A reggeli kis közjáték után a lelkes és kitartó kompánia sikeresen több részre szakadt. Először elindultak a feltüzelt veteránok, Laci és Jóska hamar elpöfögtek a határ irányába. Senki nem aggódott, hiszen tudtuk, úgyis utolérjük őket.
Aztán pár percre rá a két tréler is utánuk eredt, az opelesek addig a hotel személyzetével mély egyetértésben harcoltak a fénymásolóval, úgy gondolták, jobb, ha nálunk is van kinyomtatott útvonalterv, bár eddig semmi szükség nem volt rá, az iGo profin elvitt mindenhová, úgy, ahogyan kell.
Én közben szembesültem azzal, hogy a hotelhall routere egyszerűen nem működik, így az ebédlőhelyiségben vadásztam az éteri netet, hogy kirakjam legalább azt az egy képet a jól sikerült reggeli szeánszról.
A két vénség közben ment. Mit ment: száguldott a messzeségben és mire végül utoljára – mintegy fél órával utánuk – elrajtoltunk Tomival, az operatőrrel, már sehol nem voltak.
De ugyanúgy köddé váltak a többiek számára is, Csikóst hiába hívtam, a nagy zajban nem hallotta a telefont, a rázkódásban nem érezte, hogy vibrál a nadrágzsebe. Így négy különálló csapat: a veteránok, a tréleresek, az Opel-staff és mi bolyongtunk a nyugodalmas, kisfalvas osztrák tájban.
Szerencsére volt egy fix pont, a 16-18-as utak mentén, ahonnan csak egy irányban mehettünk, így Barndorf városában sikeresen összefutottunk a kísérőkkel, de Csikósék nem voltak sehol...
Most vagy az van, hogy valahol mögöttünk bolyongnak, vagy nagyon elöl vannak már. Utóbbit sehogyan sem tudtuk elképzelni, pedig de. A magyarázat olyan egyszerű, hogy először eszünkbe sem jutott, van ilyen. A két öreg autó ugyanis fixen ötvennel megy mindenhol, így egy fél órás hátrányt akkor sem tudunk behozni a kis falvakkal szabdalt útvonalon, ha megfeszülünk. Gyorshajtani nem érdemes, mert az osztrák rendőr cerkája csak egyszer sül el, de akkor mi vagyunk a rosszabbik végén, ebben biztosak lehetünk.
Így Csikósék voltak kénytelenek megvárni minket, többieket. Így már szépen, konvojban tudtunk nekivágni az eddigi legnehezebb szakasznak, ami Kilb városába vezetett, ahol megpihentünk. Az emelkedők és kanyargós kis utak még modernautós szemmel is tisztességesek voltak, így 12-14 km/órás sebességgel poroszkáltunk felfelé, de a két öreg, mint aki megveszett, keresztül-kasul előzte egymást.
Nem hittük el, hogy ezek a motorizált szekerek, melyekben még eredeti, gyári kerékcsapágyak (a legfiatalabb is 99 éves) és kormányösszekötők, laprugók vannak, ezt bírják majd gond nélkül. Ráadásul a műszerezettségük az abszolút nullához közelít. A sokat látott sofőrök szerint nincs ezzel gond, mert egyrészt majd látszik a gőz, ha felforrt a víz, a másik végén viszont a füst, ha már meghígult az olaj és elkezd fogyni. Kérem, korabeli diagnosztika.
Csikóst közben kirángattuk a Torpedóból, jelenleg is ő vezet, én a hátsó ülés kávébarna bőrén rothasztom magamon az inget (nem, a klíma ezen nem segít, csak az ülésszellőztetés, de az nincs), előttünk a Puppchen gurul lefelé a hegyről éppen 67-tel, közben folyamatosan durrog, eszméletlen aranyos szerkezet.
Kilbben olajat, benzint és hűtővizet igényeltek, emellett akadt már egy hiba is: a Puppchen kormányanyája lerázta magát és Kisapáti Jóska (az idősebb, szakállas úriember) ölében landolt, de ezt még menet közben orvosolták. Néha – egy-egy hosszabb etapot követő megállás után – nem hajlandók, csak tolással indulni, de annyira könnyű mindkét szerkezet (egy kézzel simán elhúzza őket egy felnőtt), hogy ez abszolút nem okoz gondot senkinek.
Szerencsére az etapok hossza optimálisan lett megszabva, így képesek vagyunk rendre tartani a tempót és az ütemtervet, estére még közel száz kilométert kell megtennünk Katsdorfig, ahonnan ismét jelentkezünk majd.
Mobil internetünk sajnos itt, a hegyek között erősen kihívásokkal küzd (jelenleg csak EDGE akad, 3G nem), így az e posztba szánt videót 234 perc alatt töltöttük föl. Pedig nem hosszú, nézzék csak meg!
Most szólt hátra a Csikós, hogy képzeljem el, az előttünk haladó 99 éves autó difijét pár nappal a túra előtt bontották csak meg, azt is csak a biztonság kedvéért. Hát így van ez, a többi történést Csikósra bízom, maradjon valami neki is.
Ja, az osztrák sofőrök sem jobbak ám a magyaroknál, csak az ebédszünet röpke órácskája alatt ketten is lezúztak egy-egy útszéli szemeteskukát a kisteherautójukkal.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
