Mosolyogva mutat be a Golfnak
Két órát kellett várnom a Land Roverénél is tömöttebb sajttáj után, mire szétszéledt a nép és hozzá lehetett férni a Hyundai i30-hoz. Igen, ahhoz az új koreai kis kompakthoz, amely elődje alig négy évet élt, máris leváltották.
Na nem azért, mert annyira rossz lett volna, hiszen a technika java nem változott, csak éppen nem volt arca. Most lett.
Sajnos a Hyundai annyira szeretné felvenni az úgynevezett prémiumok szokásait, hogy nemcsak abban majmolja a német triumvirátust, hogy semmitmondó számokat biggyeszt rájuk egy jól csengő név helyett, hanem az egyenarc-mániában is. De míg egy Audi A1-es talán tényleg profitál valamit az A8-asra hajazó pofájával, a Hyundainak azért még nem kellene akkora arc. A németországi központban, ahol az i-sorozatot tervezik, úgy tűnik, másképp gondolják, mert az i30 ugyanazt az ábrázatot kapta, mint nagyobb testvére, a nemrég bemutatott i40.
Nem rossz ez a folyékony szobrászatnak becézett dizájnvonulat, de nekem mindig az az érzésem, hogy kicsit túlhúzták a gyurmát. Ha pár centivel rövidebbre nyújtották volna például az első fényszórókat, nem hatna annyira ferdeszeműnek – de most már nyilván ragaszkodnak hozzá, hiszen sokaknak bejön. Tény, hogy van egyénisége, és ez már komoly érdem az előző i30 után.
Le lehet persze mazdásozni az elejét meg béemvésezni az oldalát, de a külsőnél sokkal nagyobb a minőségi ugrás odabent. Annyi ideig fogdostam, szagolgattam, birizgáltam csodálkozva a standon pörgő autó belsejét, hogy a rám váró vezesses Rácz Tamás az autó mellett állva elszédült a körözésben. De komolyan, ez már nem az a look and feel, amit egy koreai autótól várnánk. Minden finom, puha, jó fogású anyagokból készült, még ha nem is a legütősebb formákkal, a minőségérzet megdöbbentő.
Vegyük még hozzá, hogy minden fölösleges parasztvakítás kapható hozzá, az elektromos kéziféktől a gombos indításig, és a motorok terén sem jönnek zavarba: a legjobb példa a közvetlen befecskendezéses, turbós 1,6-os benzines. Alapból hatos kézi váltó jár mindegyik motorhoz. Hamarosan jön egy 128 lóerős, 99 g/km kibocsátású dízel. Hová lett az európaiak előnye?
Nehéz fogást találni rajtuk. Lassan elcsépelt lesz már a megállapítás, hogy Korea az új Japán, de talán az sincs már messze, hogy kikiáltsuk a Hyundait az új Toyotának. Már nyomják is az új hibrid-fejlesztéseket. Csak az imidzsen kell még dolgozniuk egy keveset.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
