Nem marad előlünk rejtve semmi, aminek kereke és motorja van. Mindenütt ott vagyunk, galaktikus hálózatunk a Tejútrendszertől a Sculptor csillagképig terjed. Sötét anyag, olvasóink pedig kutató-fürkésző csápjaink.
Tudjuk már, hogyan néz ki az új E-Klasse (gonosz énem itt sikít: KOREAAAA!), prágai csápunk, Ádám, pedig le is lőtte, valószínűleg még régebben, most jutottak el hozzánk a képek.
Apró bónusz az ottani városi rendőrség Hummer H3-asa. Aki járt már a cseh fővárosban, főleg a Malá Strana festői utcácskáiban és helyi sörfőzdéiben, az tudhatja, mennyire oda való a kis SUV. Élni tudni kell, az adófizetők és parkolók pénzéből meg pláne.
Ha már rendőrség, akkor önszorgalomból (szolgáltatói funkciónknak eleget téve) idecsapom a rövid kis hírt, hogy a cseh autópályákon ezentúl 16 darab Passat R36-os üldözi a szabálysértőket és a hülyéket, akik a zötyögős D1-en kitolják a verda szemét. (Gyorsan hozzáteszem, valamikor 1938-39 körül épült, a dátum nem véletlen.)
Érdekes a hírben az, hogy az internetes olvasók is szavazhattak arra, melyik típus legyen a befutó a tenderben résztvevők közül. A kínálat következőképpen festett: Audi A4 3.2 FSI quattro, BMW 330xD, Škoda Superb 3.6 FSI 4Motion, VW Passat R36, Volvo S80 T6 AWD. Több, mint 50 százalékuk azt szerette volna, hogy egy tisztességes sorhatos BMW villogja le őket, a csehekben erős a patriotizmus, így a második helyet Superb kapta (17,3 százalék) és csak harmadik lett az R36 (13,5 százalék).
A fauvé-lobbi azonban odaát is ügyes, így a második legdrágább Passat lett a befutó (a BMW-nél mintegy 600 000 forinttal drágább), holott ha kicsit összekapták volna magukat a szavazók és az autósok, akkor dízel Aixamokban ücsörögnének most a cseh elfogók.