Persze nem volt egyszerű bejutni, ellenőrizték, tényleg újságírók vagyunk-e. Az ajtónálló lány kedvesen mosolygott közben, de nem viccelt. Aztán bemehettünk.
Nem mondhatnám, hogy tömegnyomor volt bent. Egy-két öltönyös, egy kedves hostess, egy asztal. Meg két autó. Az egyik viszonylag szerény, páncélozott E-osztály, ami újdonság, viszont csak a Magnum-lőszert bírja, cserébe gyors. Viszonylag félreeső helyen állt, mert a hely nagyobb részét a hatszázas foglalta el. Mintegy 6 métert és 37 centit.
Az autó már önmagában is sokkoló. A vezetőfülke, vagyis az elülső rész teljesen le van választva az utastértől, ahol négy ülés fér el, kettő-kettő egymással szemben. TóthZé beült, kapcsolgatta a tévét, döbbenten néztük a luxust. Fa, bőr, hűtő, miegymás, mindenhol.
Eztán beültünk előre is. Ablak le. Kicsit lassú. Ja, hogy ez hat centi vastag és négy-öt rétegből áll. Eddig csak bankpénztárban láttam ilyesmit. Ha fent van, semmi sem látszik, de van egy fekete kerete, ami a normál autón nincs. Egyáltalán nem feltűnő. Az ajtót megmozdítani emberes meló, becsukni pláne. Amikor az ablakot felhúzzuk és koppan, beleremeg a bő öttonnás autó.
Elmondják, hogy a motortéren kívül minden páncélozott, a padlólemez 3 darab DM51 típusú kézigránát repeszeinek áll ellen. A biztonsági besorolása VR6/VR7, bizonyos pontokon tudja a jobb, hetes besorolást, máshol nem, csak a hatost. Igaz, a G-osztályból készült Guard modell jobb páncélzatot kap, abban 7,5 centi vastag az üvegezés, de már ez is elég jó.
Kicsit nehéznek tűnik, rendesen teherautó-méretűek a kerekei, de a személyautó-jogsi sem jó rá: 5 tonna fölött persze ez nem is csoda. Oldalt felmetszve is megnézhetjük: a gumikban defekt - jelen esetben gumikilövés - esetére van egy tömör gyűrű, azon tud tovább menni, magyarán a Michelin Pax-rendszerét használják. Természetesen légrugós és adaptív lengéscsillapítású a Pullman, a tankja pedig öntömítő, vagyis elég nehéz megállítani.
Odébb az ajtó, felmetszve. Kívülről ugyanolyan a lemez, de ami mögötte van, teljesen más, vastag páncélstruktúrák és persze a spéci üvegezés combos mozgató mechanizmusa.
Megkérdem, lefotózhatom-e. Azt mondják, inkább ne. Így Tóth Zoli fotózta le. Ő nem hallotta. Arra a kis időre még angolul is elfelejtett.
Ekkora súlyhoz motor is kell, V12 Biturbo, 517 ló és 830 Nm elégnek tűnik. Ha mondjuk el akarnám fogni a benne ülő fontos személyeket, a legjobb megoldás a kiéheztetés: addig üldözni őket, amíg ki nem fogy a benzin, ha már kilőni nem lehet a tankot. Igaz, a rövid S-osztállyal már érdemesebb más stratégiát választani, abból ugyanis létezik dízel is. A Pullman persze nem versenyautó, a tömeg és a gumik korlátozzák a végsebességét: százhatvannal tud menni. A fő piac: Oroszország, ha még valaki nem jött volna rá. Ára 1,4 millió dollár, hisz az emberélet megfizethetetlen - pláne bizonyos embereké.