Saab AeroX nálunk
Meglepődtem, amikor először megláttam. Nem gondoltam volna, hogy a Saab manapság valamivel fel tudja kelteni az érdeklődésem. Nézegettem a képeket, kipróbáltam az interaktív utazást az AeroX-szel, és mindig azt kellett mondanom: ez nagyon szép munka. Két éve mutatták be a Frankfurti Genfi Autószalonon a koncepciót, nem gondoltam volna, hogy valaha megtapogathatom. A hét végén Kecskeméten a Repülőnapon tűnt fel először, és tegnap a Saab 900 klubnak külön megmutatták.
Pár szóban elmondták, mit kell tudni az autóról, vagyis vannak műszaki adatai is, de koncepcióautó esetén az ilyesmit nem illik komolyan venni. Már az is nagy eredmény, hogy motor van benne. Az én véleményem az, hogy kinézem belőle, de nem hiszem a 400 lóerőt. Bemásztam alá, láttam a kipufogórendszert. Az E100-as tiszta etanollal működő motor nem világújdonság, a 400 lóerőt és 500nm nyomatékotis ki lehet hozni a 2.8-as turbós V6-osból. A dupla változtatható geometriájú turbofeltöltés, az összkerékhajtás, kettős lengőkar, állítható csilapítás, már megtalálható futó Saab modelleken is. Itt talán kicsit jobban össze van szedve - elméletben -, mert azért ne feledjük: zártszelvényre épült makettet látunk. A motort nem lehetett megnézni.
Ne is foglalkozzunk vele, mit írnak, inkább a szemünknek higgyünk. Az autó vonalvezetése nagyon harmonikus, szép ívek, jó arányok, igazán jó ránézni. Szerintem hátulról a legszebb: a bogárszerű hátsó a Chrysler Crossfire-re emlékeztetet. A kerekek fantasztikusak. A Saab mindig is jó volt felniből, de ez a kerék a maga abszurditásában zseniális - 335/25-ös gumik 23-as felniken. Természetesen a Saab logós Dunlop gumik is ide készültek. Egyébként más márkáknál is bevett szokás, hogy a koncepcióautókra még a grafikákon is jóval nagyobb kerekeket szerelnek, rajzolnak, mint ami ésszerű. Viszont egy szép kerék nagyon sokat dob a terven.
Ne reménykedjünk, ebből az autóból soha nem lesz semmi. Illetve, ha pontos szeretnék lenni, ezt nem mondatom, mert egyes elemei fel fognak tűnni a jövendőbeli Saabokon. Mint most is megtudtuk az új 9-5 sokban fog emlékeztetni erre az autóra. Például a szélvédő vonala is hasonló lesz, a feneke is hordozza majd az AeroX morzsáit. Sőt az indítás is zölden pulzáló gombbal történik majd, ahogy a koncepciójármű esetében is.
A tető nyitása is lenyűgöző. Először terpeszt, majd előremozdul a kabin. Persze ha ilyesmi megvalósulna, az nem a kapkodós embereknek való, az autóból való ki-be ugrálásnak lőttek. Nagyon tetszett, hogy a beltér is szépen kidolgozott. Igaz, a plexin már meglátszott a két év sűrű bemutatózása, de a műszerfal vonalvezetése és a műszerek nagyon szépek. A kormány pedig külön dicséretet érdemel. Ezt a profilt és ezt a vonalat igazán lenyúlhatná valaki.
Az autó most már nem világszenzáció, sokan már jól ismerik, láthattuk képeken, újságok címlapján. A lényeg inkább az, hogy akit érdekelnek az ívek, most közelről megnézheti: a hónap végéig ott áll a Saab szalonban a Könyves Kálmán körúton. Az üveg mellett.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
