Fanyalgás és röhögés Budapesten
Ez nem autós műsor, ez cirkusz, és ezek nem műsorvezetők, hanem bohócok. Mielőtt bárki nekem esne, ezt nem én mondom, hanem James May. Akár mosolyogva, akár fanyalogva mondja ez bárki más, igaza van. Kedden testületileg elmentünk megnézni a Top Gear Live-ot, és vegyes érzelmekkel zártuk le magunkban Clarkson, Hammond és May budapesti kiruccanását, és az azt megelőző hetek történéseit. Ha egy képpel kéne szemléltetnem, ez volna az:
Létezik ilyen kép igaziban is. Mármint ahogy Sipos ül Stig mellett egy Caterhamben, de egyelőre úgy áll a helyzet, hogy nem mutathatjuk meg. A Totalcarnak, mint hivatalos médiapartnernek annyi adatott meg, hogy Sipivel ketten benézhettünk hátra, ahol pár kép elkattintása után megkérdezték tőlünk, hogy mi is a játék nyertesei vagyunk? Nem, mi újságírók vagyunk. Ebben az esetben lehetőleg ne publikáljuk a képeket. Legfeljebb személyes használatra, például a privát Facebook-oldalunkra rakhatjuk ezeket ki. Ki is raktam.
Szomorú volt ezt látni, hisz ha sikerült megbirkóznunk Jay Lenóval, Jeremy Irons-szal, Ken Blockkal, Martin Winterkornnal vagy Anand Mahindrával, akkor csak működött volna egy komolyabb együttműködés a Top Gear Live szervezőivel és műsorvezetőivel is. Leveleztünk is velük hetekig, de sajnos még az eredetileg beígért fotózást is lefújták az utolsó pillanatban. Hogy a szőlő mennyire savanyú? Igazából cseppet sem az, de lehet, hogy nem az idei lesz a legjobb szüret. A lényeg úgyis az élő műsoron volt.
Abba is bele lehetne kötni, de valahol igazságtalan volna. Még akkor is, ha Pista kommentje cseppet sem alaptalan:
-Csak annyit mondok, a ZZ Top koncertre hétezer volt a jegy!
Na igen, a jegyek kilencről indultak, és harminckettőnél álltak meg, ezerben persze. Több mint háromszázmilliós nézettséggel még talán érthető is, hogy a Top Gear drágán méri a jegyeket. Mielőtt valaki a magyar szervezőket tartaná kapzsinak, azt biztosíthatom, a többi helyszínen is nagyjából ennyibe kerültek. Hallottam olyan kritikákat is, hogy rendben, de ha ez egy autós műsor, hol maradnak az autók?
Persze, volt Reliant Robin, Dodge Viper és P-rendszámos Ferrari is. Elhozták Clarkson P45-ját, égettek Imprezát, fociztak Swiftekkel. Ezek miatt működik a Top Gear, ugye? Nem. A Top Gearre pont az ellenkezője igaz, mint a Baywatch-ra. David Hasselhoff meg volt róla győződve, hogy az ő kalandjaira kíváncsi mindenki, hisz ő a főszereplő, pedig akkor is nagy lett volna a Baywatch nézettsége, ha Pamela Anderson és Yasmine Bleeth szervetlen kémiáról tartott volna előadást. A Top Gear viszont nem az autók, hanem a három főszereplő miatt működik. Persze, beszélhetünk a hatalmas költségvetésükről, de ha csak az számítana, jók lennének a Michael Bay filmek.
Utoljára négy éve jártam a Sportarénában, egy Mark Knopfler koncerten. Lehúzhattam egy tételt a bakancslistámról, hisz élőben hallhattam végre a Telegraph Roadot. Az élményen az sem rontott, hogy pocsékul adta elő. Ugyanezért nem bántam, hogy ott voltam a Top Gear Live-on, mert élőben láthattam ezt a három, középkorú angolt. Pedig a műsor egy laposabb tévés epizód volt, semmivel sem több. Igazából az autós részek voltak csak unalmasabbak, és bár a poénok többségét ismertem, nagyon jól szórakoztam. Akkor lett volna igazán jó, ha egyszerűen csak beszélnek végig.