Olasz szülők gyermekeként született 1915-ben, tizenhat évesen hagyta ott az iskolát, hogy énekeljen. Személyes barátság fűzte Lucky Lucianóhoz és Frank Costellóhoz, az amerikai–olasz maffia keresztapáihoz, és John F. Kennedy és Ronald Reagan amerikai elnökökhöz is. A Las Vegasban épített szórakoztató birodalom ikonja, és közben ügyeletes hollywoodi szépfiú. Négyszer nősült, harmadik felesége a nálánál 30 évvel fiatalabb Mia Farrow, Woody Allen későbbi élettársa. Rengeteg nővel volt viszonya, többek közt Judy Garlanddal, Jacqueline Onassisszal, Kennedy elnök egykori feleségével és Marilyn Monroeval a kor szexideáljával. Több mint 70 nagylemezt és 300 kislemezt adott ki életében a huszadik század egyik legnagyobb világsztárja. Háromszor Oscar-, négyszer Golden Globe- és tizenháromszor Grammy-díjjal díjazták munkásságát, rengeteg egyéb más díj mellett. Frank Sinatra nagy kanállal habzsolta az életet, és ez igaz az autóira is.

Most pedig nézzük végig Sinatra autóit időrendben, egy-egy az adott időszakban kiadott dalával párosítva:
Frank Sinatra 1939-ben robbant be igazán a zenei világba, igaz ekkor még a Harry James Big Banddel. Ekkor vásárolt egy Chrysler Imperialt. Első feleségével, Nancy Sinatraval (született Barbato) ezzel mentek nászútjukra is. A négyajtós, hétszemélyes öngyilkosajtós limuzin 5,3 literes soros nyolchengeres, mai szemmel viccesen kevés, 135 lóerős teljesítményt tudott.
Három évvel később, 1942-ben kezdődött Sinatra szólókarrierje. Arról, hogy a következő években milyen autóval járt az énekes nincs információ, de feltehetőleg Lincoln Continentallal, illetve Continentalokkal, ahogy a kor többi sztárja is. A kétajtós kupé egyébként a Lincoln utolsó V12-ese volt.

Az ötvenes évekre Sinatra már igazi ikonná vált. Elvált első feleségétől, és 1951-ben elvette a gyönyörű színésznőt, Ava Gardnert. Negyven éves korában 1955-ben szakított a régi iskolával is, már ami az autóit illeti, és vett egy Ford Thunderbird-öt. Az akkor már két éves Corvette ellenfeleként piacra dobott kabrió Thunderbirdnél aligha lehetett volna villantósabb autót találni. A Ford, ha akart volna sem tudott volna jobb reklámot csinálni az autónak, mint a kalapos Frank Sinatra a volán mögött.

Talán nem jött be az Sinatranak a kabriózás, vagy csak a T-bird mellé akart valami fedett autót is, esetleg visszasírta a Lincolnt azt nem tudjuk, de 1956-ban vett egy akkor frissen piacra dobott Continental Mark II-t. Ifjabb Henry Ford ezzel az típussal akarta visszahozni a Lincoln kissé megkopott presztízsét. A 10 ezer dolláros autó sajnos nem ütött akkorát, mint a szintén ebben az évben bemutatott Gazdagok és szerelmesek című film, amelyben Grace Kellyvel, Bing Crosbyval és Louis Armstronggal, a kor legnagyobbjaival együtt szerepelt Frank Sinatra.
A következő évben, 1957-ben annyi minden történt a Sinatraval, mint sokakkal egész életükben sem: kiadott négy albumot, három mozifilmben is szerepelt, másodszor is elvált, és megvette élete addigi legfurcsább autóját, egy Dual-Ghia D–500-at. Ne csodálkozzon senki, ha nem hallott még róla. Elég rövid életet tudhat magáénak a típus, összesen két évet. A technika a Dodge-tól jött, 5,2 literes V8, a forma az olasz Ghiától, akiknek a nevéhez fűződik minden idők eddigi legszebb Volkswagene, a Typ14 is.

1958-ban ismét megállapodott az énekes, igaz, most nem egy nő, hanem egy Cadillac Eldorado mellett, ráadásul nem is egy átlagos, hanem egy Brougham kivitel mellett, amiből összesen 504 darab készült. Rozsdamentes acél keménytető, előre felé nyíló hátsó ajtók. A bordó Broughamnél kevés extravagánsabb dolog létezett akkoriban, a gyárnak viszont veszteséges volt, darabonként 14 ezer dollárt buktak rajta. Sinatra valószínűleg szerette, négy évig járt vele.
A hatvanas évek elején megalapította saját kiadóját, a Reprise Recordsot, és részt vett J. F. Kennedy kampányában, aki meg is nyerte az elnökválasztást. A mozikban 1962-ben pedig bemutatták A mandzsúriai jelölt című filmet, ami hatalmas sikert aratott. Ekkor vette meg Sinatra második Dual Ghiáját, pontosabban egy Dual Ghia L6.4-et, ami ahogy a neve is sejteti már 6,4 literes V8-as volt.

