiszen bekapcsolás után azonnal elindul (iszonyatos sebességgel) balra hátra, s csak egy karja van a távján. Azt ha előretolod, megy toronyiránt, mint barom. Vezetni tehát elég nehéz, mert a közlekedés véget nem érő, villámgyors Y-fordulók sorozatából áll.
De azt követően, hogy a Nissan tönkrement, a szobai autóvá előlépett Jeep is elkezdett hülyéskedni. Persze rögtön a kisebbik fiamra, Norbira (2,5) gyanakodtam, akit többször rajtakaptam, hogy az antennájánál fogva rángatja a szegény autót. Gyerek dorgál, autó szétszed, antennacsavar meghúz, tesztel. Megint ment, de csak pár napig, aztán az se vette többé a távadást.
Karácsonykor telt be pohár. A Bálintnak hozott a Jézuska egy távirányítós helikoptert (ilyen kis tízcentis, hungarocell-testűt), annak a rotorját a gondos apuka (azaz én) még a trimmelőreptetés alatt tönkretette. Soha nem játszott vele a gyerek, de legalább zokogással telt a karácsony. Hál’istennek a Winklernek volt egy hasonló helije, odaadta nekem, majd arról megpróbálom átépíteni a rotort, az szerintem rendben lesz.
Figyelem: a videófelvétel a történet végére elért harmóniát ábrázolja.
De mivel a Bálint kapott egy ilyen vagány távirányítós cuccot, a Norbinak is kellett valami hasonló a Jézuskától, ő egy bulldózerrel lett gazdagabb. RC, hát persze. Volt is nagy öröm, toltuk bele az elemeket, jött a próba – hát az sem ment egy méternél messzebb. Nézzük a dobozát, Made in China, de legalább Tyco, az elméletileg valami közepes márka, nem filléres gagyi. Rajta is volt az ábra, hogy legalább 7 métert bírnia kellene. Ez meg legfeljebb olyan messze jutott, mint gyerekkorom drótos Wartburgja, tudják, a zöld-fehér Polizei-feliratú PIKO-modell.
Betelt a pohár, elhatároztam, hogy a fiaim ezentúl kizárólag Legót és Burago-modelleket kapnak. Azok bírják, szeretik is mindet. Ám a feleségemet csak-csak piszkálta a bulldózer, múlt vasárnap visszavitte a Tescóba. Be is cserélték volna, de azért kipróbálták a tescósok, és lám – a munkagép szépen robogott fel-alá az áruházi műkövön.
A csere elmaradt. A baj a házunkkal van, naná.
Szörnyű sejtelmem támadt. Tudják, van egy bébifigyelőnk. Az adó fent, a gyerekágy alatt, vevő lent, a dolgozószobában, vagy a nappaliban, attól függően, hol vagyunk éppen. Így mindig tudjuk, ha valamelyik gyerek nyavalyog, nem alszik, de még azt is, ha túl hideg van a szobájukban, mert a készülék távhőmérni is tud. Régebben mindig kikapcsoltuk az adót, de mivel kényelmetlen hozzáférni, mostanában leszoktunk róla, úgyis csak milliwattokat fogyaszt. Hát most felmentem és kilőttem.
Csoda történt. A bulldózer, mint valami dervis, táncot járt a szoba legtávolabbi zugaiban. A Jeep boldogan rohangászott fel-alá a lakás extremitásai között, lerombolva mindent, ami útjába került. Csak a Nissan bénázott, hogyne, hiszen annak korábban eltekertem a vevőjén a tekercset.
Öt perc vesződés a műszercsavarhúzóval (nekem csak hagyományos van, pedig tekercset hangolni műanyag eszközzel szokás, hiszen a fém önmagában is elilleszti a tekercset), és a 350Z is a régi önmaga lett. Amióta minden rádiós táveszköz 40 MHz környékén sugároz, előfordul az ilyen.
Látják, nem kell mindig a kínaiakat okolni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
