Ezzel most nem leszek népszerű, de bevallom, sosem rajongtam a Nissan GT-R-ért. Szép dolog, hogy a Nissan ekkora menést ennyire olcsón mér, de talán pont emiatt nem találok benne semmi izgalmasat. A motorjával és az összkerékhajtásával, mintha túlságosan magától értetődne, hogy pokoli gyors. És van még egy oka, ezt pedig a bántóan rossz minőségű illusztráció szemlélteti a legjobban:
Ellenben a 2005-ös Skyline GT-R Z-tune már-már leküzdhetetlen birtoklási vágyat ébreszt. Amolyan búcsú széria volt ez, amivel biztosították a poszter-alapanyagot a 2007-ben megjelenő R35-ig. A Skyline GT-R, és vele együtt a legendás RB26-os motor gyártása 2002-ben állt le, és mivel friss alapanyag már nem volt, ezért a a NISMO használt GT-R V-spec. II-eseket vásárolt vissza, olyanokat, amelyek nem futottak többet 30 ezer kilométernél.
Nem csak egyszerű tuningról volt szó, hiszen az autókat nyers fémvázig bontották le, hogy aztán a kaszni különösen terhelt részeit extra hegesztésekkel erősítsék meg. A rugótornyokat szénszálas szövettel merevítették tovább, de a drága anyagból jutott a váltóalagútba is. A mérnökök előtt a GT500-as versenyautó lebegett, épp ezért az IHI turbók, dugattyúk, hajtókarok és a főtengely is megegyezik a versenypályán használttal. A Z1 jelű prototípus motor több mint 600 lóerőt adott le, de ezt a Z2-nél százzal visszafogták, hogy garanciát adhassanak rá.
A Youtube-on Dunát lehet rekeszteni az ennél jóval erősebb Skyline-okból, emiatt pedig hajlamosak vagyunk elsiklani afelett, hogy mennyire nem egyszerű ilyet építeni. Különösen akkor nem, ha az autónak teljesítenie kell az emissziós, és zajkibocsájtási normákat is, márpedig a Z-tune úgy tudja ezeket, hogy a motor minden literéből közel 200 lóerő jön elő, és csak 9000-es fordulaton szabályoz le.
A súly további csökkentése érdekében a csomagtartót, és az A-oszlop előtt minden külső elemet, de még a kardántengelyt is szénszálasra cserélték, többek között ennek is köszönhető, hogy mérleg nyelve 1600 kilón állt meg. Messze nem pehelysúly, a kortárs 911 Turbo például 1540 kiló volt. A futóművet a Sachs szállította külön ehhez az autóhoz, a fék pedig a Brembo fejlesztése. Utóbbi elég hatékony, slick gumikkal akár 1,6 g-vel is képes lassítani az autót. Az összkerékhajtást is átprogramozták, a Z-tune változat vezérlése több nyomatékot küld az első tengelyekre, hogy kigyorsításnál ne annyira játékos, hanem inkább gyors legyen. És gyors is lett, százig mindössze 3,8 másodperc telik el, de minden számnál többet mond, ahogy maga alá tekeri a Nordschleifét: :
Végül 19 darab épült, kézzel összeszerelve, és csak 17 került kereskedelmi forgalomba. Az árat is ehhez mérten adták meg: egész kevés híján 50 millió forintnyi jent kértek érte. Túl az utcai autón, milliméterre innen egy versenygéptől.
Itt pedig azt nézzék meg, ahogy Karotta minduntalan kipördül a második leghíresebb Skyline-nal:

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
