Bélapó és az Opel

2013.02.09. 11:27
53 hozzászólás

Nem túl régen meséltem az Olvasóknak filléres marhaságaim egy részéről, és már akkor is említettem a Magyar Kisipar Szégyene kategóriában induló, fordított Trabant-jellel öntött kerékkupakot.

A napokban Muczán Gábor klubelnök is valami hasonlóval jelentkezett, megosztotta ezt a remek jótállási jegyet:

jotallasi.jpg

Egyértelmű, hogy a fordított logó nem csupán a kisiparosok kiváltsága volt, hiszen a Nagy Merkur is nyomdahibás borítóval osztotta a jótállási jegyeket.

 

Nekem meg eszembe jutott erről a harmadik, a tájékozatlan kisember logófordítása.

Amikor másodikos voltam a középiskolában, Csepelen, a szikratávíró épületébe költözött a HKS Mobil nevű, akkor nyitó (azóta egyébként megszűnt) Opel-kereskedő szalonja, a tanműhelybe pedig a szerviz. Nagy dolog volt ez akkoriban, a kereskedő műgyantázta a padlót, kifestette a műhelyeket, lézeres futómű-állító padot hozott, és az addigi Zaporozsec-Lada-Zuk szentháromság helyett végre láthattunk (és szerelhettünk!) Igazi Nyugati Autót is.

Persze ehhez azért az iskolánknak ki kellett tenni magáért. A tantermekben is festettek, takarítottak, volt némi parkosítás is talán. Aztán amikor a GM akkori magyarországi (közép-európai? osztrák? ki tudja, hová tartoztunk mi akkor...) műszaki osztálya jött átvenni a műhelyt, kitalálta az iskolaigazgató, hogy a kapu felé néző üres falsíkra felfestik az Opel-emblémát, hogy lássék a jó szándék, meg a barátságos hozzáállás.

Ki is vágatták valami dekorossal a sablont, olyan 8x8 méteres méretben. Odaadta a diri a gondnoknak, Bélapónak, aki felszögezte, és ecsettel átfestette. Sárga falra szürkével, ez volt akkor az Opel színe.

Talán kitaláljátok, hogy Bélapó nem ismerte az Opel logóját, Trabant-jelet viszont látott már. Így fordítva került fel a logó a falra. Még az is feltűnt neki, hogy a barom dekoros kiment a körből, meg nagyon sarkosra vágta az "S"-betűt, így Bélapó messze zengően, cifrán káromkodott a büdös nagy létra tetején, és közben kézzel korrigált.

opel_logo.jpg

Amikor megjött a General Motors küldöttsége, egy nyolcméteres Trabant-embléma fogadta őket a bejárattal szemben.

Nem volt ott sokáig, délután Bélapó a már ismert létrán, kicsit halkabban káromkodva teddy-hengerezte le egyszínű sárgára a falat.

A logót egyébként pár héttel később anatómiailag korrekt formájában pótolták, de a suliban még sokáig emlegettük a pár órát élt Trabant márkaszervizt.

trabant.jpg