Amikor beszereltem a Porsche-fékeket a 1303-as kasztniba már tudtam, hogy a régi piros Bogaramnál ez az autó lassabban fog gyorsulni. Nagyobb tömeg, nehezebb kerekek és hosszabb váltó, ezek nem segítenek a negyedmérföldes sprintnél, úgyhogy a 15,4-es nettó idő elég karcsú. Csalódott vagyok? Dehogy.
Ezt az autót gyors utcai túraautónak terveztem, nem gyorsulósnak. Nyilván a kettőt nem lehet teljesen szétválasztani, de amikor túraautót tervez az ember, nem csinál olyan módosításokat, amelyek túra alkalmával pokollá teszik az életét. Például nem rak merev uretán motor- és váltótartó bakokat, mert az ilyen nagyon áthozza a motor rezonanciáját, zajos lesz.
Viszont tettem bele hosszú áttételű váltót, amellyel akár folyamatosan tudok 140-nel utazni relatíve kis fordulaton.
Ennek megfelelően a Totalcar gyorsulási versenyén tudtam, hol a helyem, nem akartam a rajtnál elrúgni, mert így is felpattog a kerék, berázza az egész hajtásláncot, beremeg a váltó.
Ilyenkor úgy érzem, mintha valaki a hátamat ütné a sport Recarón keresztül egy 10 kilós samuval, közben pedig tűket szúrna az agyamba. Fizikailag fáj. Láttam már szétszakadt gumibakokat, láttam a beremegéstől szétnyomott difiházat, szétmorzsolódott féltengelycsuklót. Tudom, milyen kivenni a motort, kikötni a féltengelyeket, és kivenni a nehéz váltót. Én ezt egyedül szoktam csinálni a szabadidőmben, és most nem akartam. A rajtnál óvatos voltam, de utána keményen nyomtam. Nem féltem attól, hogy a motorral lesz valami, mert az alkatrészeket sok plafonnézős, átvirrasztott éjszakán gondoltam ki, a motort nagy körültekintéssel szereltem össze. Tudom, hogy simán forog 7000-ig, tudom, hogy minden bírja, tudom, hogy minden jól van összerakva, hiszen én csináltam, figyeltem, számoltam, örömmel melóztam rajta.
Dinamikus, de nem vad indulás után minden fokozatot 6500-ig forgatva úgy értem a 402 méter végére, hogy volt még 50 méterem a 4. fokozatra, vagy a 3. fokozatot 7000-ig forgatom. Ez utóbbit választottam, és talán így jobb eredményt értem el, azonban amikor Sipos Zoli turbó összkerekes Mazdájával mentem szinte fej-fej mellett, és kivillant egy piros lámpa a műszerfalon, becsuktam a fojtószelepeket. Először azt sem tudtam, hogy olaj vagy töltés, úgy megijedtem, nem számítottam erre. Aztán láttam, hogy töltés, tudtam, hogy ledobta az ékszíjat, így se töltés, se hűtés nincs, szépen kigurultam az utolsó 50 métert. Ezzel tiltakozott a dudukocsi a 7000-es fordulat ellen. Visszatettem a szíjat, mentem még egyet Karotta Toyotája ellen, megint leesett a szíj, de ezúttal az utolsó 50 méteren is nyomtam és kaptam 3 tizedet. Nem kínoztam tovább, amúgy is vége volt a napnak, nem mentem többet.
Összességében úgy érzem, nincs mit szégyellnem. Ezt az autót magam csináltam, 50 lóerősből lett 148 lóerős, magam építettem, magam gondoltam ki és a magam kis költségvetéséből készült el a motor három év alatt. Ha egy széria, rövidebb áttételű váltó lett volna alatta, szerintem jobban megszorítom Karottát is, ha meg még kicsit kipakolom az autót, könnyítek rajta pár kilót és nem háromnegyed tank benzinnel megyek, valamint jobban tapadó gumikat rakok fel, talán nyerhettem volna is. A „ha” azonban ott volt, így csak a harmadik hely jött össze.
Legjobb időm:
Elért eredményeim:
Így szavaztak önök a Totalcar Facebook-oldalán.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
