Nehezített a feladat. Adott egy autó, amelynek két üzemanyagtartálya van, mégis Budapest határa óta feszült figyelemmel pásztázzuk a kutakat, s az eddig megtett 500 kilométeren 5-ször álltunk meg naftát vételezni. A csapatszállító Opel Zafira ugyanis egy ECO Flex Turbo, azaz vegyes földgáz és benzinüzemű, motorja pedig nem a takarékosságáról elhíresült 1,6 literes Ecotec Turbo.
A gondot az okozza, hogy a benzintank mindössze 15 literes, míg a földgáztartály 21 kg sűrített földgáz befogadására alkalmas. Ha töltenek bele. Sajnos Magyarországon nem nagyon akad olyan kút, ahol ez lehetséges volna, így Hegyeshalomig az indulás utáni telitankra már Bábolnánál rátöltöttünk egy kis benyát. Persze a soványka otthoni reggeli után magunkba is töltöttünk egységnyi szénhidrátot és fehérjét. A grilles-csirkés Meki szendvics egészen ehető, olyan, mintha a benne lévő hús valamelyik korábbi reinkarnációjában tényleg szárnyas lett volna.
De vissza a tankolásokhoz. Ahogy Palik László, a kitűnő kommentátor mondaná: a magyar csapat sokkiállásos boxtaktikával küzd – az utolsó helyért. A következő megálló már a határon túli Shell kút volt, ahol TóthZé ékes német nyelven csevegett a magyar személyzettel, de gázt, azt nem kaptunk. Maroknyi csapatunkban egyre erősödött az érzés; gáz van.
Hólyagjainknak nem jelent túl nagy kihívást az utazás, dupla kávé és egy liter víz után sem kell feszesen szorítani a következő megállóig. Schwechat alatt, Bécs kapujában végre kaptunk gázt. De óriási bajban vagyunk, ha minden földgázkúthoz egy hatalmas kőolajfinomító árnyéka is kell. A ki tudja mikor visszatérő alkalmat nem elszalasztva teletöltöttük mindkét tartályt, bár a gázos részbe préselt 16 kilótól eléggé lefelé görbült a mosolyunk. Ha gázzal is 200 km a hatótáv, akkor vég lesz a szalonnak, mire kiérünk.
Következő megállónk még Passau előtt egy kitűnő Landzeit étterem, itt azonban az volt a szent cél, hogy saját biogázaink utánpótlását biztosítsuk. Papptibi kis adagban Fritatennel dúsított Rindsuppét tolt, arra grill csirkecombot küldött sálata kísérettel. Az egészet gyümölcstorta és presszókávé koronázta. TóthZé az osztrák klasszikusok rabjaként Leberknödelsuppét és putenschnittzelt vállalt, szintén salátával körítve és egy kis gyümölcstállal megfejelve. Az étkezde értékelése: nagyon ajánlott. Gáz nincs. Illetve van, de még fejlesztjük a tartályba töltés technikáját, addig meg gyakran szellőztetünk.
Németországban az első Aral kútra is kigurultunk, de az egyre gördülékenyebb „Haben Sie Erdgas?” kérdésünkre ismét egy katonás nájn volt a válasz. Most mi a frászt csináljak? kérdezi Papptibi a kollektívát. Az előre kinyomtatott földgázkúthálózati térképünk sok jóval nem kecsegtet, a szerint legközelebb München után, Ulmban várható ilyesmi.
Hosszas kutakodás után felfedeztük, hogy a navigáció POI (Point of Intrest, érdekes pontok) menüjében a kihagyhatatlanul fontos jachtkikötők mellett a közeli benzinkutakat is felsorolja a program. Csak sajnos az előttünk 5 kilométerrel lévő Agip nevéből – Agip –, nem derül ki, hogy földgázt mérnek-e. Az egyetlen, direkt ennek dedikált kút Passauban volt, amit azonban mostanra már jócskán elhagytuk. Egy 1000 kilométeres utazáson pedig visszafelé nem autózunk, csak ha muszáj.
Úgy tűnik, az autó üzemanyaga jelenleg még a benzin. Kíváncsian várjuk, hogy idén Frankfurt ebben hoz-e valami változást. A válság hatására, a környezetvédelem jegyében az autógyárak egyre nagyobbakat lódítanak – az alternatív üzemanyagok terén is. Ígérik az elektromos autót, megoldást a hidrogén kezelésére, és hálózatról tölthető hibrideket, de mindezt csak akkor hisszük el, ha a saját szemünkkel is láttuk. Drukkoljanak, hogy odaérjünk.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
