Ma reggel történt velem, hogy megpróbáltam munkába jönni. Mondjuk ez minden reggel így van, viszont nincs mindennap árvíz. A múlt héten elővigyázatosságból nem jártam a rakpart közelében sem, hétvégén meg nem követtem a vízállást. Reggel megkérdeztem a feleségemet, nem tudja-e, vajon megnyitották az alsó rakpartot, esetünkben a pestit. Azt mondja, mintha úgy hallotta volna, hogy igen.
Hurrá!!!
Elindulok, halad a forgalom, mint a karikacsapás. Elérek a rakpart lehajtójához, ahol minden lezárva és behajtani tilos, kivéve építési forgalom, mert ott épül a metró. Na, de nem baj, egyértelmű az ideiglenes felfestés, merre kell menni. A pestiek tudják, hogy be a Nagycsarnok háta mögé, majd a Kiskörútra, ahol csak jobbra szabad kifordulni, a lezárt Kálvin tér irányába. Előttem egy furgonos kifordul balra, pedig mögötte áll egy rendőrautó. Persze megy is utána villogva, és lemeszeli. Mondjuk, aki ekkora barom, hogy rendőrrel a háta mögött tesz a balra fordulási tilalomra, az megérdemli, hogy lemeszelje le a rendőr.
Hogy elvonatkoztassunk a vidékiek által érthetetlen és irreleváns részletektől: miután az ember ide kénytelen jönni, végigvár egy 20 perces dugót, kis utcákban kóvályog, mindenhol össze-vissza egyirányúsított szakaszokkal, döntése nincs, hogy merre forduljon, behajt néhány „kivéve célforgalom” szakaszra, majd kiköt ugyanott. Innen ugyanis nincs menekvés. Ki is van téve a zsákutca tábla már az elején, amikor visszaértem, lefotóztam. Pont a lezárt rakparti lehajtónál. Vagyis a forgalomszervezők tudják.
A kérdés csupán az, hogy ha már zsákutca, miért itt kell szólni, hogy a rakpart le van zárva? Nem lehet párszáz méterrel korábban? Mondjuk ott, ahol az ember még választhatna más útvonalat. Vagy, ha semmiképp sem lehet időben kitáblázni, akkor miért nem csinálnak egy visszafordítót (hely lenne a négysávos úton), annak a pár szerencsétlen majomnak, aki erre vetődött, miért terelik be egy dugóba? Vagy ezt nézegetik a térfigyelő kamerákon, és jókat röhögnek? Mert, ha ez igaz, szeretnék egy ilyen remek állást, elegem van már a versenyszférából, ahol ennek az idiotizmusnak a töredékéért úgy rúgják ki az embereket, mint macskát szarni. Uraim, a metróépítés még az eredeti tervek szerint is évekig fog tartani, hogy lehet ennyire nulla tájékoztatással kavarni a forgalmi rendet?! Mondjuk, amikor biciklivel járok erre, akkor sem tudom, hogy merre kéne menni, pedig azzal ott is átjutok, ahol kocsival nem. És alapvetően ismerem a környéket, tényleg katasztrófa. Vajon mi alapján tájékozódik egy vidéki, vagy egy turista?
Jót bosszankodtam, lefotóztam a lezárt lehajtót, visszaültem a kocsiba, beindítottam a motort. Pont ekkor kezdték bemondani a Danubiuson a közlekedési infókat. Az első: megnyitották a rakpartokat Budán és Pesten is... He?! Valaki röhög ezen, vagy szimplán viselkedéstudományi kísérleteket folytat?!