2013.11.27. 13:55
70 hozzászólás

...de szeretnél egyet, akkor menj egy negyedmérföldet ezzel és meglátod, a végére kinő.

Ennyit tesz hozzá a zseniális Drive-sorozat műsorvezetője, Mike Musto a Gordon Tronson által épített Double-Trouble nevű 1927-es Fordhoz. Tronson Új-Zélandon született, ennyiből már nagyjából sejteni lehet, hogy eléggé elborult és őrült fickó lehet. Szerette az amerikai V8-as motorokat és - miután áthelyezte székhelyét az Államokba - úgy gondolta, hogy ideje lesz kielégítenie vágyait.

Dolgozott is egy picit, aztán amikor kész lett, akkor nem szarta le a kalapács nyelét, hanem még egy kicsit továbbgondolta a dolgokat. Így készült el végül erre az egyedi, másfél inch vastag csővázra épített hot-rod. Két, 4.6 literes, picit megpiszkált Ford V8-cal, hengersoronként egy-egy Weiand kompresszorral. A gyújtást és a keverékképzést is visszaalakította, klasszikus gyújtáselosztót és karburátorokat kapott a két motor.

Majd az egészet összehozta úgy, hogy egy közös osztóművet, automataváltót és kardántengelyt tépjen az 1200 lóerő. Karottával csak annyit próbáltunk megtippelni, hogy önmagában a négy kompresszor meghajtása mennyi erőt emészt fel,  egy Type-R-motornyit biztos. Ráadásul - Mike elmondása szerint - teljességgel vállalható úttartást, hasmagasságot és fékerőt is sikerült biztosítania ahhoz, hogy utcai használatra alkalmasnak nyilvánítsák a hatóságok. (És most gondoljunk bele, hogy idehaza az évtizedek óta minőségi kit-carokat gyártó cégek termékeit sem lehet forgalomba helyezni...)

Egy biztos: Gordont nem vádolhatja senki azzal, hogy nem hozta ki a maximumot a dologból. Öncélú, hangos, erős, egy ember, aki a saját kéz kezével váltotta valóra álmát és boldog. Respect!