A feleség felemeli a hangját
"Szervizautó miatt nem illik reklamálni. Főleg akkor nem, ha az a férjemé. Az alábbi sorokat egy héttel ezelőtt írtam, amikor egy napra megkaptam használatra a Pandát, családunk szervizkocsiját. Hála Istennek, másnap már Zsolt ment vele, én átültem a frissen rendberakott kombi Mercibe, azaz Erába" - Massányi Katalin, a feleség.
Nem tudom, másoknál hogyan zajlik egy átlagos hétköznap reggel, de nálunk szinte mindig rohanás. Akinek legalább két kicsi, ovis gyereke van, biztosan megért. „Vedd már fel a cipődet!” „Tedd le a játékot, menni kell az oviba!” „Még mindig nincs rajtad a kabát?” Ilyen, és ehhez hasonló kérdések tucatszám hangzanak el egy reggelen, főleg azért, mert az első kérések hatástalanok, mintha megsüketült volna a gyerek. Sok szülő szerint ebben a korban szelektív hallás alakul ki a kicsiknél. A „Kérsz egy kis csokit?” kérdésre azonnal reagálnak.
Ez is egy ilyen átlagos reggel volt. Egy kicsit talán mégis stresszesebb, mert a tornaóra miatt a szokásosnál is hamarabb kellett bemenni az oviba. Ebben a kapkodásban kaptam meg a fontos instrukciókat Pandánkhoz. „Tudod, hidegen elengedi alapjáraton a benzint, ezért nyomkodni kell a gázt. De nem lassan, komótosan, hanem gyorsan, tá-tá-tá-tá. Szívató kihúz, de ne felejtsd el visszatolni, ne bőgjön feleslegesen a motor.”
Persze, persze menni fog valahogy. Remélem. Mi jöhet még? És akkor a tornazsák száját összehúzó madzag műanyag bigyójára lépek zokniban. A francba, ennél csak az volt rosszabb, amikor egy matchboxokhoz méretezett (8 mm magas) műanyag útterelő bójára léptem teljes testsúlyommal, amit akkor nagyon soknak éreztem.
Végre kész mindenki, irány az autó. Ma tehát Zsolt autójával megyünk, mert az enyémet leviszi munka után a Kareszhoz szervizelni az Era helyett. Még jó, hogy a gyerekek (is) szeretik. Az ajtóból gondoskodó és aggódó kedvesem utánam kiált. „Indítsd be, mielőtt berakod a gyerekeket.”
Jó, akkor várjatok a kocsi előtt, esetleg menjetek vissza a járdára, mondom, mire Norbi hanyatt esik és üvölteni kezd. Mindjárt kész, ne mozduljatok. Próbálom felidézni az imént kapott használati útmutató részleteit. Szívató ki, rugdosás, indítás és közben is rugdosás. Vagy nem? Előbb rugdosás, indítás, ha elkapta szívató ki. Hogy is mondta? Már nem áll az ajtóban, kérdezni nem megyek vissza, ma reggel másodszor lettem csuromvizes. Megzavarodva próbálok életet lehelni a kicsikébe, de nem igazán akarja a hidegben. Csak nehogy lemerüljön az akku. Hagyom ébredezni és inkább mégis beültetem a gyerekeket. Háromajtós autóba, pláne, ha ekkora, nem egyszerű bepréselni és bekötni a gyerekeket a gyerekülésekbe, de sikerül.
Na lássuk, nem adom fel, mégiscsak ciki lenne egy autós újságíró feleségének, ha nem tudná beindítani a férje kocsiját. Volt nekem már Fiat 500-asom, nem is túl régen, néha hidegben az is nehezen kapta el, de végül mindig beindult. És akkor hallgatok inkább az ösztöneimre, meg a fülemre. Szívatóval nem indult, ezért a nélkül sokszori rugdosásra próbálom. És igen! Most már csak életben kellene tartani. Eszembe jut, hogy az is elhangzott, ez a nehezebb feladat. Rugdosok, amilyen gyorsan csak lehet, kicsit kihúzom a szívatót, az ordító motorhangra lassan és finoman, már amennyire egy ilyen régi autónál lehet, visszatolom és leáll, pedig rugdosom szorgalmasan.
