Nagyon készültem a Dögkeselyűs cikkünkre. Hónapokkal korábban elkezdtünk szervezkedni, és az elején csak titkon mertem remélni, hogy Cserhalmi György is igent mond a felkérésre. Kicsit szorongva, izgulva hívtam fel, ki tudja, mennyire mennek az agyára a különböző lapok újságírói, egyáltalán hagyja-e hogy elmondjam, mit is szeretnék. De ezt a projektet egészen fentről áldották meg (kösz Robby és Tibby), nem csak a jelenetekben szereplő autók gazdái, de Cserhalmi is első szóra igent mondott. Nem tudok elég hálás lenni érte.
Sajnos az nem jött össze, hogy az autós jelenetekkel együtt vegyük fel az interjút, így arról is le kellett mondanunk, hogy megörökítsük, ahogy megkergeti a Ladákat. De ez így talán jobb is volt, két napot is feldobott a dögkeselyűzés. Éreztem, hogy mindenki, aki ott lehetett mindkét forgatási napon, a saját, személyes rózsaszín felhőjén libegve ment tovább a dolgára.
A Ladákkal, Nagypókkal, Zapóval forgatott jeleneteknél kezdődött a hitetlenkedő fejingatás. Reggeltől estig döbbenten néztem, ahogy a kedvenc filmem kockái megelevenednek. A délelőtti és esti akció közé egy kis közös bohóckodás is belefért –erre később még visszatérünk. Még az apróbb malőrök sem zavarták meg a szórakozásunkat –a Főtaxi pár nappal korábban vizsgázott, és a karburátor gépi finomhangolása tönkretette a kocsi stabil működését. Szerencsére mindenki segítőkész volt, egyszerre ugrottak fejest a csomagtartóba, hogy a karbi állításhoz szükséges csavarhúzót előkerítsék.
Azért volt egy pillanat, amikor megállt bennem az ütő. Mivel én vezettem a fahrtkocsi szerepét betöltő Transitot, folyamatosan és feszülten figyeltem a forgalmat és a tükörben rajta tartottam a szememet a hátul történő dolgokon is. A Jászai Mari térhez közelítő matuzsálem-konvoj élén arra lettem figyelmes, hogy egy sötétkék Fiat Brava hajt ki elém a parkolóból. Pedig égett a tompítottam, mögöttem is mindenki világított, de a Bravát ez kicsit sem zavarta, határozottan gurult kifelé, majd a sáv közepén megállt. Fékezni csak óvatosan mertem, nehogy Botos Tomi hátul összetörje magát, és azt sem szerettem volna, ha a többiek egymásba csúsznak. Csak egy-két méterre a Bravától álltam meg.
Annyira meglepett a dolog, hogy az ilyenkor általában feltörő, igen cifra szitokszórást is elfelejtettem (igen, tudom, csúnya dolog, de inkább kiadom magamból, mintsem elrákosítson). Éreztem, valami nem kóser. Se index, se tolatólámpa, se féklámpa nem látszott a Fiat seggén. Lehajoltam, hogy belássak az utastérbe. Bassz, meg a dob, ebben senki nem ül!! Vagy nem húzta be a vezető a kéziféket, vagy ügyetlenül tette sebességbe, mindenesetre elszabadult a paripa.
Sok választási lehetőségünk nem volt, mindenki kipattant a kocsijából, helyére toltuk az autót, a kerekei alá a szomszédos parkból hozott köveket tettünk, majd haladtunk tovább. Szóval, kedves Fiat Brava tulajdonos, aki 25-én a Jászain, a Fehér Ház előtt parkolt: nem neveletlen gyerekek rakosgattak kavicsot a kerekei alá. Nagyon szívesen, ugyammá.
A Cserhalmi-interjúra készülve a Vígszínház segítségét is ki kellett kérni, hogy a felhajtón ideális körülmények között tudjunk forgatni. A színház vezetősége mérhetetlenül segítőkész volt, körbekordonozták a területet, így a lehető legjobban el tudtuk rendezni a kocsikat, semmi nem zavart minket. Ezúton szeretném megköszönni a közreműködését, ahogy anno Friderikusz mondta: az interjú nem jöhetett volna létre, ha nincs a Vígszínház.
Míg a többiekre vártunk, a három Ladával elég rendesen keltettük e feltűnést. Jöttek is páran, fotózták a kihaltnak hitt autó-őshüllőket. Az egyik alak nagyon ismerős volt. Pillanatok alatt be is ugrott: a nyolcvanas évek vége, kora kilencvenes évek emblematikus figurája ő, a Solaris lemezbolt gazdája. Istenem, én még náluk vettem, illetve másoltattam egy rakás lemezt! A fél város járt hozzájuk kurrens LP-kért, kazettákért CD-kért, esetleg azok másolatáért. Egy csoda, hogy még mindig létezik a bolt, ugyanott, ahol korábban –ki vesz manapság CD-t?
Cserhalmival egy élmény volt beszélgetni, tökéletes megkoronázása volt az egész Dögkeselyű élményemnek. Közvetlen, vagány pali, úgy társalgott az interjú után is mindenkivel, mint ha régóta ismernénk egymást. Szeme sem rebbent, mikor a sok párás szemű rajongó (azt hiszem, nyugodtan állíthatom, most már mind Cserhalmi-fanok vagyunk) pózolt vele egy emlékkép erejéig, sőt, az ember úgy érezte, hogy örömmel vesz részt a játékban. Talán mondanom sem kell, hogy a Dögkeselyű DVD-met dedikáltattam vele (véletlenül épp nálam volt), mi több, a Dögkeselyű kislemezemet is. Az utóbbira ránézve csak annyit mondott Cserhalmi: ilyenem nincs is! Én is véletlenül bukkantam rá a Vaterán. Őrületesen nagy becsben tartom a csillogó fekete lemezemet, láthatóan csak párszor, ha lejátszották (én még nem mertem), ráadásul most már dedikált példány!
Igazából két lehetőség van, nekem bizony bármelyik megfelel. Vagy tényleg jól érezte magát Cserhalmi György - ha így van, minden képzeletemet felülmúlja a dolog. Még a totalcaros ajándékcsomagnak is láthatóan örült, a bögrére megjegyezte, jól lehet majd belőle viszkit inni. Vagy annyira jó színész, hogy mindenkivel, aki ott volt, el tudta hitetni, hogy jól érezte magát. Hogy melyik a helyes megfejtés, a képek alapján mindenki döntse el maga. Egy biztos: már ezért a sok vigyorgó emberért érdemes volt belevágni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
