Robbantsák már ki az őskövületet!
Fullasztó tömeg verődött össze a Land Rover standjánál a DC100-as leleplezésénél, pedig gálánsak voltak a britek, előre megmutatták fényképen, mire számíthatunk a rongyok alatt. Csakhogy két lepelbe burkolt prototípust hoztak ki Frankfurtba, ami némi izgalomra adott okot.
Egy pillanatig úgy tűnt, elfogy az oxigén a hatos csarnokban és úgy halunk meg, hogy nem tudjuk meg, mit takar a vászon, de győzött a kíváncsiság, mindenki visszatartotta egy pillanatra a belélegzett levegőt, majd jött a megkönnyebbülés egy kabrió formájában.
Nem kell magyarázni, mennyire fontos a Defender leváltása a Land Rover számára, hiszen a márka úgynevezett ikonjáról van szó, amelynek megfelelő utódjáról kellene lassan gondoskodni, így hatvan év elteltével. Nem könnyű feladat ez, hasonló horderejű a probléma, mint Queen Elizabeth esetében.
A britek viszont mindig jók egy meglepetésre: a Defender-utód felé vezető úton olyan könnyed lépéssel indultak meg, ami bizakodásra ad okot. Ha a DC100 prototípus valakinek nem lenne elég játékos, oda tették mellé a sárga DC100 Sportot, jelezve, hogy nem csak a haszonjármű szektorban szeretnének kaszálni az új Defenderrel, ha egyáltalán megtartják a típusjelzést.
Pofonokig nem jutottunk el, de ízlés dolgában sem sikerült meggyőzni egymást Danival. Szerinte túl trendi a DC100, amivel sokat veszít a vén Defi agyonüthetetlen imidzséből, és valószínűleg sérülékenyebb is. Szerintem túlságosan a szívéhez nőtt az autóipari dinoszaurusz, nekem bizony bejön ez a dizájn – van benne egy kevés a Range Rover stílusából, de nem olyan komolykodó.
Elbeszélgettem pár percig a dizájnfelelőssel, aki elhintett néhány információmorzsát, például hogy a kábé négy év múlva érkező szériamodellnél az a céljuk, hogy minél testre szabhatóbb legyen. Lesz egy alapmodell, úgy 20 ezer font körül, a plafon pedig a csillagos ég. A kabrió például egy lehetséges variáció, amivel egy piaci rést fednének le: amikor megemlítettem neki, hogy ezt a rést már megpróbálták betömni a Murano nyitott változatával, egy pillanatig elakadt a szava, de aztán megegyeztünk, hogy ez a Landy azért sokkal jobban néz ki.
A DC100 főleg belülről tanulmányautós. A moziszékek és a sportkocsis üléspozíció biztosan változik még, de olyan messze vagyunk a szériamodelltől, hogy gyakorlatilag mindent átszabhatnak, ha akarják, mivel még arról sem született döntés, hogy egyáltalán milyen platformra és milyen anyagokból építkezzenek. Gyári emberem azzal bíztatott, hogy ütésálló műanyagokat szeretnének használni a külső karosszériaelemeknél, ami szimpatikusabbnak tűnik, mint az eddig használt alumínium.
Meglátjuk, milyen kritikát kap a többiektől – ha már ketten sem tudtunk megegyezni, hogy kuka vagy gyártósor, valószínűleg nem egyértelmű a helyzet.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
