A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe hullt négy órában viszont jól körül tudtam nézni a frankfurti légikikötőben, ahol mindig van néhány kiállított új autó. És persze ha az embernek ilyen sok az ideje, előbb-utóbb a fényezést is elkezdi nézegetni.
Itt van például a szép új Jaguar XE, ami elég szép, de persze az új F Type árnyékában mindenféle aljnövényzet elsorvad. De azért szép, na. De ha nézegetjük, elég hamar feltűnik, hogy akár Ford-örökségből kifolyólag, akár nem (az új Mondeo elképesztő fényezési anomáliáira célzok), de nekik sem megy egy műagyag és egy fém felület azonos árnyalatra történő festése.
Ez tehát az új Jag - mentségére szóljon, hogy az új Mercedes AMG GTS, ami nemrég tesztautóként nálunk járt, és 59 millió forintos árából 2,3 millió az ordító narancs-gyöngyház fényezés felára, na az is durván elütött a műanyag és fém felületeken. Frankfurtban láttam még egy új Corvette Stingrayt; a Chevrolet vagy jobban fényez, vagy az ezüstmetál kevésbé érzékeny a műanyag alapra (utóbbira tippelnék).
Bónusz: tavaly jártam a BMW amerikai formatervező stúdiójában, ahol hosszasan szívtam a színtervező ügyosztály vérét, hogy a fekete az új fehér, de mi az új fekete, vagy mi lesz a matt barna után, amit a BMW néhány éve behozott. Elég titokzatosak voltak, de most lehullt a lepel: az új 6-os Gran Coupé matt fehér lett. Alig várjuk a tesztautót, hogy kiderüljön, egy kiadós sztrádázás után hogy boldogul a légytetemekkel egy gépi mosó.