Végre német szót is hallok
Amikor bezuhantunk a Párizsi Autószalon 1-es pavilonjába, a francia márkák között merültünk el először: Citroen, Peugeot, Renault, satöbbi. Vagyis Nissan, Dacia. Elvégre, hazai pálya. Aztán arrébb ballagtunk Bandival, és hopp, egyszer csak ott állt egy Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé, carara fehér metál fényezéssel, az üvegkarám mögött… Mondom Bandinak, hogy ide menjünk be. Ő meg mondja, hogy nincs oda ezekért. Az ő baja, nem érdekel. A Rolls jó dolog.
A stand egyszerű, már csak azért is, mert a Rollsnak nem kell minden évben hat új modellt bemutatnia. A Drophead Coupén (ez valójában a kabrió) kívül kiraktak egy hosszú tengelytávú Phantomot, egy sima kupét, és egy Ghostot. Jó kis összeállítás, nem?
A Rolls-Royce stand hagyományosan egy elkerített rész, nem úgy, mint a proli autógyártóké, ahová szinte betántorog az ember. Az újságírókat – a belépő külön ellenőrzése után – persze beengedik, de a közönségnapokon már a helyi Monsieur Machin nem ballaghat be. Hacsak nem akar venni egyet.
Főleg a Ghost érdekelt, mert amikor Frankfurtban bemutatták, nem igazán lehetett hozzáférni. A kis olcsó Rollsról annyit kell tudni, hogy nem alumíniumból készül, mint a Phantomok, hanem acélból. Lényegében egy 7-es BMW alaposan újracsomagolva. Gyorsan beültem a hátsó ülésre, ami őrült kényelmes, de Bandi megelőzött egy velős megállapítással: ennek az a baja, hogy BMW-szaga van. És tényleg. Sőt, a bőrnek nem csak a szaga ugyanolyan, mint egy 7-esben, de a tapintása is. Finom, finom, de azért nem olyan, mint a Conolly.
Igaz, ettől még döbbenetes a fényűzés: a Ghostban van iDrive is, és nem csupán elöl, hanem hátra is raktak egyet, bár teljesen máshogy néz ki, mint a Bömösöké. Ja, és persze ott van két monitor az ülések háttámláján, meg kis tálca, gyönyörű fából. Aztán később elöl is találtunk egy fedél alatt egy szélesvásznú LCD-t.
Az ajtók a Ghoston is egymással szemben nyílnak, mint a Phantom vagy az Opel Meriva ajtói, és természetesen a hátsó ajtóban ott a beépített esernyő is. Ja, még egy apró gondoskodás. A hátsó ülésről gyakorlatilag lehetetlen becsukni az ajtót, és ha véletlenül a személyzet épp nem lenne kéznél, van egy gomb a C-oszlopon, aminek megnyomására villanymotor csukja be.
A Rolls standon az volt a fura, hogy itt hallottam először német szót a szalonon, a hoszteszek többsége is német volt, bár úgy tűnt, azért elég alapos volt a casting. Olyannyira, hogy Bandit rögtön érdekelni kezdte, mit is mutat pontosan a Power Reserve műszer. A lány szeme kikerekedett, majd hozott egy igazi britet, aki elmondta a lényeget.
A műszer valóban azt mutatja, hogy mennyi a teljesítménytartalék: azaz, ha mondjuk az 563 lóerőnek csak a harminc százalékát (cirka 150 lóerőt) aknázza ki az ember, akkor hetvenet mutat. Vagyis azt, hogy mennyire feleslegesen erős autót vettél párszázezer euróért. Egyébként meglepő, de a Ghost V12-es biturbó motorjának nagyobb a csúcsnyomatéka, mint a Phantom szívó V12-eséé: 780 Nm, szemben a 720-szal.
Mindezzel együtt a Ghost belseje ordenárénak tűnik a Phantom mellett, de nehéz megfogalmazni, miért. Hiába gyönyörű a 28 rétegű fabetét, valahogy az összkép nem olyan finom. Úgyhogy nem veszek ilyet, és mindenki erre buzdítok. Mert az úriember Phantommal jár.
A Phantom sokkoló hatását annyival súlyosbították, hogy az EWB, azaz a hatméteresre nyújtott kivitelét állították ki. A tengelytávja akkora, mint egy kisautó: 3 méter 82 centi. A hátsó utasok olyan távol vannak, hogy csak fényjelekkel lehet velük kommunikálni. A fordulóköre meg a 15 métert közelíti.
A Rolls stand egyébként az idén arról szólt, hogy mindenféle egyedi cuccot lehet kérni az autókba – ami már önmagában is vicces egy olyan autónál, ahol a bőr varrásához használt cérna színét is meg kell adni a rendeléskor. Szóval, mostantól a Bespoke program keretében lehet egyénieskedni, újabb milliókért. A legviccesebb egyéni kiegészítő a Drophead Coupé csomagtartójában lévő piknikkészlet volt, mintha ma is úgy járnának ki a rétre a lordék teázni, mint régen. Noha az ilyen kocsikat már rég a kőgazdag orosz és arab olajmilliárdosok veszik, és nem hiszem, hogy a sztyeppéken, meg a sivatagokban olyan nagy hasznát vennék a fa-alu ládácskába csomagolt, káprázatos szépségű étkészletnek. De én ezt nem tudhatom.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
