Sokféle tuning, sokféle embernek
Szombat délután fél egy felé indultam kifelé a Hungexpóról. Hiába volt kiírva az üvegajtóra, hogy kijárat, ott is befelé jöttek az emberek. Miután nagy nehezen kifurakodtam, megértettem, miért: kilométer hosszan állt a sor. Még, hogy a tuning nem érdekli az embereket…
A Motor Show pavilonjában kezdtük a nézelődést Rézmányi Balázzsal, majd miután megnéztük az eddig csak neten látott sisakokat és nagyot csalódtunk a sorjás műanyagok és gyenge csatok miatt, átsétáltunk az EMAT kiállítási területére. Az időutazás létezik, legalábbis a szervezők mindent megtettek, hogy az 50-es években érezzük magunkat. A bejárat mellett jobbra egyik pin up girl lakkozta a másik haját, előttünk pedig az elmúlt évek EMAT győztes gépei feszítettek részletes leírással. Ezt a későbbiekben szívesen láttam volna a másik pavilonban is. A patkányok és a rodok nagy része megállná a helyét nemzetközi színtéren is, nincs szégyenkezni valója az építőknek. Szívesen elnéztem volna még itt több gépet is, de kicsi ország vagyunk, örüljünk inkább annak, hogy ami van, az rendben van.
A tuning autók pavilonját a hátsó sarokból kezdtük. Érezni lehetett, hogy van tematika a standok. A Retró Autó Klub autói fogadtak a balunkon. Az itt kiállított, főként léghűtéses tuning Volkswagenek, Porschék nagyon kedvesek a szívemnek, mégsem időztünk sokat. Aki jár hazai ilyen tematikájú találkozókra, már javarészt ismerhette a kiállított autókat. A sétáló sáv másik oldal ott álltak az igazán mai irányzatok szerint épült autók: nagy konkáv felnik, matt fóliák, kirívó színű rejtőminták, pokoli ültetés. Sok pénz, sok munka, de nekem kicsit indokolhatatlan.
Továbbsétálva a Volkswagen csoport szinte minden típusából (még Lamborghiniből is) találtunk ültetett példányt, helyenként becsúszott egy-két dezertőr másik frontról: Peugeot 406 vagy Daewoo Matiz. A legtöbb autó a Stance Works iskola szerint épült. Valószínűleg a hétköznapokban is használják a srácok ezeket, nem tűnik nagy kihívásnak. Volt egy-két igen jól eltalált felni-ültetés-szín kombó.
Csehek is hoztak szép számban autókat, de igazán a belga különítmény jelenléte lepett meg. Szinte új, sok pénzből épült autókat hoztak, ami sajnos innen nézve nálunk még messze van. A magam részéről a csiricsáré, agyonfényezett, agyonledezett, messziről F&F stílusú átalakításokat nem tudom befogadni, de hiába nem tetszik, van akinek ez jön be. Hiába gondolnánk, hogy kevesen, a körülöttük tolongó emberek száma arról tanúskodott, hogy sokaknak ez tetszik.
Kifelé Rézmányi Balázst elhagytam parkolót fotózni és elsétáltam a rat look klub és a hangnyomás versenyre várakozók között. Előbbi nekem távol áll a klasszikus rat vonulattól (rendbe rakott, technika, ültetés, tuning, mutatós felni), de polgárpukkasztásként felfogható a dolog. Utóbbinak sosem értettem meg a lényegét. Összességében azt mondanám, hogy felesleges fennakadni a kiállítás azon autóin, amiktől kifordul a belünk, van bőven olyan is, amire lehet nyálat csorgatni.
Kattintsák végig a galériát, biztos találni fognak olyat, ami tetszik!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
