Merő rosszindulatból elegyedtem szóba a Tuning Show-n alig észrevehető kisebbséget alkotó suzukis srácokkal, akik délre már teljesen bepácolódtak a velük tőszomszédságban lévő pecsenyesütő irányából érkező ételszagtól. Személyes érintettségem miatt is érdekelt, miért kezd bele valaki egy régi Swift tuningolásába éppen most, amikor már az utódmodell formája is kezd elcsépelté válni. Érdekelt, hogy pontosan mire lehet használni egy porig ültetett, nagy lökhárítós, króm felnin gördülő Suzukit a hétköznapokon.
A válasz nem sokáig váratott magára. Amikor éppen belekezdtem volna a kérdezésbe, a 2002-es évjáratú, 5 ajtós modell tréningruhás tulajdonosa elővette a távirányítós kulcstartót a zsebéből, majd a négy zöld gomb váltott nyomkodásával ugráltatni kezdte a kaszni négy sarkát. Barátságos volt, beszélgetni kezdtünk.
Air ride-dal felszerelt Swiftje talán senkinek nincs rajta kívül. Ebben az autóban egy kompresszor termeli a sűrített levegőt, azt tartályban tárolja a rendszer, és mágnesszelepek segítségével juttatja abba a lengéscsillapítóba, amit éppen emelni vagy süllyeszteni kell.
Amikor tisztázódott, hogy nem az ellenség küldött, hanem én is sorstárs vagyok, Tibivel bejutottunk az utastérbe, ahol semmi sem olyan, mint régen. Sehol a megszokott kékes üléshuzat, eltűntek a szürke műanyagok, sőt még a nyolcvanas évek japán autóra jellemző légbeeresztő redőnyöket is gondosan kicserélték az átépítés során. Ilyen egy Swift, teljesen bebőrözve. Nem kis munka lehetett eldolgozni ezt a sok anyagot, de néhány amatőr gyűrődéstől eltekintve egészen lakályos lett. Bónusz: az ajótcsapódás hangja is sokat javult. Aki ilyen autóval jár, tudja miről beszélek.
A motor viszont szinte érintetlen. Kis festegetéstől és a sportlégszűrőtől eltekintve ez egy sima egyhármas, tizenhat szelepes blokk, bár tudjuk, nem sok ilyen készült a modellciklus végén, és a mezei nyolcszelepes kormánya mögül az ember gyakorta fantáziál róla. A toronymerevítőt értjük, az előtt pedig nyugodtan leborulhat az egész suzukis szcéna, hogy ebbe az autóba milyen okosan sikerült integrálni a G Astra első lámpáit, illetve hűtőmaszkját.
Amikor kigyönyörködtük magunkat a sokszínű fényezésben, megpillantottunk egy cetlit a szélvédő mögött melyre ez volt írva: Eladó. De miért? Miért ér véget egy ilyen öröklétre ítélt barátság ember és autója közt? A tulajdonos magas fogyasztása panaszkodik. Azt mondja hónapokig vadászta a csillogó felniket míg azok a széles, alacsony oldalfalú gumikkal együtt felkerülhettek az autóra.
Ám alighogy kiderült, mennyire élhető járművet eredményez az összeállítás a Swiftség árulkodó jelei nélkül, jött az újabb baj, a fogyasztás. A Suzukit ebben a formában képtelenség 9 liter alá vinni, ami viszont túl sok ahhoz képest amennyit a suzukis srác új autója kér.
Így most gazdát keres az átlényegült magyar autó, amelyre a vételárral együtt összesen 4,7 milliót költöttek eddig. A tréninges srác, aki egyébként az első tulajdonos, biztosan bánkódni fog, de idővel feledi valahogy, hogy egyszer egy Swift volt neki a hóbort, ha hátra dől a nemrég vásárolt, hármas BMW sportülésén. Így ér véget egy furcsa szerelem.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
