1973, 3.0 CSL, Nürburgring
Bár Walter Röhrl kerül többször rivaldafénybe, azért vannak még legalább olyan nagy nevek a szakmában, mint ő.
Hans-Joachim Stuck 1970-ben, 19 évesen nyert először 24 órás versenyt a Nürburgringen. 19 évesen! Én jó eséllyel a Sajó-parton söröztem a barátaimmal ilyen korban, esetleg a 15GTL-emen égettem le a kuplungot...
Erre születni kell. Mondjuk az Auto-Union legendás versenyző, Hans Stuck fiaként (1934-ben megnyerte a Csehszlovák GP-t is, minden idők leghoszabb GP pályáján). Volt kitől tanulnia.
Nem volt kifejezetten márkahű, Jochen Maas-szal például egy Ford Capri RS2600-on osztozva győztek 1972-ben Spa-ban, a DTM-ben Opellel, Audival is versenyzett, de a BMW-hez mindig visszatért.
Fia, Johannes is hű marad a családi tradícióhoz, 2007-ben apjával kettesben egy Z4M-el vágtak neki ismét az olyannyira szeretett Nürburgringnek de egy előzés során Hans Stuck összetörte az autót és kórházba került. 2008 januárja óta a Volkswagen motorsport divíziójának vezetője. Biztos vagyok benne, hogy látjuk még a pályán, sosem tudja abbahagyni.
Hans Stuck és az Auto-Union
De minek is hagyná abba az, aki ilyet tud? Több olyan szakaszon, ahol a GT4-mester TéZé is elveszi a virtuális gázt, az 51-ben született Stuck áttolja padlógázon. A Kallenhardtól Pflanzgartenig nyúló mintegy 10 kilométeres szakaszt (ezen található a Karussel is) oly módon nyomja végig, hogy levegőt sem vettünk, ellenben sűrűn baszdmegeztünk közben. Eszméletlen, fenomenális, borzasztó. Hans-Joachim Stuck és a 450 lóerős M3 GTR.
Szinte az aszfalt felett száguldanak.