Talán már önökhöz is eljutott a hír, hogy a mindenki által fantasztikusnak és hiperjónak tartott Nissan GT-R erőátviteli rendszerével nincs minden rendben. Eleinte csak elvétve, innen-onnan jött egy kósza hír, hogy a rajtelektronika nincs a helyzet magaslatán (ezzel kapcsolatban az elfosta magát szóösszetétel tűnt fel legsűrűbben), aztán hirtelen rengeteg elromló, garanciában nem javítható GT-R tűnt fel a különböző netes fórumokon.
Az állítólagos tulajdonosoknál főleg akkor borult ki a bili, mikor kiderült: a Nissan garanciája nem vonatkozik a rajtfunkció használata során keletkezett károkra, ahogy magára a berendezésre sem. Nem maradt más hátra, mint a fizetés. Amerikában ez 22 415 dollárnyi pénzt plusz 1 380 dollár munkadíjat jelent. A Nissan akkor még nem foglalt hivatalosan állást az ügyben, az azonban tény, hogy a tengerentúlon több peres eljárás is folyik ellenük éppen emiatt.
Az igazsághoz hozzátartozik azonban a másik faktum: az eddig értékesített GT-R-ek mindössze egy százalékában mutatkozott a hiba. Mindössze? Vagy az már sok? Nézőpont kérdése. De hol az igazság? Valahol középen, mint mindig.(?)
A megoldás kulcsa a VDC azaz Vehicle Dynamic Control néven emlegetett össz-elektronikai őrző-védő szolgálat. Ugyanis minden GT-R kezelési útmutatójában külön felhívják a figyelmet arra, hogy a rajtelektronika használata kikapcsolt VDC mellett az erőátviteli rendszer meghibásodásához vezethet. Ez pedig az érintett alkatrészek garanciájának elvesztését vonja maga után. A VDC kiiktatása csak akkor javasolt, ha mély sárban vagy hóban akadt el az autó. A központi vezérlőegység megjegyzi, mikor volt ki és bekapcsolva. Viszont, csak akkor használható a rajtelektronika, ha a VDC ki van kapcsolva. Ki érti ezt?
Mikor már túl magasra csaptak a hullámok a Nissan minden kereskedőjéhez küldött körlevelében tudatta velük, hogy a 2009-es modellév még el nem adott, illetve a 2010-es modellév összes autójában lecseréli a vezérlőszoftvert. Az új szoftver segítségével ugyan javul a bekapcsolt VDC melletti gyorsulás, romlik viszont, ha a rendszert kikapcsolták, mivel jobban limitálja a fordulatszámot.
Voltak, akik közönséges hisztériának tartották a dolgot, egy művileg kreált bosszúnak a Nissan felé. Tán az is. Talán nem. Mindenesetre az Inside Line tulajdonában lévő GT-R alatt egy napon olajtócsát találtak és tüzetesebb vizsgálat után kiderült, hogy komoly gondok vannak. Természetesen VDC nélkül használták a rajtelektronikát, hiszen a megadott gyorsulás csak így érhető el. Szerelőjük elmondta, hogy a 6-7 GT-R közül ez az egyetlen, amelyiknek ilyen problémája volt. A javítása nem egyszerű, hiszen a Nissan külön specialistát küld ki minden - erőátviteli rendszert érintő – gond esetén.
Eddig a sztori.
Így néz ki, mikor elveszik minden. A Samurai Speed GT-R-e 600 lóerős volt, száz rajtot bírt ki és a srácok még örültek is neki, hogy beadta a kulcsot, hiszen végre tudják, hol a rendszer határa.
Időközben kiderült, hogy a frissített verzióban (autókról beszélünk még?) már bekapcsolt VDC mellett is lehetséges a rajtelektronika használata, igaz, a fordulatszámot 4500-ról 3000-re limitálták. A start kevésbé agresszív, végeredményben mintegy 80 százalékra teljesít a régihez képest.
Mi az igazság? Önök szerint? Megijedt egy picit a Nissan vagy a felhasználók voltak türhők?

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
