Nem túl régen meséltem az Olvasóknak filléres marhaságaim egy részéről, és már akkor is említettem a Magyar Kisipar Szégyene kategóriában induló, fordított Trabant-jellel öntött kerékkupakot.
A napokban Muczán Gábor klubelnök is valami hasonlóval jelentkezett, megosztotta ezt a remek jótállási jegyet:
Egyértelmű, hogy a fordított logó nem csupán a kisiparosok kiváltsága volt, hiszen a Nagy Merkur is nyomdahibás borítóval osztotta a jótállási jegyeket.
Nekem meg eszembe jutott erről a harmadik, a tájékozatlan kisember logófordítása.
Amikor másodikos voltam a középiskolában, Csepelen, a szikratávíró épületébe költözött a HKS Mobil nevű, akkor nyitó (azóta egyébként megszűnt) Opel-kereskedő szalonja, a tanműhelybe pedig a szerviz. Nagy dolog volt ez akkoriban, a kereskedő műgyantázta a padlót, kifestette a műhelyeket, lézeres futómű-állító padot hozott, és az addigi Zaporozsec-Lada-Zuk szentháromság helyett végre láthattunk (és szerelhettünk!) Igazi Nyugati Autót is.
Persze ehhez azért az iskolánknak ki kellett tenni magáért. A tantermekben is festettek, takarítottak, volt némi parkosítás is talán. Aztán amikor a GM akkori magyarországi (közép-európai? osztrák? ki tudja, hová tartoztunk mi akkor...) műszaki osztálya jött átvenni a műhelyt, kitalálta az iskolaigazgató, hogy a kapu felé néző üres falsíkra felfestik az Opel-emblémát, hogy lássék a jó szándék, meg a barátságos hozzáállás.
Ki is vágatták valami dekorossal a sablont, olyan 8x8 méteres méretben. Odaadta a diri a gondnoknak, Bélapónak, aki felszögezte, és ecsettel átfestette. Sárga falra szürkével, ez volt akkor az Opel színe.
Talán kitaláljátok, hogy Bélapó nem ismerte az Opel logóját, Trabant-jelet viszont látott már. Így fordítva került fel a logó a falra. Még az is feltűnt neki, hogy a barom dekoros kiment a körből, meg nagyon sarkosra vágta az "S"-betűt, így Bélapó messze zengően, cifrán káromkodott a büdös nagy létra tetején, és közben kézzel korrigált.
Amikor megjött a General Motors küldöttsége, egy nyolcméteres Trabant-embléma fogadta őket a bejárattal szemben.
Nem volt ott sokáig, délután Bélapó a már ismert létrán, kicsit halkabban káromkodva teddy-hengerezte le egyszínű sárgára a falat.
A logót egyébként pár héttel később anatómiailag korrekt formájában pótolták, de a suliban még sokáig emlegettük a pár órát élt Trabant márkaszervizt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
