Támad a rozsda
Az elmúlt szűk egy évben nem vittem túlzásba az E21-es BMW-mről szóló posztokat. Ennek persze meg is volt a maga oka: időm az mindig éppen annyi volt, hogy eldönthettem, írok egy rövid szösszenetet, vagy inkább megpróbálok valamire haladni az autóval. Közben a feneketlen szerkesztőségi levelezőlistát azért szpemmeltem az élet nagy kérdéseivel, és az internet legmélyebb bugyraiban portyáztam a legszükségesebb alkatrészek után. A tavasz beköszöntével azonban már az sem lehetett kifogás, hogy a műhelyben hideg és sötét van.
A tavaszi első indításnál aztán kellemes meglepetésként ért, hogy egyetlen pöccintésre indult, és gyönyörűen járt az egynyolcas négyhengeres. Némi meglepetést aztán a kaszni is tartogatott - igaz, ezt már inkább a kevésbé kellemes fajtából. Azt persze tudtuk, hogy az ajtók sarkai nincsenek jó állapotban, de a lámpákat kiszerelve szinte már hallani lehetett, ahogy a rozsda kíméletlen, sárga fogaival csámcsog a lemezeken. Persze nemcsak a lámpák körül találtunk rohadást. A tankajtónál is foltozni kellett, és a csomagtérajtó körüli vízelvezető sem volt már teljesen ép. Ehhez képest a motorház- és csomagtértetőn díszelgő rozsdapöttyök igazán nem voltak említésre méltók - igaz, itt meg a lakk hámlott tenyérnyi darabokban.
Ezek a karosszériamunkák elég aprólékosnak és időigényesnek bizonyultak. A lemezeket méretre vágni, formára hajlítani, a rosszat kivágni, a jót beilleszteni - mindezt úgy, hogy ne maradjon rozsda, mert az később is csak gondot okoz. Ráadásul olyan, nehezen hozzáférhető helyeken kell pepecselni, mint az üzemanyag-betöltő környéke. A lakatolás után az előkészítéssel is sikerült haladni, a fényező néhány hét múlva már fogadja is az autót.
Télen, amíg az érdemi munkák szüneteltek, fejben nagyjából összeraktam, mire lehet majd szükség az összerakáskor. A jobb első lámpapár egyike átlósan végig volt törve, a két hátsó burát pedig milliónyi hajszálvékony repedés díszítette. Ezek az alkatrészek még beszerezhetők az E21-hez, azonban első fényszóróból inkább az egylámpáshoz valókat hirdetnek. Alaposan kutakodva így is sikerült lecsapnom egy teljes garnitúrára, amelyeket végül két komplett hátsó lámpával és egyéb apróságokkal együtt sikerült jó áron megvenni egy nagyon korrekt BMW-stől. Került aztán egy pár hibátlan ködlámpa is - az enyém leszerelés közben, a kezemben porladt el. Bár ez a bevásárló lista végén szerepelt, de annyira szép volt, hogy nem hagyhattam ott.
Bár az összerakás még kicsit messzinek tűnik, már el is kezdtem gyűjteni az ihletet. Erre kiváló alkalmat szolgáltatott a Totalcar első Parkoló Parádéja (aminek azóta volt már folytatása is), valamint az április végi Oldtimer Premier. Hogy mire is csorgattam a nyálamat? Naná, hogy egy csodálatos szürke Alpina E21-re.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
