Egyes Golf, kettes Golf…
Révbe jutottam, vagy mi. Nincs autóvásárlási igényem, illetve több autóm van a kelleténél. Ez már szinte maga a Zen: nem kell semmi. Na jó, egy igazi buddhista ugyanezt akkor is ki tudja jelenteni, ha nincs is semmije, nekem meg van egy Tehenem, egy Mazdám, egy VMaxom, és jövőre lesz egy XJR 1300-am is.
A Mazdának mennie kell, bár tény, hogy meghirdetni valahogy még nem bírtam, egyébként is elfér még a garázsban, amíg megcsináltatom a berohadt kéziféket.
Lassan veszek a futáshoz egy pulzusmérős órát, azzal is ellenőrizni fogom a tételemet, illetve megfigyelésemet: vannak autók, amik tetszenek, és vannak, amik nem, de a szívem a legnagyobbat egyvalamire dobbanja, és azt úgy hívják: VW Golf I. Abból is a háromajtós, keskeny hátsó lámpás. Körülnéztem egy kicsit, és úgy látom, a régi Golfok elértek arra a szintre, hogy hobbiautó céjára nézzek egyet magamnak.
Hatalmas szerencse, hogy száguldozós ifjúságom tovatűnt, egyáltalán nincs olyan igényem, hogy az autó erős legyen, márpedig a nem erős huszonéves autók alapvetően kevésbé vannak széthajtva, mint GTI társaik.
Tessék, már Magyarországon is ilyenek vannak:
99 ezer forintért. Ják, Vas megye, szülőhazám, román templom, nagy múltú takarékszövetkezet. Oké, nem felel meg minden kritériumomnak, például ötajtós, széles lámpás, de főleg dízel – mekkora humor egy 1,6-os, 26 éves dízel Golfra 200 ezer kilométeres futásteljesítményt megadni… Szóval a konkrét autó egyértelmű tévedés, de vérszagnak nem rossz: tovább keres!
Ködlámpa, sportkipufogó, hifi – utólag beszerelt, napfénytető – manuális.
Új kuplungrendszer. Lopásgátló. Rádiós magnó 8 hangfallal. Rendszeresen karbantartott. Műszaki lejárt, de műszakilag nincs probléma. Garázsban tartott, nem dohányzó hölgy tulajdonostól.
Áááááááááá! Garázsban tartott, nem dohányzó hölgyek tipikus szolgálati autója a lefingott Golf I GTI, hát persze. És kép sincs róla, csak ez az egyetlen, homályos, ez lehet akár Golf GTI, de a Koszi klán álarcos beltagja is.
200 ezer? Látatlanban inkább nem.
Hopp, ez annyira ronda, hogy az már szinte szép: nagyszerű projektkiindulási alap volna, hogy belépjek a Cult Hungarian Klub patkányfrakciójába.
Bordó ötajtós? Szinte tökéletes, rozsdásítani is alig kell. Tetőcsomagtartó, kis lom a tetejére, persze egy belsőépítész vagy egyéb képzőművész által elrendezve, és már mehetek is közlekedni. Még a dízelség se volna zavaró, mert a patkányságba szerintem belefér. 105 ezer nem is sok érte, csak a Golf II kicsit talán túl modern a célra. Mivel nem azonnal kell, ráérek válogatni; inkább nézek egy Egyest.
Itt van például ez, alku nélkül 150 ezerért. „Korához képest megfelelő állapotban”, bármit is jelentsen ez.
1,3-as, benzines. Szeretnék egy ilyen békebeli, kis benzinest. Kár, hogy látszik az autón, nem garázsban tartott nem dohányzó hölgyé volt, hanem diszkó körül ólálkodó hülyegyereké: minden ablak lesötétítve, a hátsó lámpa is, plusz – ha még nem lett volna egyértelmű – Suzuki-emblémára pisáló kisgyerek is van rajta. Szegény autónak hányszor nyomhatták ki a szemét, csak hogy bizonyítsák a vélt technikai felsőbbrendűséget? Ja, és Kettes Golf.
Tényleg, ha már kis benzinest akarok, a regadó sem tétel, érdemes körülnézni Németországban. Mobile, Suche, Golf, bis 1000 Euro.
Ajjajjaj! Ajjajjaj!, ahogy Izsák, a yorki zsidó szokott volt sopánkodni az Ivenhoe-ban. Hát már most melyiket is nézze szegény öreg Izsák?! Hisz’ ez annyi Golf, mint égen a csillag, a tizenkét törzs nem bírná számba venni, nemhogy az én öreg szemeim! Azt mondja:
1.238 Treffer - Diese Fahrzeuge entsprechen folgenden Suchkriterien
Ezerkettőszázharmincnyolc? Ajjajjaj, mi lesz most velem, kegyelem árva fejemnek! Ráadásul mind Kettes! Hát mi lesz így velem? Csinálok egy új Suchét, szűrök három ajtóra, benzinre és 1975-85-re, mert 1983-ra, amikor kijött a Golf II, szűkíteni nem lehet.
Hűha! Fotóval egy van, ezer euróért, ami az eddigi, égen a csillag jellegű 2-300 eurós Golf II.-kínálathoz képest elég szűkös. Elfogytak egy Egyes Golfok?
Na de nézzük ezt az egyet!
Ajjajjaj! Szegény yorki Izsák el is kárhozott. Gyönyörű szín. És micsoda forma! Ez bizony egy békebeli Giugiaro. És Timónak hívják a privatenbietert?!
Minden idők egyik legszebb Volkswagene. Az orra kicsit olyan, mintha a család, melynek birtokában idestova 1993 óta megtalálható, ecsettel festegette volna rá ezt a remek színt. És az ecsetelés nem sikerült túl jól, mert az elégtelen felület-előkészítés miatt mintha már a rozsda is átütne rajta. De legalább megpróbálkozhatnék végre a lakatolással a nyári szünetben. És végre megint járhatnék Golf-bontókba. Csak félve jegyzem meg, hogy egy ilyenen már meg merném valósítani régi álmomat, hogy szétszedek egy autót, hiszen a Tehén bármikor a rendelkezésemre áll, ha balul ütne ki az összerakás.
Igazából inkább Kettest kéne venni, de az meg már volt. Másrészt mit tegyek, ha az Egyes tetszik igazán?
Őrlődhetnék kedvemre, hogy akkor pl. megültessem-e egy kicsit, és túrjak-e rá krómfelnit, mert más kérdés nem nagyon lehet. Egyébként ha nem szűkít az ember 3 ajtóra, sokkal több Golf I van, akár 3 ajtóval is, csak úgy látszik, az emberek képtelenek rendesen kitölteni a kérdőívet. Itt van például ez, szintén 1000 euróért.
A helyzet persze az, hogy igazából ilyesmit kerestem: a keskeny hátsó lámpásat. Tessék csak megnézni azt a műszerfalat! És úgy általában, az egész autót, részeiben és egészében. A színe nem nagy szám, de az a legkevesebb. Egyetlen baj van csak vele, és ez épp az autonánia alapszabályának megsértése: ki kell találni, mennyit szánunk rá, és annyiért kell venni. Ez meg már horribilis kétezer euró. Úgyhogy ezen még őrlődök egy kicsit.
Autonánia
Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és az Expressz.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!
A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.
Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).