Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb? Abban legalább van egy jópofa ötlet, az a külön is - egyben is nyíló ötödik ajtó.
Ha én lennék a világ autós újságírói, a második generációs Prius óta nem osztottam volna díjat. Az az autó ugyanis valami olyan dolog volt, ami, bár közel nem adott választ az autózással összefüggő problémákra (fogy az olaj, sok a széndioxid), legalább elkezdte a mondatot.
Toyota Prius II
Tudják, mikor volt Év Autója a Prius II? A 2005-ös modellévben, négy éve. Azóta nyert egy semmilyen, de tágas kisautó, egy sportos egyterű, egy retróautócska, most meg ez a középkategóriás szedán. Mind csak konvencionális hajtásláncokkal rendelhető, igazán újat egyikük sem hozott a világba.
Chevrolet Volt
A GM, ha átvészeli ezt a válságos időszakot, és tényleg megcsinálja, majd széles körben terjeszteni kezdi a Prius mondatát folytató Voltot, bizton számíthat a semmit nem számító szavazatomra. Ahogy a Tesla is bezsebelheti voksomat a hétköznapi életben teljesen használhatatlan, de a világot előbbre vivő Roadsterrel, ha sikerül számomra bebizonyítania, hogy autója nem csak kisfilmekben gyorsul csendesen, nem csak katalógusokban létezik. (Látott már valaki hús-vér Tesla Roadstert? Na ugye.)
Tesla Roadster
Szavaznék a levegővel ketyegő Tatára is szívesen. Meg akár a 7-es BMW-re is - ha végre nem csak Kiválasztott Nagy Emberek kapnának mutatóba hidrogénes Heteseket, hanem a polcra is feltennék végre a kőolajcsapdából való menekülés ígéretét susogó méregdrága, de legalább nem mérgező vízgőzpöfögő kocsikat. És hol a Honda FCX? Amerikában, tudom.
MDI Aircar
Szóval nekem az Insignia, egy bizonyára kényelmes, csendes, de igazából tökéletesen semmilyen tárgy Év Autójának bizony Nem Kéne. Önnek kéne? Vagy másik mostani jelölt kéne? Vagy esetleg Ön is úgy érzi, hogy a Prius után Év Autója ne legyen többé benzint, gázolajat égető tömegmodell?