A hőmérséklet emelkedésével együtt szenved ember és gép. Míg előbbi legkésőbb karácsonyra elfelejti az izzasztó nyári hőséget, addig a tűző napon átforrósodott beltér anyagai gyorsan, időnként helyrehozhatatlanul öregszenek. És bár az átlagmagyarra nem kimondottan jellemző, hogy autóját az ésszerűség határain túlmenően óvja, védje és ápolja, azért csak előkerülnek a lepedők, napernyők és takaróponyvák.
Bár a kis Suzukin úgy feszül a king size gumírozott lepedő, mint kezdő testépítőn az S-es izompóló, de a hősugarak és az UV jelentős részét távol tartja, így praktikus döntésnek látszik.
Szemben a kenesei strandon lencsevégre kapott téli ponyvával, ami UV ellen ugyan jobb, mint az 50 faktoros naptej, de a hősugarakat csak úgy vonzza sötét színével.
(Bónusz kérdés: milyen autó van a ponyva alatt? Nyeremény ezúttal nincs, mert mi sem tudjuk. Más autóját, más ponyváját nem piszkáljuk.)
A paletta másik végéről válogatva a szabadi benzinkútnál parkoló két Ferrari tűnik szembe, melyekről csak ez az egy kép készülhetett, mielőtt a kirendelt marketinges és/vagy őrzővédő (fellépése alapján sajnos nem volt megállapítható) egyértelműen értésemre nem adta: ez a látvány nem méltó a márkához. Mintha a dögös modellcsajok a tévében nem izzadnának, mint a ló. Attól még jól néznek ki.
Gondos kezek munkája viszont ez a négy lepedőből NDK varrógéppel egybegyúrt modell, a sárvédőn diszkrét masnis rögzítéssel. Fehér színével az UV és a hősugarak ellen is óv, s méretei nem csak az utastér, de a fényezés védelmére is alkalmassá teszik.
És Ön, kedves Olvasó, hogyan védekezik a forróság ellen? A klimatizált garázs az úszómedence mellett nem ér!