Négykerekű a négykerekűben
Hamarosan megjelenik egy beszámoló a KTM sportquadjáról, egy 450 köbcentis kis szörnyetegről itt minálunk, pontosabban motoros mellékletünkben, a Totalbike-on. A cikket én fogom írni, merthogy én kértem el egy hétvégére a járművet. Törökbálinton lakik a KTM, Vértesbogláron lakom én, köztünk meg van vagy negyven kilométer. Amit differenciálmű nélküli, lágy terepgumikkal szerelt rendszámmentes quaddal nem szabad, és nem is nagyon lehet abszolválni.
Nekikészülődtem, rátolattam a garázsra
Így hát megkértem unokatestvéremet, segítsen már ugyan, és vonja ki vállalkozásából pár órára a nemrég vásárolt platós-darus Renault Mastert (nem kizárt, hogy hamarosan ezt is feldolgozom, érdekes jármű). Eljött, feldobtuk a quadot, és hazavittük.
A sörpadokkal szinte szintbe került araktér és a quad
A hétvégén nyüstöltük, aztán vasárnap délután beütött a ménkű: a Master nem ér rá hétfőn, vigyem vissza a KTM-et, ahogy tudom.
Akár önerőből is bement volna, kis kuplungcsúsztatással
Nem hogy teherautóm, még vonóhorgom sincs, most micsináljak; kezdtem lassan kétségbeesni. Aztán rájöttem, hogy van egy buszunk.
Elő a mérőszalagot: 103 centi a Voyager belépő magassága, vagy 110 a szélessége. Mennyi a quad? 110 magas, 105 széles. Nézegetem a túl magas kormányt, babrálom, piszkálom, egyszer csak kezemben marad a komplett műszerfal; épp csak rá volt pattintva a csőre. Alatta négy tízes csavar szorítja a kormányt. Amíg meg nem lazítom.
Asszony a kormányszarvnál
Lehajtott kormánnyal száz centire csökken a magasság: én nyertem! Kiszedem, félrecipelem a padot (baromi nehéz), a foteleket (szintén), kész a síkpadlós teher-Voyager. De hogy rakom be a quadot? Ha simán beemelem az elejét, a motorbölcső végigkaristolja a kocsit. A hátulját pedig nem tudom kiemelni, túl magasan van a kapaszkodófogantyú.
Nem koszoljuk a szőnyeget, csak a rongynak való öreg pólókat
De itt vannak a remek, masszív sörpadok!
Ráemelem, végiggurítom, bent is van az eleje. Adriennt csak most riasztom, megússza a nők számára mindig rizikós erőemelés mutatványát, elég kicsit kormányozni bentról. Sebességbe rakom, fixálom a féket, kicsit áttekerem a biztonsági övvel, és mehetünk.
És benn
Most megint jó ötletnek érzem, hogy a Twingo után némi elmezavar hatására ekkora batárt vettünk. Aminek mellesleg a múlt hétvégén volt pofája 7,12 litert fogyasztani százon egy országjáró családi kiránduláson!