Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes lesz. Minden mindenre hatással van, aztán ezek együttesen alakítják ki a dolgok menetét.
TC autóflotta szinten nekem két dolog volt hatással a döntéseimre. Az egyik, hogy cégautó fronton bekövetkezett változás miatt nem kell saját családi autót tartanom, biztosítást fizetni, garázst biztosítani neki. Ez óriási könnyebbség. A másik, talán még nagyobb hatás a Totalcar Track Day a Hungaroringen, illetve a Faluvégi Farolás a Kakucsringen.
Már tavaly az első Totalcar Track Day-en elindult valami mocorgás a fejemben, de akkor nem olyanok voltak a körülmények, hogy érdemben léphessek.
Vettem egy W124-es kombit, de csak szűk egy évig és alig 20 ezer kilométerig volt nálam. Írhatnám, hogy a barátom elkönyörögte, és igaz is lenne, de nem ez volt a fő motiváció, más mozgatott már belülről.
Egy hobbi pályaautó. Egy olyan gép, ami nem annyira érzékeny, mint a Bogárhátú, de legalább annyi tuninglehetőség van benne.
Szerencsés vagyok, hogy megtehettem, hogy tartok még egy hobbiautót, de ez nem csak hobbi. Tanulni szeretnék, tapasztalatokat gyűjteni, mert az élet iskolája, - ahol soha nincs szünidő - a műhelyben, a pályán és a tuningnál kezdődik. Egy közlekedés mérnöki diploma önmagában majdnem semmi ahhoz képest, amit az ember meg tud tanulni pár intenzív, érdeklődéstől motivált év alatt a műhelyben, a pályán és esetleg a kavicságyban.
Hosszan tervezgettem, hogy mi legyen az alap és mire kell. A profi versenyzés nagyon sok pénzbe kerül, az távol kerül ezért tőlem, tehát inkább olyan autó kell, amivel élvezni tudok egy pályanapot és esetleg amatőr szlalomban is el tudok indulni.
Bár jól tuningolhatók, de nem szeretem a turbó motorokat, és leginkább hátsókerék-hajtású autó kellene. Kezdtek szűkülni a lehetőségek. További nyomás volt, hogy nagyon sok új autó már felső középosztályban is négyhengeres motorokkal jön, feltöltővel. Alig van könnyű, hathengeres autó.
Beugrott a régi E21-esem, hathengeres motorral, mennyire szerettem azt az M20-as motort. Aki már párszor beleforgatta a leszabályozásba, az tudja miről beszélek. A soros hatosnak nincs párja. Vegyük észre, már alig van hathengeres autó a középosztályban. Kompaktban meg pláne nincs. Egy korszak lezárult. Hoppá, kompakt, azaz Compact. BMW E36 Compact!
Hátul az E30-as egyszerű és nagyszerű futóműve, elöl az M52-es relatíve könnyű, szimpla Vanos-os hathengeres, nincs nagy túlnyúlás, bevált technika. BMW 323ti a megoldás!
Telefon ide-oda, internet böngészés, rátalálás. Utánakérdezés, tulajdonos felhívás, megbizonyosodás. Megnézés, kipróbálás, gondolkodás. Kalkulálás, mi lenne jobb. Semmi, ez jó lesz. Elhatározás, megvásárlás. Ez nagyjából másfél hét története, körülbelül öt álmatlan éjszakával és negyven telefonhívással barátoknak, szerelőknek és a tulajdonosnak.
Az autót már úgy vettem meg, hogy be volt nevezve a Faluvégi Farolásra a Kakucsringre és pár pályanapra felkészítő átalakítás már eleve rajta van, mint nagy fékek, M3-as olajhűtő, nagy hűtő és 3D toronycsapágyak. Nagyházas sperr van alatta, nagyon rövid végáttétellel.
A Kakucs-ringi eseménykor annyira friss volt az autó nálam, hogy még utcán is alig mentem vele, hiszen előző nap hoztam el. Ez részben magyarázatul szolgál a pályán történő szerencsétlenkedéseimre, pörgésre, forgásra. A difi rövid, a motor erős a sperr meg kemény. Jól jön ki a kanyarból, kettesben még elúszik a segge, eszméletlen jó volt vele menni. Sajnos az alászerelt gewinde futómű sem a csúcsok csúcsa, mintha a saját gátlója nem fogná meg rendesen. Egyelőre nem volt közöm az autóhoz, vitt, amerre állt az eleje, de nagyon élveztem és ez a lényeg, ezért vettem.
Még van pár nyitott kérdés vele kapcsolatban, még az is felmerült, hogy MNASZ gépkönyvet kap és sportrendszámot. Van min agyalni, van mit szerelgetni és van lendület is. Ezek együtt pedig mindig hoznak valami érdekeset, majd beszámolok róla.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
