A szokásos: kimentem Zsoltihoz. A VMax, ami már hetek óta kész, természetesen még mindig nincs kész. Mert már majdnem kész volt, de megint sorozatban lehalt, és akkor Zsolti sokadszor is eljött érte, és utánfutóval elvitte. Most már szentül állítja, hogy kimérte és rommá tesztelte: egy Árpád-féle betoldott drót csúszott időnként szét, attól ment el az áram az AC-ről, azért rohadt le a VMax. (Árpád az ember, akitől anno vettem, és többek között egy szélvédő, rengeteg vadriasztó síp és tákolt lopásgátló, valamint lámpalekapcsoló drótozás fűződik a nevéhez.)
Persze nem mi lennénk, ha nem állapodtunk volna meg, hogy oké, akkor már nyesse le a kipufogót, ne takarjon bele a kerékbe. És kell hozzá egy vég, keskenyedő alu, polírozva. Ami már el is készült, de Zsoltinak nem tetszett, és nekem se, hiába van alkoholos filccel bejelölve, hol kéne tollszár-stílusban levágni.
Hanem viszont Zsolti kitalálta, inkább legyen gömbölyű alu vég, a kormányvégem stílusában, 6-6 kicsi lyukkal. Oké, legyen. Szerencsére Yamaha Jánostól elkértem még egyszer a Yamaha XJR 1300-at, mondván, jövőre veszek egyet, mert annyira beleszerettem. Ami igaz is. Most, hogy számos Honda, Ducati, Suzuki és Morini után ráültem, egyből éreztem, ez kell nekem. Ez a tökéletes forma, ez az ultrafinom teljesítménygörbe, ez a kellemes nyomaték, ezek a részletek, meg persze hogy tudjak valamin motorozni, amíg Zsolti a VMaxot szereli. Mert a VMaxot természetesen megtartom, csak azért szeretnék jövőre motorozni is. Négy járművem viszont megint csak nem lehet, úgyhogy sajnos a Mazdának mennie kell. Az ő árából lesz az XJR, a Miatának meg remélem, rendes tulajdonost találok, hogy a következő öt évét is garázsban tölthesse, ne legyen vénségére hajléktalan.
Bónusz: Zsoltinál végre láthattam a motorkerékpárok történelmének legdurvább fejezetét, egy Boss Hosst. A kicsit, az 5,7-es Chevy small block-kal. Fékhibával került Zsoltihoz, úgyhogy beindítani azért be lehetett. Ráültem, úgy indítottam, aztán hosszasan röhögtem. Ezt kéne kipróbálni minden fontoskodó BMW és Guzzi tulajnak, akik figyelmeztetnek a hatalmas giroszkóp-hatásra a hosszában forgó főtengely miatt, hogy vigyázz, öcsi, mikor kanyarban ráhúzod a gázt, meg ne lepődj. Olyan harmatos erejű blokkoknál, mint a boxer BMW meg a Guzzi, valamit tényleg érezni, ha akarunk valamit érezni, a Boss Hosst viszont simán felborítja a saját V8-asa, ha álló helyben húzunk egy gázt.
Zsolti terve a hotrod-kúp kipufogóvéghez igazítására
Tök értelmetlen, persze, esztétikailag elég otromba. Műszakilag is erősen a gagyihatáron egyensúlyoz. De ez a V8-as gargarizálás egy motoron, ez elképesztő. Főleg hogy a saját tömeg 750 kg. Nagy humor, ahogy van. Kicsit darabos, vidékies-amerikai, de hatalmasat üt, mint egy montanai favágó.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
