700 bar a seggünk alatt

2009.09.15. 14:30
37 hozzászólás

Az idei tudósítások tele lesznek elektromos autókkal – ne higgyenek nekik. Nincs ilyen. A gigantikus méretű szalon egyik kedves szolgáltatása, hogy a sajtórabszolgák fenekét autókkal hordják a kiállítási terület két vége között. Ne higgyék, hogy ez luxus, Frankfurtban elképesztőek az arányok, gigantikusak a méretek, ezek nélkül meghalnánk. A Daimler csoport (Mercedes és társai) épülete egymagában nagyobb, mint a teljes genfi autószalon. Az sajtójáratok többnyire olyan új autók, amelyeket az újságíróknak érdemes volna menet közben is megismerni. Egy elektromos autó sincs köztük.

Nagyrész EfficientDynamic-os, turbódízel BMW-k finom kerregése uralja a vásárvárost keresztülszelő sugárutat, de a hasonlóan zöld VW és Ford dízelek is járkálnak. Akad pár Prius és Lexus is, de azért hazai pályán a németek az uralkodók.

Egyetlen érdekes hangú, illetve szinte hangtalan jármű várt utasra a megállóban. Amint magunkhoz tértünk a doboz formátlansága okozta sokkból, Papptibivel rá is vetettük magunkat az Opel emblémás Chevy Equinox-ra. Ez az üzemanyagcellás SUV hirdogénnel megy, szinte teljesen hangtalanul és mindössze vízgőzt kipufogva.

Az utastér ugyan szűkebb egy Opel Antaránál, de azért vígan elfértünk hátul, a csomagtartóba lévő hegyek ellenére befértek a szalonlátogatás kötelező kellékei, a kerekes banyatankok, amivel minden második újságíró szaladgál. (Az új szerzemény, a Bridgestone féle szürke bringa kerekei idegtépően nyikorognak. A korábban elspájzolt öreg Seat-kuli viszont szuper.)

Sofőrös Opelünk, amelynek kormánykerekén még nem Magna, hanem GM embléma feszül, a központi kijelző egérmoziján mutatja a hajtási rendszer energiaáramlásának képét – ál'a Prius. Egyébként automata váltós és normál kezelőszervekkel ellátott a kocsi, a műanyagjai viszont olyan szánalmasan kemények és karcosak, hogy zokoghatnékunk támadt Papptibivel. A gyorsulás emberes, hangja nincs, ha ilyen lenne a jövő hajtása, azt meg tudnánk szokni.

Egy aprócska gond viszont van vele. A hidrogén kúthálózata még ritkább, mint a földgázkutaké, pedig tegnap már azzal is szívtunk egy embereset. Szerencsére a vásárvárostól tíz kilométerre, egy ipari területen lehet nagy nyomású hidrogént vételezni, bár erre csak a nap végén lesz szükség, mivel egy töltettel, úgy 4,5 kilogramm hidrogénnel akár 320 kilométer is mehet a kísérleti jellegű jármű. Sofőrünk mindenesetre dicsérte a kutat, ott mérik a környék legjobb hidrogénjét, 700 baron. Egy tankolás alig két perc. Csak nem szabad 160 kilométernél jobban eltávolodni a kúttól, mert ebben nincs egy backup-benzinmotor.

Alig párszáz darabot építettek belőle és zömében hasonló bemutatókon rója a kilométereket, tudtuk meg Hanstól, a lelkes sofőrtől. Kérésünkre leállította a cellákat, ilyenkor mint egy túlfűtött szaunából, vaskos gőz tör ki a kocsi alól.

Az utazási élmény mellett a BMW standjának bejárásával gazdagodtunk, ahol mindjárt a belépéskor megtudhattuk, hogy az öreg autók is zöldek voltak. A 328-assal jött az áramvonal, a CS kupé hozta a könnyű építési módot (meg Colin Chapman, de róla sajnos nem emlékeztek meg). Itt is volt egy hirdogénhajtású autó, egy régi 7-es.

Az aktuális újdonságokat mind a EfficientDynamics jegyében mutatta be a BMW, a kiállított autók többségének oldalán hatalmas számmal virít a norma szerinti átlagfogyasztás. Új modellként a 5 GT, az X6 hibrid és az X1 körül volt a legnagyobb zsongás, Magyarországon ez utóbbi tűnik elérhetőbbnek. Nyugat Európában persze egy kis SUV-vel a fiatal közönséget próbálja megcélozni a BMW, így minden szabadidős tevékenységet hoztak tető alá. Volt például síszimulátor, amit TóthZé azonnal ki is próbált.

Eleinte azt hittem, csak tinglitangli lötyög itt a gépen egy kicsit, de valódi combizomfeszítő erővel kellett bedölni, ha kanyarodni akartam volna a hegyről lefelé. Kanyarogni pedig kellett, mert a virtuális erőd tele volt tündérekkel, kisnyulakkal, fenyőfákkal és más egyéb terepakadállyal, amit rossz nem illendő elgázolni. Az eleinte visszafogott tempó a végére begyorsultak a lécek, néhány látványos ugratással zártam a futamot, ami a reggeli tornát simán kiváltotta.

Látatlanban a BMW csoporté a legpengébb színű autó díja, az M sarokba állított, kékes-lila M3-as a fekete felnikkel egyelőre mindent visz, kéne. Papptibi inkább az X6-os M turbós motorját vizslatta. Kicsit felhúzta magát azon, hogy az EfficientDynamics matrica az X5 M és X6 M autókon is rajta volt. Talán nem lenne rossz üzlet olyan matricát árulni a leendő tulajoknak, amit rá lehetne erre ragasztani, „Sokat fogyaszt, de leszarom” felirattal, szigorúan ugyanezzel a tipográfiával. Mert ez már álszentség.

Az oldalról ajánljuk

A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
  • Hírek

A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt

Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.

április 6., 14:36
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
Nem hiányzott, de örülünk neki!
  • Tesztek

Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.

Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?

április 6., 14:50
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
  • Hírek

Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában

A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.

tegnap, 16:54
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
  • Hírek

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral

Az Austral alig három éve kapható a piacon.

április 6., 12:10
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
  • Hírek

Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!

Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.

április 6., 13:44
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
  • Közélet

Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat

Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.

április 7., 06:12
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
  • Szerelem

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története

A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.

április 6., 18:18
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon
  • Hírek

Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon

Sokan átsiklottak ezen.

április 6., 07:11
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
400 lóerő nem elég? És 510?
  • Hírek

400 lóerő nem elég? És 510?

Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.

április 6., 10:09
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05