Telós Bandi blogposztnak álcázott szerelmi vallomása után eszméletlen mennyiségű levelet kaptunk szerkesztőségi levelesládánkba. Kiderült, hogy az olvasók túlnyomó többsége valójában hithű autóbuzi. És reménytelenül szerelmes.
A legjobb - és legtanulságosabb - levél, meglepő módon, innen a szomszédból jött. Balázs egy végtelenül nyugodt srác benyomását kelti, autóink és az ő csodás Volvo Amazonja és Trabantja egy parkolóházban állnak. Ezért néha össze is futunk, ismételten körbelihegjük az Amazont és megfogadjuk Csikóssal, hogy hű, most már tényleg megírjuk.
Aztán persze az egészből nem lesz semmi, de ettől még a barátság töretlen, mindig látjuk, mikor takarította az autókat (jóformán állandóan), ilyenkor az öreg Volvo krómjai messzire csillannak a sötét parkolóban és hiába áll mellette egy új GT-R, nem érdekel az senkit.
Balázs mindamellett persze nem normális, annak idején Prokee is készített egy rövid videót vele, hiszen egészen ritka hobbija van.
Kedves TC Csapat!
Tök király post volt ez a francia rákívánós, töketlen autóba beleszeretős. Nem gondoltam, de vannak hasonló őrültek rajtam kívül. Most leírom Nektek én mire izgultam rá lassan egy éve...
Íme a tősgyökeres - lassan volvóssá fejlődött - Trabantos esete a butácska, gyengécske, imádnivalóan bájos Simcával:Ismeritek a szitut, mikor keresitek álmaitok romját - mint én az elsőszériás 601-es Trabantot az öreg Pistabá' kertjében, CI-s rendszámmal, lapozós forgalmival, ötvenezerért... Aminek már így sincs helye, de kell, mert kell és kész. És akkor jön ámor nyila, a lehetetlen hülyeség: találok valami mást, szintén öreget, szintén rohadtat, szintén 'occsóér' - de nem amit keresek. Találtam egy 1961-es Simca Aronde P60-ast!
Érzitek a dolog súlyát, értelmes 21 éves gyerek valami 4 karikás, de minimum csillagos vagy tűzpiros wartburghangon gyorsuló olasz szalonszökevényre gerjed, közben egyetemen nyúzom magam és életben tartom a családi Trabant rengeteget - de nem, én nem - nekem ez kell egybepaddal, fehérkormánnyal és már képzeletben megvettem a hetijegyet az ocsmányirodába, hogy rendszámért térdeljek... meg számolgatom az Amazon overdrive-ra félretett pénzecskét, hogy vegyek helyette újabb 4-5 év non-profit munkát!
Sajnos a hirdetést már nem tudom megmutatni, de képeket küldök szívesen. A sztori január elejéig nyúlik vissza, eladó Aronde szlovák papírokkal, aprócska díszléc hiánnyal 225 ezerért. Motor indul, kaszni ép, 1972 óta áll. Számolok jobbra-balra, '60-as évekbeli Trabantért indulok, lassan kétszer ennyiből sem kaphatok kettékornyadt aljú, 12 voltosra átgányolt kétszer kasznicserés Trazsit. Legyen a Simca... Mi szól mellette? Arcra hasonló, fecskefarkúúú! Nagyon fontos, enélkül nincs autó számomra - s ott a gyönyörű műszerfal a brutálisan puha kanapék, a gyönyörű fehér csontkormány a gengszterválóval...
És már látom, gyerekek látom, érzem:
... ahogy az óramutató járásával egyező irányba fordítom bal kézzel a kulcsot és indul, majd igazi aszinkron egyessel szúrom a tájba édes kis gömbölyödő arcát. S a bármiféle biztonsági övet mellőző első padon csúszik középre mellém a Kedvesem. S marad a nyugodt bácsis méltóság, nem rohanunk, lassan gyorsul bele a világba az öreg francia!
Hát utánanéztem, s megnéztem a konkrét autót! Vártam a kiábrándulást, a papírvékony, csipsszé rohadt küszöböket, a híresen "ócska, csigazabálós" franciaságot... De nem, és nem, ez szép, vastag, husi lemez, tömör ajtókkal, puffos - epedás, gyönyörűre varrt sezlonnyal. Öt helyen(!) csapágyazott főtengellyel és legendásan szokatlan megoldásokkal, kormányoszlop tetejére növesztett indexkapcsolóval és tekerős bajuszkapcsolóval, aztán üveg fékfolyadék tartállyal és motortérbe pakolt emelővel.
Imádtam a vágyat, az érzést - az enyém lehet - haraphatom a kormányt, mint a '60-as években mindenki és én is lehetek ultraelegáns a volán mögött, semmi vastag hurka kormány és leveskutyulgató botváltó - pure quality and feeling. Tetszett! Révkomáromban volt, mire hazaértem elkelt, majdnem megsirattam.
De azóta lett overdrive-om az Amazonba, 130-at megy majd' alapjáraton, boldog kilométerek ezreit vezettem le a Trabantommal és nem szidtam egyetlen Edgart sem Nanterre-ből. :-)
Azóta már tudom, a Simca valóban jó autó volt a maga korában és meg nem halok amíg nem érezhetem a hátamban megint azt az otthonos tespedést amit egy koszos, öreg francia adott nekem! Alkatrész nulla hozzá, a típust nem ismerem jól, de kell egyszer, hogy kerékbetörjön egy ilyen!
Ha tudtok eladót szóljatok, pénzem csaknem nulla - talán ezért is izgat a sok-sok érdektelen kisstílű kommerszveterán!
Maradok tisztelettel:
Ackermann Balázs
(a kétkerekező Trabantos, vagy ha úgy tetszik az Amazonos a parkolótokból (Vályi Pisti tudni fogja).
Tudja azt itt mindenki, Balázs! Legközelebb, ha összefutunk, lesz miről beszélni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
