Így lesz az úrversenyzőből életveszélyes akadály
Az autósportban mindig is voltak úrversenyzők – kezdetben grófok, ma IT- és olajmilliárdosok keresnek maguknak ülést a kis csapatok autóiban. Ez mindig is egy drága sport volt, a gazdag hobbisták pénzinjekcióira bármikor akad igény. Kicsit szánalmas ez, de most őszintén, ki ne akarna egyszer Ferrarit vezetni Monzában egy FIA-versenyen? A külvilág megvetése lenne az, ami ilyenkor a legkevésbé érdekel. Valahogy így lehet ezzel Vadim Kogay, egy negyvenöt éves orosz üzletember, mellékállású úrversenyző. Jelenleg ő minden autóversenyző rémálma, az autósport ügyeletes balfasza, aki nemrég egy rövid és sikertelen karrierre tette fel a koronát Monzában, egy háromórás GT-futamon.
A fenti összeállítás egy szűk negyvenperces vergődés eszenciája a Blancpain Endurance Series szezonnyitó futamáról. Főszerepben Kogay, aki miután megkapja váltótársától az autót, tesz róla, hogy a háromfős csapat bukja a kategória dobogóját. A Curve di Lesmót és a Parabolicát többször ugyanúgy benézi, az ideális ív fogalmaáról pedig valószínűleg két szépen terített fehér csík jut leginkább az eszébe, rommá koptatott első abroncsai pedig nem tartanak már semmit, szegény Ferrari iszonyatosan alulkormányzott, amikor pedig gázzal kompenzál, nos, akkor kavicságy. Nem egyszer, nem kétszer. A legcsodálatosabb alkotása, hogy lekörözött versenyzőként nekiáll visszavenni a körét és lövése sincs arról, hogyan is kéne elengedni a gyorsabbat. Az orosz kezei között a zöld Ferrari csak egy életveszélyes mozgó akadály – nyersen megfogalmazva a látvány: a fazon egy potenciális gyilkos a pályán. Valószínűleg úgy gondolja, hogy egy ütőképes autóban ülve vetélytársa lehet azoknak, akik már egy ideje tekerik a kormányt. Tény, hogy ebben a sorozatban akadnak újoncok és rutin nélküliek, (ilyen hülye azonban kevés), de azért nagy nevek is: Marc Basseng vagy Fredy Barth, Tomás Enge, Peter Kox, Stéphane Ortelli, Alex Premat vagy éppen Alessandro Zanardi.
Túl idilli lenne a történet, ha csak annyi lenne mögötte, hogy Kogay vett egy Ferrari 458 GT3-et, beszerzett maga mellé két erős váltótársat (hosszútávú futamokról van szó) és nekiindult élete első nagy versenyének. Ennél árnyaltabb a helyzet: az orosz 2012 óta előfordul ilyen-olyan túraautó-versenyeken. Tavaly például az International GT Openben nyomott le majdnem egy teljes szezont. Azt még valahogy túlélte, de a Blancpain Endurance-on már Audi R8-akkal, SLS AMG-kkel, Bentley Continental GT-kkel hajt egy pályán. Nem hobbistáknak való terep ez, de Kogay ott lesz a következő futamon is, május 25-én, a nem kevésbé lassú Silverstone-ban. Már ha addig be nem vonják a versenyengedélyét, amit nem tudni, hogyan kapott egyáltalán meg...

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Belsőség
340 millió forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
