...akkor a június 14-15-e közötti egy napra kérd délután háromtól másnap délután háromig. Csak azért, mert a jövő évi 24 órás Le Mans-i verseny az utóbbi évek legkeményebb futamának ígérkezik. Igen, szívás végignézni, aki néha kapcsol csak oda, annak akár unalmas is lehet, hiszen gyakran körökkel lemaradva követik egymást a vezető autók. Igen, ez a néző viszont azt nem tudja, hogy az éjszaka lerobbant pilóta a semmiből jön fel, körrekordot-körrekordra autózva üldözi az előtte állót. Vagy éppen drámai módon - sajátjai között utolsónak maradva - a becsületért küzd és megy úgy, mint soha.
És hogy hogyan mennek? Valahogy így. 24 órán keresztül, végig.
A felhozatal még korántsem véges, de már így is látszik, hogy a pilóták krémje ott lesz idén. Az, hogy a Porsche belép az LMP1-es királykategóriába a saját, négyhengeres, benzines hibridjével már önmagában is eléggé megkeveri az erőviszonyokat, de ott a Toyota, amelyik tavaly már ott loholt az utóbbi időkben domináns Audi nyakán és persze maga az Audi Sport Team Joest is. A HPD (Honda Performance Development) pedig új motort fejleszt, melynek a 2,2 literes, V6-os IndyCar-turbómotor az alapja. Ezt egészítenék ki egy ERS-rendszerrel. A Strakka Racing autói voltak a gyári csapatok legnagyobb ellenfelei, őket sem szabad lebecsülni.
A pilóták? A legnagyobb menők. Hétpróbás matadorok és villámgyors újoncok, akik mindent tudnak a versenyzésről. Az Audi részéről: André Lotterer, Marco Bonanomi, Lucas di Grassi, Marc Gené, Loïc Duval, Kristensen, Jarvish, Treluyer, Fassler és még talán McNish is. A Porsche egyelőre egy autónyi pilótát nevezett meg, de a Mark Webber-Timo Bernhard-Romain Dumas-Neel Jani négyesben van bőven annyi, hogy az audisok alá fűtsenek. És persze a Toyota: Wurz, Lapierre, Nakajima, Davidson, Buemi, Sarrazin.
És persze megy a susmus, hogy 2015-től Andy Palmer vezetésével visszatér a Nissan is az LMP1-be (jövőre a száguldó villanypéló ZEOD RC-vel), sőt, a hathengeres Forma-1-es turbómotor lehetőséget ad a Ferrarinak is, hogy a GTE Pro és GTE Am-kategóriák után ismét a Porschéval vívhasson a csúcs közelében, mint anno (kilencszer nyertek az olaszok, összesen tizenhatszor a Porsche eddig).
LeMans. A létező legkeményebb kihívás pályaversenyen innen. És a 2014-es futam kőkemény lesz, ebben biztos vagyok.