Öregek a gyújtókábelek a BMW-n.
Nem volt nehéz észrevenni, hogy a kettes és a hatos henger itt-ott kihagy kicsit, az LPG ugyanis ilyenkor tisztességes durrogással jelzi, hogy valami nincs rendben. A csere sem ördöngősség, még csak figyelni sem kell igazán, ha a hosszból nem derülni ki, melyiket hová kell szúrni, a kábeleken és az osztófej-fedélen olvasható számozás mindig segít.
Van azonban egy apróság, amivel szívni lehet, a hatos hengerhez tartozik ugyanis egy impulzus-jeladó, amelyen át van fűzve a leghosszabb szál. Valahogy így néz ki:
(nem, dehogy, nem háromhengeres...)
A kettessel jelölt darab a hatodik hengeré, a belőle kinövő cucc pedig a jeladó. Azért, hogy az egyik hibája esetén ne kelljen mindkettőt cserélni, a kábel osztófej felőli része bontható, illetve újként megvásárolva össze sincs szerelve. Mellesleg szükségem volt egy új jeladóra is, mert a régit eléggé szétdörzsölte az ékszíjtárcsa - de erről majd máskor.
Így néz ki az új kábel, mellette pedig az új jeladó. Ezeket kellene összefaragni.
A gond csupán annyi, hogy a kábel nem vékony, cseppet sem. A jeladó közepén még csak-csak át lehet cibálni némi erőlködés árán, de a pipába behúzni elsőre reménytelen kísérletnek tűnik.
A nyílás, amelyen át kellene tuszkolni, finoman szólva is szűkös. Ráadásul nem elég csak úgy tessék-lássék begyömöszölni - a biztos szikra érdekében alaposan túl kellene tolni, derékszögben kihúzni a túlvégen, ahol majd a pipa belével összedugom, és visszatolom az egészet a belsejébe.
Az első kísérlet teljes csőd, nagyjából egy-másfél centi után megállt a művelet. Háromszor próbáltam újra, aztán földhöz vágtam az egész hóbelevancot, és lementem a helyi nemannyira-szuper-marketbe.
Mert hát mit tesz a férfiember, ha betolná, de nem megy - síkosít. Ha idő van bőven, akkor rábeszéléssel, gyertyafénnyel, vacsorával. Ha filmforgatáson van, ún. odaköpéssel. Ha pedig sürget az idő, kemikáliával.
Paszta a mutatóujjra, csábmosoly, néhány simogató mozdulat az input-nyíláson és a bevezetni kívánt darabon - és csak úgy suhan befelé a cucc!
Nos, innentől már csak pár perc Kareszos káromkodás, szuszogás és erőlködés volt hátra, amíg a fent látható helyzetből sikerült visszatolni a derékszögű betétdarabot, és kész is volt a vadonatúj szenzorált gyújtókábel.
...és hogy miért épp intim sikosító? Mert vízalapú és könnyen szárad. Víztartalma elvesztése után nem kúszik rajta a szikra, nem ragad, nem tapad, nem koszol.
Szexuális tanácsadó rovatunkat olvasták.