Nem kis különbség, hogy úgy megy-e az ember a legnagyobb magyar amerikaiautó-találkozóra, hogy csak úgy elmegy, vagy hogy vesz magának egy 1968-as izomautót, és úgy megy el. Utóbbi esetben ugyanis kicsit beleássa magát a történelembe, és akkor úgy jár, mint én: nem azt játja, milyen rengeteg autó van itt, hanem hogy milyen sok nincs.
Fájdalmasan hiányoztak olyan kedvenceim, mint az AMC Javelin, hogy a tényleg ritka AMX-et ne is említsem. Nagyon megnéztem volna valamelyik Magyarországon lappangó AMC Pacert is. Imádom az első generációs Camarókat – egy se volt, és ha csak nem siklottam el felette, másodgenerációs sem.
A végén jöttem rá, hogy nem, láttam Mercury Cougart. Oké, az enyémhez pillanatnyilag épp hengerfejet rendelünk Amerikából, de van még Magyarországon három Cougar. Vajon merre jártak? Plymouth Road Runner gondolom, nincs, GTO Judge se nagyon lehet. Dodge Challengert az 1970-es eresztésből is nagyon megnéztem volna, nem beszélve a Chevy Nováról, és a végtelenségig tudnék panaszkodni.
Ugyanakkor viszont nincs mit panaszkodni, hiszen rettenetesen sok szép autó volt, és aki nem buzult még végérvényesen bele valamelyik hülye részterületbe, mint mondjuk én, az két napig is nézelődhetett. Engem a pickupok nem nagyon érdekelnek, a négyajtós szedánok még kevésbé, a fecskefarkas ’50-es évek végképp hidegen hagy. Mások viszont ezeknek örülnek. Meg a bigfootoknak, a gumifüstölő versenynek, a felvonulásnak, amin mondjuk én nem hagynám, hogy boldog-boldogtalan kiüljön menet közben az ablakba, a plató szélére vagy a szélvédőre, mert nagyon könnyű leesni, és az aszfalton fantasztikus könnyedséggel törik össze egy emberi koponya. Na mindegy, ezt idén szerencsére mindenki megúszta.
3500 forintos napijegyért mindenképpen ért annyit, mint három mozi, mert ennyi szép (és persze ennyi ronda) autót egy rakáson mifelénk máskor nem látni.
Zsoltival egyébként eredetileg Bajnára mentünk Ford hengerfejért a Cougarba, csak nem stimmelt az egyik vízjárat. Nem volt nálunk amerikai autó, csak egy dízel Alfa Mito, de jövőre lehet, hogy mindketten egy-egy 60-as évek végi amerikai tepsivel jövünk. Ha Henry Ford is úgy akarja.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
