Nagyon titkos rendőr
Kevés menőbb dolog létezett 10-15 évvel ezelőttig, mint egy gombnyomásra előbukkanó fényszóró. Egy csomó amerikai autónál - mint Winkler Cougarja - tisztán esztétikai okokból takarták el egy billenőajtóval a fényszórókat. Viszont egy csomó sportkocsinál, vagy sportos kiállású típusnál a bukólámpa funkcionális látványelem volt, hiszen eredetileg azért találták ki, hogy a méretes fényszórókat eltüntessék a süvítő levegő útjából. Régen nem voltak kis átmérőjű vetítőlencsés fényszórók, ha meg áramvonalas orrot akartak rajzolni egy sportkocsinak, gyakran azt a megoldást választották, hogy a serpenyőnyi lámpásokat egy mechanikával elrejtették.
Mivel akkoriban a legtöbb országban nem volt kötelező országúton felkapcsolni a fényszórókat (nappali menetfényről meg még nem is hallott senki), teljesen jó megoldás volt ez, hiszen nappal sokkal kisebb légellenállással lehetett száguldani. Este meg egy gombnyomásra elektromosan vagy vákuum segítségével előbukkantak a lámpák, és már világított is az autó. Aztán jöttek a vetítőlencsés fényszórók, és már se a Nissan 300ZX Twin Turbónak, se az Opel Calibrának nem kellett ilyen trükk. Persze azért voltak, akik egy darabig még bukólámpáztak, de manapság már nagyon nem divat. (Itt egy csinos lista az eddig gyártott bukólámpásokról) Pedig mennyire menő már, ahogy felpattan a csipás szemük! Jut eszembe, japánban menő átalakítás a Sleepy Eyes, azaz mikor a bukólámpát csak félig nyitják ki, mint ha álmos lenne a drága Nissan 180 SX.
És akkor helyben is vagyunk, japán, már megint japán. Mert a japánok aztán tényleg imádják az ilyen teátrális dolgokat, mint a bukólámpa. Volt robogójuk (Honda Spacy, de nem az, ami a Csikósnak is van, hanem a kisebb, régi 125-ös,150-es), meg nagymotorjuk is (Suzuki New Katana, pont olyan, mint az enyém). Az 1980-as évek elején futó zsaru-sorozatukba, a Seibu Keisatsuban szereplő szuper rendőrautóknak természetesen karosszériából előbukkanó fegyvereik, meg rejtett villogójuk volt. Az utóbbi persze különösen hülyeség, hiszen így az utastérben keletkezik a tetőn egy dudor, mert hová máshová kerülhetne az elrejtett villogó. Meg marha bonyolult, Kojak meg starsky egyetlen laza csuklómozdulattal dobja a tetőre a mágneses villogót. A Cobra 11-ről már ne is beszéljünk.
Ha pedig valami európai fejjel hülyeségnek tűnik, akkor azt a japán rendőrség rendszeresíti. Civil autók tetejét alakítják át ilyenné, nem kell lehúzni az ablakot, szerencsétlenkedni a Kojak-villogó drótjával, teljesen praktikus. Az utóbbi napokban terjedt el egy videó, amin egy robogóssal szemben intézkedik egy rendőr, majd bepattan a kocsijába, gombnyomásra elrejti a villogót, és már megy is tovább.
A neten kutakodva azonban úgy tűnik, nem csak mezítlábas civil (pontosabban: rendőri jelleg nélküli) autókat, hanem a kiemelt fontosságú személyeket kísérő egységek járműveit is átalakítják. Itt egy pár videó, amin jól látni, hogy egyik pillanatban még van piros villogó az állami Lexusok, Infinitik tetején, a másikban meg már huss. És tényleg, hipp-hopp eltűnnek a megkülönböztető jelzések, Rodolfó is csak pislogna.
Megkülönböztető jelzésben egész érdekeseket tudnak alkotni a japánok. Van egy tipikus banán-formájú darab, azt például sok közlekedési járőrautóra úgy szerelik fel, hogy mechanikusan egész magasra lehessen emelni, hogy messziről is jól látszódjon a villogó lámpa.
Bármikor jólesik a japán rendőrautós és -motoros szubkultúrában elmerülni, zseniális dolgokat találni.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
