Ben, cégünk üzletfejlesztési igazgatója. Brit srác, de négy éve Indiában él. Elég kevés elvárása van az élettel kapcsolatban, ez meglátszik a kocsiján is, amit Babu, az alkalmi sofőrje használt taxiként korábban. Ben azért vette ezt az autót, mert amikor jött haza a mulatozásból motorral, rendszeresen az árokban vagy a kórházban kötött ki, kellett valami biztonságosabb jármű, ami komolyabb védelmet ad. Az Omni hozza egy robogó kényelmét és menettulajdonságait, árban is pariban vannak. Így most már csak a lemez hajlik, nem Ben térde rossz irányban. A közlekedési morál Goán már csak ilyen. Amikor megállítottak a rendőrök minket és semmi papír nem volt nálunk, akkor pénz helyett két sört kértek. Hideget, mert szomjasak.
A Maruti Omni tökéletes városi autó azoknak, akiknek 20 centivel rövidebb a lábuk, mint nekem és nem félnek a haláltól. Vagyis ezért imádják Indiában. 1984 óta gyártják napjainkig, a Suzuki Cherry hetedik generációjának adoptálásával kezdődött a termelés. Rengeteg fut belőle mentőautó kialakításban, itt is fontos a rövidlábú beteg állomány. Versenyautókat idéz a felépítése, a motor középen dohog, hátul hajt a kerék.
A Maruti 800-ból átemelt, háromhengeres motor 37 lóerőt ad le és 6-7 liter benzint kér 100 kilométerenként. Négysebességes a váltó, 12 collos kerekeken gurul, akárcsak az alapot adó Maruti 800. Extrák terén sem domborít, a listában olyan dolgok szerepelnek, mint a háromállású belső világítás, szakaszos ablaktörlő és kétszínű kárpitozás. A kétoldali tolóajtó nagy kincs, melegben rendszeresen elhúzva járunk vele. Holi fesztiválkor nagyon jól jött, mert három irányban tudtuk dobálni a festékes-vízzel töltött bombáinkat. Aztán keresgéltük a bal tolóajtót, mert valahol elhagytuk, másnap meg is lett. A szellőzése komoly mérnöki mutatvány. Mivel a frontlemez a lábunktól néhány centire van, a fényszóró keret mellett beszivárgó levegőt irányíthatjuk a lábfejünkre vagy a térdünkre. Ben Omnija már injektoros, nem kell bohóckodni a szivatóval a reggeli húszfokos melegben. Fűtés nincs, minek lenne.
Mivel korábban taxi volt, vissza kellett alakítani személyautóvá. Jól látszik, hogy csak le van matricázva a sárga taxirendszám és rá van ragasztva az új. Itt éhen halna a Plakett Kft. Gondoltam lefotózom a forgalmit, megkérdeztem Bent, hogy hol van. A kesztyűtartóban, mondta. Áttúrtam mindent, de nem találtam. Ben reakciója a felvetett problémára csak annyi volt, hogy: hmmm. Akkor nincs a kesztyűtartóban. Ennyivel le is rendezte. Talán ’98-ban készülhetett a minibusz, de nincsenek pontos adatok. Nem tudjuk, van-e rajta vizsga, hogy áll a biztosítással, de rajtam kívül ez senkit sem érdekelt az elmúlt években. Az ablakok négy hónapja le vannak húzva, majd júniusban felhúzza, ha jön a monszun.
A karosszéria elhervadt egy kicsit. A párás monszun gerjesztette étvágy nem kímélte a bódét. Komoly folytonossági hiányok vannak mindenhol, de láthatóan ez csak engem aggaszt. A hátsó ajtó gravitációzáras, azaz libeg, lifeg, becsukni sem lehet. Ez egy tolatás közbeni árokba esés következménye. A javítás szükségessége fel sem merült.
Vezetési élmény tekintetében nehéz jelzőket találni. A vezetési pozíció az én esetemben átmenet a görnyedt gorilla és a kérdőjel között, de kisebb emberek nem mutatnak rosszul a kormány mögött. Elindul, megáll és kanyarodik. A menetkomfort megint csak nehezen leírható dolog. Goán, a monszun miatt kiveszik az alsó kárpitokat az autókból, az Omniban is a csupasz fémen taposunk. Zörög, zakatol, sír a kocsi, így a mechanika szerelmesinek komolyzene minden megtett kilométer.
Irigylem Bent a stresszmentes autótartásért és hogy 20 centivel rövidebb a lába. Az autó egy eszköz: beleül és megy. Meglepő, hogy ezt még nagyon sokáig tudja hozni ez a Maruti, amit nálunk már a bontó sem venne be. Ha egyszer Ben végleg elhagyja valamelyik tolóajtót, már látom is lelki szemeimmel, ahogy fóliával fedi be a hiányt. De csakis a monszunban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
