2009.09.16. 18:29
239 hozzászólás

Kis túlzással miatta jöttünk ki: az Opel Astra 2010 legfontosabb autós újdonsága lesz, különösen Magyarországon. Az Insignia sikerei és az első üléspróba után nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy fényes jövőt vizionáljunk neki.

Carl-Peter Forster, a GM Europe vezére a tegnapi sajtótájékoztatón tőle rég nem látott felszabadultsággal beszélt az újdonságokról, és arról, hogy az Astra I (mint Ilona, a H betű után. Ez már a kompakt Opel 10. generációja) „sok tekintetben egy kis Insignia”.

Sőt, méreteiben néhol még nagyobb is. Elöl – és ez a legmeglepőbb –, több a hely, mert a középkonzol és az ajtókárpit is soványabb, mint az Insigniában. A hátsó lábtér is elegendő, az én 175 centimmel a térdem és a háttámla között még vagy 10 centi hely maradt (ebben az Insignia erős 5 centivel jobb.) Bezzeg hátsó fejtérben: referencia gyanánt egy ötajtós, elég meredeken lejtő tetejű Insigniába ültem át az Astra után, de amíg a nagyobb kocsiban alig pár centi maradt a hajam és a kárpit között, addig az Astrában itt is megvolt egy 10-es.

A beltér méreteit a konkurenciához viszonyítva Golf szintnek tűnik az új Astra, ami az elődhöz képest jelentős előrelépés. Az anyagminőség sem rossz, de az nem éri el a legnagyobb rivális színvonalát, különösen a műszeregység árnyékolójának a teteje kopogós. A formavilág viszont sokkal érdekesebb, izgalmasabb, mint bármelyik Golfban valaha volt.

Hiába kettős padlójú, a csomagtartó és a nyílása is szűknek érződött: az ötajtós Astra nem lesz a szobafestő kisiparosok kedvence, de talán már a kombi sem. A következő karosszériaváltozat, ami Sports Tourer néven 2010-ben érkezik, szintén inkább a dinamikus vonalvezetésére, mint tökéletes helykihasználásra gyúr. A háromajtós a kombi után várható.

IMG 9687

Élőben már az ötajtós Astra is jól néz ki, bár ez a desing nem olyan erős, mint az Insginiáé. Egyszerűbbek a domborulatok, kevésbé markánsra vasaltak az élek és az oldalnézet hokiütő mélyedése is hiányzik. Viszony nagyon pofás a kocsi, az alsó hullámmal tört fényszóró, a diszkrét, ötszögletű hűtőmaszk karakteres arcot kölcsönöz neki.

Kütyűrajongóknak tartogat meglepetéseket a kompakt Opel, az Insigniából ismert táblafelismerő rendszert, az adaptív fényszórókat és az állítható feszességű lengéscsillapítókat is megkapja a kistesó. A Corsától pedig a hátsó biciklitartó rendszer az örökség.

Ami a technikát illeti, új az 1,4-es turbómotor és a hátsó futómű. A benzines turbómotor a méretcsökkentés jegyében született, 200 Nm nyomatéka alacsony fordulattól bevethető, és várhatóan nem is megy majd rosszul: 9,7 másodperces gyorsulást és 205 km/órás végsebességet ígér az Opel. Persze viccesen alacsony, norma szerint alig 6 literes fogyasztás mellett.

IMG 0703

A hátsó futómű továbbra is csatolt lengőkaros, de a B-osztály mintájára kicsit megvariáltál. A Watt rudas kitámasztás állítólag kanyarban majdnem olyan, mint a független felfüggesztés, de sokkal kevesebb helyet foglal. Meglátjuk. Hogy mikor is?

Vezetni még az ősszel fogjuk az új Astrát, az első ügyfélautók január környékén érkeznek az Opel gliwicei gyárából. Az ára is jónak ígérkezik: Németországban 15 900 eurótól indul az 1,4-es szívómotoros alapmodell, amely kifejezetten kedvező ajánlat. A másik fontos Opel újdonságra, az Amperára egy kicsit tovább kell várni.

Benzinmotort minden villanymotor mellé!

Azt hiszem, a földgázos Zafirával megtett utunk után sokkal szimpatikusabb az Opel Ampera/Chevrolet Volt koncepciója, mert most már tudom: felfoghatatlanul sok a benzinkút a Földön. És ezt már megszoktuk, az útjainkat nem kell agyon tervezni, nem lehet benne bizonytalanság. Igaz, konnektor is van, rengeteg, csakhogy ezeknél tankolni nem két perc, hanem mondjuk nyolc óra. Ugyan 380 voltról gyorsabban megy a dolog, de az nincs minden háztartásban. És úgy is órákban mérhető a töltési idő. Nagy kár, mert ahogy az E-ON standján láthattuk, árammal járni harmadával olcsóbb lenne.

Aki emlékszik még a mobilok hőskorára, az tudja, a „mindjárt lemerülök, mondjad gy....bíp, bíp, bíp” jellegű beszélgetés rohadt kínos, de ugyanez egy autó akkujának lemerülésekor már veszélyes, a modern városok pedig nem bírják el, hogy álljon a forgalom a lemerült autók miatt. Szóval nem feltétlenül butaság, amit a GM-nél kitaláltak, vagyis az, hogy az akkuk lemerülésekor beindul egy benzinmotor, amely egy generátorral tölt.

Az Ampera itt volt Frankfurtban, bele is ültünk a prototípusba. Elvileg azt a platformot használja, mint az új Astra és a Chevy Cruze, és bár az utastere elég nagy, mégis csak négyszemélyes. Mivel az akkukat egy kardánalagút-szerű képződménybe rakták, amely jó magas és hosszában kettévágja az autót. Ami a belső tér kivitelét illeti, erősen szériaközeli a prototípus kivitele és minősége. A műszerek persze nagyon digitálisak, de ez ilyen jövöautóknál nem is vár mást az ember.

Azt persze még nem tudják megmondani, hogy vajon mennyibe fog kerülni a kocsi, de ahogy Dános András, az Opel sajtósa fogalmazott, itt nem egy-két műanyag burkolat minőségén fog múlni az ár, hanem az akkukén. Azok pedig nem olcsók.

Az új autók mellett is akadt izgalom és beszédtéma az Opel standján: a tulajdonosváltás miatt megszűnik a zürichi GM Europe központ, és a Magna nem mindenki szolgálatára tart igényt. Az átszervezett cég központja Rüsselsheim lesz, a főnöki székben várhatóan marad Carl-Peter Forster. A többi jövőre meglátjuk.

Az oldalról ajánljuk

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

1 órája
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16