Elérkezett 1965, Frank Sinatra pedig ötven éves lett és vett egy Mustangot. Kapuzárási pánik? Ki tudja, de az biztos, hogy ki akart tűnni, mert egy George Barris által átépített Zebra Mustangot választott, ami az Esküvő a sziklákon című filmjében is szerepelt. Egyedinek egyedi, az biztos.

Hogy a Zebra Mustang vonzerejének volt-e köze ahhoz, hogy Sinatra 51 évesen újra megházasodott, ráadásul a 30 évvel fiatalabb Mia Farrow-val, azt nem tudjuk. Annyi biztos, hogy a rövid házassággal együtt a Ford is ment a levesbe, és helyét 1969-ben egy narancssárga, pontosan Arancio Metallico Lamborghini Miura vette át, narancssárga bőr belsővel. A Miurát sokan a világ legszebb autójának tartják, nem véletlenül. A Bertone tervezte sportkocsiból mindössze 764 darab készült 1966 és 1972 között. Két ülés, 370 lóerős V12 középen, négyezer köbcenti, ötfokozatú kézi váltó, és kevesebb, mint 1300 kiló. A saját korában ez volt a leggyorsabb utcai autó. Ma vastagon 100 millió forint feletti összegekért cserélnek gazdát a megmaradt példányok.

1971-ben ugyan adott egy búcsúkoncertet Sinatra, de ezután még végigkoncertezte a 70-es, és a 80-as éveket is. 1976-ban ismét megházasodott, ezúttal Barbara Marxszal, és ez a házasság élete végéig tartott. Nászajándékba vett negyedik feleségének egy Rolls Royce Silver Shadowt.

Idősebb korára visszatért az amerikai vonalhoz, ’81-ben vett egy Chrysler Imperial FS-t, amit vele is reklámoztak. Az 1973-as olajválság hatására, kicsit megkésve ugyan, de jóval kisebb lett mint az elődje. Persze így is mondhatjuk rá, hogy egy igazi amerikai tepsi, két ajtóval, V8-cal. Igazi főnöki autó, hiszen 1984-ben Sinatra alakította a nagyfőnököt az Ágyugolyófutam 2-ben.
Frank Sinatra utolsó előtti autója 1985-ben szintén egy Chrysler volt, és nem is egy extravagáns példány, egy LeBaron Town and Country Wagon. Igen, egy kombi fautánzatú dekorral. Talán megmagyarázza a helyzetet, hogy ezt állítólag a felesége vette neki.
Az olasz–amerikai világsztár ’89-ben még utoljára megmutatta, hogy érzi a stílust és vett egy Jaguar XJ-S V12-t. Az autót Beverly Hillsben jegyeztette be, de igazán sosem használta, ugyanis fél már vezetni. Azt a megállapodást kötötte a helyi kereskedéssel, hogy ők kiállítják, és ha neki esetleg kedve lenne használni, bármikor elhozhatja.
A hírességek autói általában magasabb áron találnak új gazdáikra, mint típustársaik, és ez Frank Sinatra autóival sem volt másképp. Az öt legdrágább következik, ár szerinti növekvő sorrendben. A Rollst 56 ezer dollárért adták el 1997-ben New Yorkban. Ez néhány éve állítólag egy magyar veterángyűjtőhöz került, 10 millió forint körüli áron.
A Cadillac Eldorado Broughamért 122 ezer dollárért talált gazdára a híres Bonhams aukciós háznál. A Sinatra utáni második tulaj egyébként egy autópálya rendőr volt, aki 1958-ban megállította az énekest gyorshajtásért, és a szívesen felidézett sztori emlékére testvére megvette neki az autót. Talán különös, de nem a Miurát adták el a legtöbbért a bemutatott autók közül. 2003-ban 150 ezer dollárért adta el a második tulaj, Gloria Kent, az énekes barátja, mivel egy Countacht vett helyette. A szürke Thunderbird-öt 164 ezer dollárért ütötték le a Barrett-Jackson aukciós házban 1999-ban. A legtöbb pénzt a Jaguarért adták, 178 ezer dollárt, 1998. augusztusában, Los Angelesben.

Francis Albert Sinatra 1998. május 14-én hunyt el, szívrohamban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
