A velencei Szent Márk téren többnyire galambok, azok végterméke, turistahülyítő árusok. Mint a világ legszebb helyein általában. És valahol a környéken egy szállodai szoba, amit minden valószínűség szerint csak késő este látok viszont, rosszabb esetben akkor látom először. Ugyanis, míg önök ezeket a sorokat olvassák, én négy másik kollégámmal egyetemben a Szent Márk tértől 74 kilométerre fekvő Adria Raceway-en próbálok minél gyorsabb és lehetőleg állandó köridőket futni.
Mi öten (profik és amatőrök) ugyanis ezekben a pillanatokban minden valószínűség szerint éppen tövig rágjuk a körmünket a boxutcában. Szabadedzés, kvalifikáció, superpole majd a futam csütörtökön. Egy 30 tagú nemzetközi mezőnyben képviseljük Magyarországot a Mazda MX-5 Open Race-en.
Minden résztvevő ország versenyzői alatt egyforma technika dolgozik. Kétliteres, becsövezett, versenyfutóműves MX-5-ös. A motor széria, ahogy a vezérlőegység, a váltó és a fékek is. Kaptak puhább betétet, fémhálós fékcsöveket. A futómű Sachs, az autó legjobb része, a kipufogórendszer is rozsdamentes versenycucc.
Négy órás lesz a futam, 130 liternyi benzin és két szett ultrakemény Marangoni slick áll rendelkezésünkre. Előbbivel – előzetes kalkulációnk szerint bőven elleszünk –, utóbbi viszont okozhat még gondot, mivel mindkét napot 8 gumival kell teljesíteni. A széria ABS, slick és a mintegy 4 fokos külső hőmérséklet pedig egész meglepő dolgokra lehetnek képesek féktávon. Itt a svédek autója készül.
Rágyúrtunk, amennyire lehet (személy szerint a GTR2-MX-5 mod-ot használtam egy Momo Racing FF-kormánnyal), valamit segít persze, de élőben teljesen más lesz. A pálya nagyon technikás, de annyira elég gyors, hogy FIA GT-futamokat is rendezzenek itt.
A szabályzat hosszú, a kész anyaghoz majd linkelem, tankolnunk lehet, kereket viszont egy kinevezett szerelő cserélhet csak, ezért tán lemondunk róla (időveszteség) és megpróbáljuk végigtolni egy garnitúrával. Egy garázsban leszünk a csehekkel, akik nem tudják, hogy értem őket, és nem is árulom ezt el nekik. Az nyer, aki a négy óra alatta a legtöbb kört futja. Azonos számú kör esetében a megmaradt benzinmennyiség dönt.
Kemény buli lesz, 30 autó egy 2,7 kilométer hosszú pályán nem kevés. A németek, olaszok erősek, de nem fosunk be senkitől, nyomjuk, ahogy lehet.