A velencei Szent Márk téren többnyire galambok, azok végterméke, turistahülyítő árusok. Mint a világ legszebb helyein általában. És valahol a környéken egy szállodai szoba, amit minden valószínűség szerint csak késő este látok viszont, rosszabb esetben akkor látom először. Ugyanis, míg önök ezeket a sorokat olvassák, én négy másik kollégámmal egyetemben a Szent Márk tértől 74 kilométerre fekvő Adria Raceway-en próbálok minél gyorsabb és lehetőleg állandó köridőket futni.
Mi öten (profik és amatőrök) ugyanis ezekben a pillanatokban minden valószínűség szerint éppen tövig rágjuk a körmünket a boxutcában. Szabadedzés, kvalifikáció, superpole majd a futam csütörtökön. Egy 30 tagú nemzetközi mezőnyben képviseljük Magyarországot a Mazda MX-5 Open Race-en.
Minden résztvevő ország versenyzői alatt egyforma technika dolgozik. Kétliteres, becsövezett, versenyfutóműves MX-5-ös. A motor széria, ahogy a vezérlőegység, a váltó és a fékek is. Kaptak puhább betétet, fémhálós fékcsöveket. A futómű Sachs, az autó legjobb része, a kipufogórendszer is rozsdamentes versenycucc.
Négy órás lesz a futam, 130 liternyi benzin és két szett ultrakemény Marangoni slick áll rendelkezésünkre. Előbbivel – előzetes kalkulációnk szerint bőven elleszünk –, utóbbi viszont okozhat még gondot, mivel mindkét napot 8 gumival kell teljesíteni. A széria ABS, slick és a mintegy 4 fokos külső hőmérséklet pedig egész meglepő dolgokra lehetnek képesek féktávon. Itt a svédek autója készül.
Rágyúrtunk, amennyire lehet (személy szerint a GTR2-MX-5 mod-ot használtam egy Momo Racing FF-kormánnyal), valamit segít persze, de élőben teljesen más lesz. A pálya nagyon technikás, de annyira elég gyors, hogy FIA GT-futamokat is rendezzenek itt.
A szabályzat hosszú, a kész anyaghoz majd linkelem, tankolnunk lehet, kereket viszont egy kinevezett szerelő cserélhet csak, ezért tán lemondunk róla (időveszteség) és megpróbáljuk végigtolni egy garnitúrával. Egy garázsban leszünk a csehekkel, akik nem tudják, hogy értem őket, és nem is árulom ezt el nekik. Az nyer, aki a négy óra alatta a legtöbb kört futja. Azonos számú kör esetében a megmaradt benzinmennyiség dönt.
Kemény buli lesz, 30 autó egy 2,7 kilométer hosszú pályán nem kevés. A németek, olaszok erősek, de nem fosunk be senkitől, nyomjuk, ahogy lehet.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
