2007-ben vettem, 160 ezer kilométerrel. Akkoriban volt egy elméletem, mely szerint az én ízlésem hatévente változik, erre pedig az adott alapot, hogy bármennyire tökéletes autó volt is a Mazda MX5-ösöm, hat év alatt menthetetlenül ráuntam. A 4Runnert tehát hat évre terveztem, most tartok négynél, de hosszú távú elkötelezettségemet és megelégedettségemet jelzi, hogy már szó sincs hat évről: minimum 300 ezer kilométerre tervezek vele. Időnként rákívánok valamire, a leggyakrabban egy Fiat Panda 100HP kerül szóba, de ahhoz vagy a Tehénnek, vagy a Cougarnak kéne mennie, ilyesmiről pedig nem lehet szó.
Idén már fel se rakattam rá a nyári gumit, olyan keveset megyek vele nyáron. Lehet, hogy el is kéne passzolni a nyári Pirelliket, mert elférnek a garázsban, de most minek aszaljam ott őket? A 200 ezres átfordulás persze izgalmas volt, mert az utolsó százas is igen nehezen gyűlt össze, és közben folyamatosan ábrándozhattam, hogy meddig is lesz meg. Ami gyárilag rossz volt rajta, az most se jobb: a futóműve amolyan SUV-osan buta. Lényegesen jobb, mint a pickupoké, még a moderneket is beleszámítva. Amikor például csináltunk idén egy Navara-Amarok-L200-csoporttesztet, megváltás volt visszaülni a Tehénbe. Egy személyautóhoz képest rosszul rugózik, de a pickupokkal szemben még mindig versenyképes.
Az együtt töltött majdnem öt év alatt tök feleslegesen rendeltem hozzá pótkerékleeresztő kurblit, adtam kölcsön fél tonnás parkettszállításhoz, de vittek vele cserépkályhát is. Sokat dolgoztam a tetősínjén, kicseréltem a bal hátsó lámpáját (meglepően olcsó volt), gyűjtöttem vele rőzsét is.
Toyotás Józsi pedig megjavította kézrátétellel: szívott vele becsülettel, mire minden hibaforrást kizárt, de az összkerékhajtás csak akkor javult meg, amikor hazafelé kipróbáltam. Azóta is jó – tudom, mert most már havonta egyszer bekapcsolom.
Kiszámoltam, mennyit költök egy évben benzinre, és lehet azzal vádolni, hogy szisztematikusan gyilkolom a Földet, de azt azért kéretik beleszámolni, hogy hiába fogyaszt a Tehén 15 litert, 4 kilométerre lakom a munkahelyemtől, és ha csak az idő engedi, robogóval közlekedek. Tavaly október óta mentem vele 7 ezer kilométert, és ahogy a seregben mondani szokás, esemény nem történt. Leszámítva, hogy a napokban elaludt a CHECK ENGINE lámpa. Hogy három év után kiégett, esetleg a karbonkaniszter, ami jó, most már az elektronika által is elismerten jó-e, sose derül ki.
Tegnap már addig jutottam, hogy azt nézegettem, tizennégy éves-e a formája, mert én valahogy még mindig olyan frissnek látom, főleg, ha tiszta, de ezt bizonyára csak az elfogultság mondatja velem. Az viszont tény, hogy sokkal jobb befektetés volt, mint a svájci frank-hitelem: 2007-ben vettem kétmillióért, és a kortárs benzines 4Runnereket még mindig kétmillió felett kínálják, ha egyáltalán van. Most már csak arra lennék kíváncsi, mire eléri a 300 ezret, még mindig kétmillió lesz-e az ára, és persze hogy akkor majd mit is lehet venni kétmillió forintért, már egy Tehénen kívül, persze.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
