Akár el is égethetném azt a pénzt
Azt már megállapítottam az elején, hogy az autós lábpumpa, mint műfaj, szinte teljesen halott. Járkáltam egyik barkácsáruházról a másikra, gyakorlatilag mindenhol ugyanazokat a pár ezer forintos, 12 voltról üzemeltethető kompresszorokat árulták. Nem mintha valamiféle pumparasszista elvek vezetnének, hanem simán arról van szó, hogy nem akarok sok pumpát tartani: egy lábpumpával a biciklit, a motort és végszükség esetén az autó kerekét is felfújom, míg egy elektromos kompresszorral csak a kocsiét. Mellesleg ezen van manométer (nem manómérő, nyomásmérő) is, mert én a bringa kerekét is szeretem adott nyomásértékekre fújni.
Persze ott lennének még a benzinkutak, alternatív megoldásként. Ha esetleg valaki mondana Budapesten egy olyan kutat, ahol az elmúlt tíz évben cserélték a levegőkompresszor csövét, vagy legalább a csatlakozót, az szóljon. Képzeljék, egyszer motorral jártam úgy, hogy annyira vacak volt a cső, hogy rácsatlakoztatva tökre leeresztette a kereket. Azért ez rosszul esett, mert motoron nem olyan könnyen lavíroz el az ember a következő kútig, ha a hátsó tök lapos.
Természetesen ezelőtt is fújtattam a járműveimet, hisz volt lábpumpám. Csak hát tudják, hogy van ez: valaki trombitának nézte és megfújta. Ahhoz, hogy ezt megtehesse, belenézett a feleségem görkorcsolya-tároló táskájába, egy elvileg nem rossz módúakkal teli lakópark sétálós részén, ahová a lányommal lementek bicajozni. Ehhez kellett a pumpa.
Ez a néhai lábpumpa, mi tagadás, jó volt. Sőt, csodálatos. Csak annyit mondok, Michelin. Mert pumpát is gyártanak, nem csak gumit. Úgy hat éve volt meg, akkoriban úgy ötezer volt az új ára, szemben a barkácsáruházas ezer forintos gagyikkal. Gyorsan rákerestem, ma már nyolcezer újonnan. Ennyiből két és fél elektromos kompresszort vehetnék, ha akarnék. De nem akarok.
De minek költsek el ennyit rá, megint? Megéri az árát, de úgyis csak megfújják.
Csakhogy nincs alternatívája. Az ember mindenhol ugyanazt a hulladékot találja, igaz olcsón, de pont egy ilyen után csaptam le a Michelinre, mert fél év után tönkrement. Aztán egyszer Romániában, egy Praktikerben vettem egy 1700 forintnak megfelelő leiért kínált lábpumpát, hátha. Na, ezzel nem kellett fél évet várnom, mert már az elején sem fújt levegőt. Meg úgy általában semmit. Szorgos lábmunkával néha elértem, hogy minden harmadik lenyomásra fújjon egyet, csak hát az előző kettőnél meg orra buktam. Javítani nem lehet, roncsolás nélkül nem szétszedhető. Anyátok.
Most vigyem vissza?!
Végül a Lidl mentette meg a helyzetet, egy kétezer-valahányszáz forintos, kéthengeres (!!!!!) pumpával. Azt, hogy minek két henger, nem tudom, tán hogy több helyet foglaljon, de ha így megy tovább, hamarosan nemcsak sorkettes, de V2-es, netán bokszerpumpák is lesznek.
Hát ez sem egy Michelin, nyöszörög és kicsit nyeklik is, de legalább fújja a levegőt.
Úgy látom, hiába van kapitalizmus nálunk, a szocializmus kezd visszagyűrűzni, nem véletlenül Kína irányából. Alapvetően nem halunk éhen 1700 forintnyi veszteségtől, de ha van a kezemben ennyi pénz, nem szoktam lehúzni a klotyón, begyújtani vele, satöbbi. Úgy látszik, sóher vagyok.
És nem ez az egyetlen példa a közelmúltból. A feleségem akart árnyékolót venni az autó oldalablakára, csak hát mellényúlt, és a hátsó ablakra valót vette meg, ráadásul két példányban. Az ő kocsiján ennél kisebb a hátsó üveg, hát elrakta. Aztán valahogy előkerült, amikor később elmesélte a tévedést, gondoltam, az Avensisre még jó lehet. Kibontom, és a következő négy tapadókorong kerül elő a csomagból:
Lehet tippelni, hogy a négyből hány képes öt percnél hosszabb ideig odatapadni bármihez, Super Attak nélkül. Elárulom: egy. Kettő semennyire nem tapad, egy meg tán két percet bír. Így a két csomagból sem jön össze a négy tappancs. Klassz, nem?
Úgy tűnik, nem várták meg, míg megszilárdul a tapadókorongok formája, de lehet, hogy csupán a szállítás során torzultak el ennyire szegények. Végül is, mindegy, a végeredmény ugyanaz.
Az egészben az az aggasztó, hogy egyre több ilyen cucc jön szembe manapság. Pont elég olcsók ahhoz, hogy ne vigye vissza mindenki őket a boltba, a kereskedők meg tesznek rá. Azért nem mindegy, hogy valami csak rossz minőségű, és hamar elromlik, vagy a fennállása során nincs egy olyan pillanat sem, amelynek során betöltené a funkcióját.
Ugye, milyen szépen írtam körbe azt a szót, hogy átkúrás?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
