Toys and things that come by the dozen
That ain't nothin' but drug store lovin'
Hey little thing, let me light your candle
'Cause mama I'm sure hard to handle, now, gets around
Otis Redding: Hard to Handle
Hogy mennyire hard to handle az emberben genetikailag kódolt, zsigerből fakadó sebesség utáni vágy, arról meglepő módon ez a kicsi, mazsolaarcú ember, akit inkább nyugdíjazott heringhalásznak néznénk, minden bizonnyal hosszú órákon keresztül tudna mesélni.
Ő ugyanis egy olyan korban lett -többek között - ötszörös Le Mans-győztes, amikor a Mulsanne-egyenes még nem volt más, mint egy hatkilométeres nyílegyenes adrenalincsík egyenesen a halhatatlanságba, vagy a cinkkoporsóba.
Derek Reginald Bell, Member of the British Empire.
Mindenki utána tud nézni, temérdek forrás foglalkozik karrierjével, életével, de térjünk ki a poszt második számú főszereplőjére.
A nagysikerű Rothmans Porsche 962C egyet jelentett Le Mans-nal és Bell-lel. A - többek között - Bosch-Kugelfischer mechanikus befecskendezéssel és két KKK K26-3060G turbófeltöltővel ellátott, mindössze 2649 köbcentiméteres, hathengeres boxer 620-650 lóerőt tudott és ezzel a teljesítménnyel, valamint a Porsche masszív tapasztalat-hátterével vérbeli turbo-era lövedéket varázsolt a 820 kilogrammos tepsiből. Fajlagos teljesítmény? Literteljesítmény? Számolják ki, riasztó.
Legalábbis nekünk. Nézzék meg még egyszer a két fényképet: a mestert és a hangszert. Az 1983-as 24 óráson a Mulsanne végén 243 mérföld/órás, azaz 391,07 km/órás sebességet tudtak. És ez még nem volt a vége. Az bizony 252 mérföld/óra volt.
Pár évvel később aztán elkészült az In Car 956 című film, amelyben Bell és a vele szimbiózisban élő 962C végigsöpörnek a világ legendás versenypályáin, mint tornádó a száraz prérin. Futnak egy 6,41-et a Nürburgringen, ellátogatnak Le Mans mellett Silverstone-ba, Spa-Francorchamps-ba, összesen nyolc pályára. Az EVO magazin szerint: "the footage is superb... the laps of Le Mans are just devastating. Bell won Le Mans five times. He is a God."
Ezzel én csak mélységesen egyet tudok érteni. Mire az alant idebiggyesztett filmrészlet végéhez érnek, valószínűleg így lesznek vele önök is. Nézzék figyelmesen, ahogy a 0-ról 300-ra 11 másodperc alatt gyorsuló gyilkos gép nekifeszül az útnak, és csak falja, falja, nagyokat harapva térből és időből, a világmindenségnek fejjel rohanva, addig, míg az őrületes száguldásban szürke pengévé szűkül a flaszter, impresszionista zöldes mocsokká a fák és Bell, a katana pengéjén egyensúlyozva vibráló papírgépével, megvakarja arcát, itt-ott egy kézzel fogja a kormányt. És nem gondol ARRA, nincs mi lenne, ha és de...gyorsabb, mint a halál, pedig az ott üldözi sikoltva, kaszáját magasra emelve. A visszapillantóban biztosan látja. Ereiben glikol, idegei nincsenek. Tisztelem a bátrakat és az őrülteket.
Meg kell szerezni azt a filmet. Dobozban. Polcra.
Ennyi kijár nekem, ennyi kijár azoknak, akik tudtak huszonvalahány éve egy olyan motort készíteni, amelyik 24 órán keresztül bírja ezt és persze Derek "Fearless" Bellnek is. Kétség nem fér hozzá, hogy nekem már az első ellenkormányzásnál kiugrott volna a szívem. Egyenesen a lábam alatti barna tócsa közepébe.
Le a kalappal, különben leesik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
