Ha valaki novemberben vesz új motort, elég sokáig tart a szezon. Hiába szedtem össze múlt héten egy arcüreggyulladást, nem azt a tanulságot vontam le, hogy 2008-ra harangoztak a motorozásnak, hanem vettem egy szintetikus bankrabló-kámzsát a bukó alá, melyet hívnak balaklavának is.
A bejáratás 500 kilométer, addig kell indulás előtt alaposan melegíteni, és melegen se pörgetni 5000-es fordulat fölé. 250 km felé jártam, szombaton pedig gondoltam, teszek még egy fontos lépést afelé, hogy még idén meglegyen az az 500. A benzinszintjelző már tartalékon volt, de a tesztmotornál megszoktam, hogy az még 6 teljes litert jelent, amivel 60-70 kilométer simán megtehető. És pufajkanadrágban, téli dzsekiben, extra vastag kesztyűben és szégyenkámzsában az embernek minden oka megvan, hogy már csak hazafelé ugorjon be tankolni, hiszen ennyi cuccba egy tankolásnyi öt perc alatt is szépen bele lehet izzadni.
Mentem tehát kifelé az M3-ason, hogy az M0-n és a Váci úton át térjek haza, esetleg belevéve egy örömkört a Chuck Norris-hídon, melynek szépségével továbbra sem tudok betelni. Belső sáv, 90-es tempó, a napi számláló 220 km-en, 2-3 liternek egyszerűen még lennie kell. Elhaladok az ÖMV kút mellett, és akkor egyszerre csak villany leó. Az egy szép sport, a hirtelen elcsendesedett motort az autók között kikormányozni a szervizútra. Szerencsére a Honda vezetésbiztonsági tanfolyamán elég hosszan tárgyalta az oktató (ott mindent elképesztő alapossággal tárgyalnak), hogy injektoros motorral óvatosan közlekedjünk, ha fogytán az üzemanyag, mert az egyik pillanatról a másikra áll le.
Eddig egyetlen benzinkifogyásos történetem volt, még a VMax-szal Bécs körül, ott tényleg sikerült úgy döntögetni-rázogatni a motort, hogy a porlasztóba csak belötyögött az a szükséges pár centiliter, hogy százméterenként köhécselte magát előre, és csak az utolsó ötven méteren kellett tolnom a a kútig.
A kúttal most is szerencsém volt, vagy száz méterrel hagytam csak el. Az természetesen szóba se jöhetett, hogy a forgalommal szemben visszatoljam (járda ott nincs). A közlekedési kihágók közt tán nem is nagyon van visszataszítóbb azoknál, akik valamit elkúrnak, elnézik a bekötőutat, aztán életveszélyes manőverekkel forgolásznak-tolatnak vissza. Ahelyett, hogy kerülnének egy jó nagyot, de nem veszélyeztetnének senkit.
Szóval ha hibáztunk, a minimum, hogy vállaljuk a felelősséget. Én például szórakoztam itt a benzintartalékokkal, hát akkor tolás. Az XJR könnyebb, mint a VMax, de a száraz tömege ennek is megvan 240 kiló. Olyan egy-másfél kilométert tolhattam, persze még a kesztyűt se vehettem le, mert nem volt hová tenni, csak caplattam, mint egy lerobbant Rocinantéjű don Quijote. Aztán megtankoltam a katalógus szerint 21 literes XJR-tartályt. Szűk 19 liter fért bele. Már a régi VMaxnál is elcsodálkoztam, hogy a gyári 15 literes is épp elég kevés, erre valójában inkább csak 14.
Nofene.
Az, hogy a bejáratásos fogyasztás 8,6 körül van, oké. De ez a két liter hiányozni fog, lélekben már nagyon megszoktam a 21 literes tankot. Vagy - mivel ugye garanciális a motor - az első szervizen követeljem a tank kijavítását?
Kérdem tehát az olvasókat, volt-e már másnak is hasonló élménye? Különös tekintettel arra, hogy ilyenkor az ember megtudja a benzintartály valós befogadóképességét.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
