Persze nem volt egyszerű bejutni, ellenőrizték, tényleg újságírók vagyunk-e. Az ajtónálló lány kedvesen mosolygott közben, de nem viccelt. Aztán bemehettünk.
Nem mondhatnám, hogy tömegnyomor volt bent. Egy-két öltönyös, egy kedves hostess, egy asztal. Meg két autó. Az egyik viszonylag szerény, páncélozott E-osztály, ami újdonság, viszont csak a Magnum-lőszert bírja, cserébe gyors. Viszonylag félreeső helyen állt, mert a hely nagyobb részét a hatszázas foglalta el. Mintegy 6 métert és 37 centit.
Az autó már önmagában is sokkoló. A vezetőfülke, vagyis az elülső rész teljesen le van választva az utastértől, ahol négy ülés fér el, kettő-kettő egymással szemben. TóthZé beült, kapcsolgatta a tévét, döbbenten néztük a luxust. Fa, bőr, hűtő, miegymás, mindenhol.
Eztán beültünk előre is. Ablak le. Kicsit lassú. Ja, hogy ez hat centi vastag és négy-öt rétegből áll. Eddig csak bankpénztárban láttam ilyesmit. Ha fent van, semmi sem látszik, de van egy fekete kerete, ami a normál autón nincs. Egyáltalán nem feltűnő. Az ajtót megmozdítani emberes meló, becsukni pláne. Amikor az ablakot felhúzzuk és koppan, beleremeg a bő öttonnás autó.
Elmondják, hogy a motortéren kívül minden páncélozott, a padlólemez 3 darab DM51 típusú kézigránát repeszeinek áll ellen. A biztonsági besorolása VR6/VR7, bizonyos pontokon tudja a jobb, hetes besorolást, máshol nem, csak a hatost. Igaz, a G-osztályból készült Guard modell jobb páncélzatot kap, abban 7,5 centi vastag az üvegezés, de már ez is elég jó.
Kicsit nehéznek tűnik, rendesen teherautó-méretűek a kerekei, de a személyautó-jogsi sem jó rá: 5 tonna fölött persze ez nem is csoda. Oldalt felmetszve is megnézhetjük: a gumikban defekt - jelen esetben gumikilövés - esetére van egy tömör gyűrű, azon tud tovább menni, magyarán a Michelin Pax-rendszerét használják. Természetesen légrugós és adaptív lengéscsillapítású a Pullman, a tankja pedig öntömítő, vagyis elég nehéz megállítani.
Odébb az ajtó, felmetszve. Kívülről ugyanolyan a lemez, de ami mögötte van, teljesen más, vastag páncélstruktúrák és persze a spéci üvegezés combos mozgató mechanizmusa.
Megkérdem, lefotózhatom-e. Azt mondják, inkább ne. Így Tóth Zoli fotózta le. Ő nem hallotta. Arra a kis időre még angolul is elfelejtett.
Ekkora súlyhoz motor is kell, V12 Biturbo, 517 ló és 830 Nm elégnek tűnik. Ha mondjuk el akarnám fogni a benne ülő fontos személyeket, a legjobb megoldás a kiéheztetés: addig üldözni őket, amíg ki nem fogy a benzin, ha már kilőni nem lehet a tankot. Igaz, a rövid S-osztállyal már érdemesebb más stratégiát választani, abból ugyanis létezik dízel is. A Pullman persze nem versenyautó, a tömeg és a gumik korlátozzák a végsebességét: százhatvannal tud menni. A fő piac: Oroszország, ha még valaki nem jött volna rá. Ára 1,4 millió dollár, hisz az emberélet megfizethetetlen - pláne bizonyos embereké.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