Kezdhetem elölről az egészet. Talán harmadszorra teljesül a vágyam. El kéne indulni végre. Bakkecske módra kirángatjuk magunkat a hóból, és akkor kapom az első kritikát. Apának ez jobban ment, ő nem rugdosta ennyire. Köszi Bálint, nekem nem megy úgy. Valahogy elugrándozunk a főútig, próbálom váltásoknál a jobb lábammal nyomni a féket és a gázt is, nehogy leálljon a motor, de nem mindig sikerül. Az 500-asban közelebb voltak a pedálok, annál jobban ment. Milyen szerencse, hogy nem hordok magassarkút, most biztosan letörne a sarka.
Kezd melegebb lenni a motor, kicsi szívató van még rajta, de amikor folyamatosan haladunk, inkább visszatolom. Huuuuuuuuh megyünk, minden rendben. Végül is nem is volt olyan nehéz, kicsit rá kell érezni a dolgokra. Ha végre jönne a tavasz, egy kis meleg, kinyithatnánk a tetőt is, az lenne jó. Norbi is ezen gondolkozik, megkérdezi, hogy kinyitjuk-e.
Ha a tavasz nem is hozza, a jól megcsinált fűtőrendszer ontja a forró levegőt. Az egyik kanyar után valami furán zörögni kezd hátul. Alapvetően sok minden zörög, de azok megszokott zajok. Bálint hátrahajolva ellenőrzi a csomagtérajtót, az zárva, így levonja a következtetést. „Szerintem a kipufogó zörög, lehet, hogy leszakadt.”
Semmi gond, majd az ovinál megnézzük, mondom, és próbálok nem túl idegesnek tűnni, de szerencsére, ahogy megjelent, el is tűnik a zaj. Innentől sima az út, csak azt nem tudom megszokni, hogy mindenki a fenekemben jön. Mi a franc bajuk van ezeknek, igazán nem megyek lassan. Na igen, elszoktam a csapott hátú kocsiktól, kicsit nyomasztó ez.
Oviba be, ki, parkolás a Mexikói útnál, megy minden, mint a karikacsapás.
Munka után már a földalatti végállomásától görcsöl a gyomrom, de lehet, hogy csak az ebédre evett rakott karfiollal volt egy kis gond, az autóval talán most nem lesz. A reggel bejött módszerrel indítom, és valahogy egészen hamar sikerül most életben tartani. Hurrá! A bakkecske persze most is ugratja az autót, de szerencsére ezt csak két fiatal srác látja. Ők viszont örülnek, hogy erősítem a „női vezetők” táborát.
Kicsit élvezni is akarom a Pandát, ezért a huplis úton megyek az ovi felé. Pandácskával sokkal jobbak ezek a kis ugratók, mint a 190D-vel. Ebben az autóban az 50 km/h is száguldásnak tűnik. Oviba be, ki, elindulással semmi baj, persze, meleg a motor. Pechemre ma estére sikerült összehozni egy kis gyerekes szülinapozást egy barátnőmnél, aki körülbelül 20 percre lakik, lehet, hogy hazafelé nem lesz egyszerű. Miközben felé tartunk a gyerekekkel, azon filózok, hogy ha keveset maradunk, nem hűl ki annyira a motor. Sajnos azonban hónapok óta nem találkoztunk, gyorsan múlik az idő, és én még nem törődök vele, hogy ennek böjtje lesz.
Szerencsére viszonylag könnyen beindul, és még az alapjáratot is sikerül megtartani, de tiszta pára az ablak, így nem indulhatunk el. Bálint megint a segítségemre siet. „Anya ablakot kéne törölnöd, hogy kiláss.” Köszi Bálintom, kár, hogy belül nincs ablaktörlő. A hátsó ülésről biztos nem látta jól, hogy miért nem látni ki. Indulás. A bakkecske még mindig jól érzi magát, kedves kis autó ez, nem akarja elveszíteni. Bálint kedvesen megjegyzi, hogy apának sokkal jobban megy a Panda vezetése, és ő nem rugdossa annyit a gázt, nem ugrándozik az autó sem. Próbáljuk megfejteni a rejtélyt, mi lehet velem a baj?
És akkor Bálint hirtelen megvilágosodik. „Szerintem megszokta a Panda, hogy apa a gazdája. Őt jobban szereti.” Hehe, persze.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
