Tönkretettünk egy tanulmányautót
Olyan standon jártunk, ahol a hoszteszek egykedvűek voltak, a reflektorok sem világítottak, a félhomályban ácsorgó autókról pedig alig lehetett megtudni valamit. Úgy látszik a kínai autóipar a fordított pszichológia eszközével támad. Pedig a Changan 2009-ben 1,4 millió autót állított elő, ezzel kínai elsőszámú gyártója volt. A cég honlapjáról kiderül, mindenféle kisteherautókat kínálnak, de van ötajtós kompaktjuk is.
Bandi úgy döntött átveszi a kezdeményezést, és beszáll a Clover nevű, teljesen elektromos tanulmányautóba, mivel a világmodellnek szánt kompakt szedán, a Frankfurtban leleplezett EADO zárva volt. Rosszul tette, mert ahogy hozzáért a Clover kilincséhez, odarohant egy nagyon ideges nő és felszólított minket, hogy lépjünk távolabb. Ekkor már késő volt, az ajtó kinyílt, Bandi megpróbálta visszacsapni, ami csak félig-meddig sikerült, hiszen az ajtó, a határozott mozdulat ellenére nem talált teljesen vissza a keretébe. Szerintem ebből nem lesz nagyobb baj, hiszen a Sense nevű shooting breakhez nem sikerült hozzányúlnunk, az megmaradt olyan szépnek amilyen volt.
Közben szereztek nekünk brossurát, és a következőket tudtuk meg a Chongquingban működő autógyár újdonságairól. A Clover amit Bandi tönkretett, egy kerékagymotorokkal mozgatott elektromos autó lesz, mely akár százharminccal is képes haladni. Motorjai háromszáz newtonméter nyomatékot termelnek, és hat óra alatt újratölthető az akkumulátora. Hogy mennyit megy egy töltéssel? Ezt nem tudtuk meg, mert nem volt illetékes a standon. Szerintem a következő évek húzómodellje inkább az EADO lesz, hiszen a hosszú extralistán start-stop rendszer, hat irányban állítható bőrülések és elektromos tetőablak szerepel, a műszaki adatok közt pedig megemlítik, hogy az olajfogyasztás száz kilométerenként 6,2 liter.
A Changan szintén elhozta legbiztonságosabb modelljét, a frappáns nevű SUV-t. Ez a sokoldalú jármű öt csillagot szerzett a C-NCAP töréstesztjén. Megpróbáltam megkeresni a youtubos videót a tesztről, de nem találtam, mondjuk nem kizárt, hogy a videó megosztónak is van kínai megfelelője. Jó volna látni, milyen körülmények közt törnek autókat a kínaiak, mielőtt kiderül, valójában az európai módszerrel van baj, és ahogy a Great Wall hasonló modelljének töréstesztje alatti kommentek tömegében fogalmaznak, a kínai autók egyre jobbak és jobbak.