Kilenc autós You Tube-csatorna, amire érdemes feliratkoznod
Sokszáz órányi minőségi autós videó pihen már a You Tube szerverein, olyan stábok saját gyártású anyagai, amelyek egy része sosem lépett túl, és nem is akart túllépni az internet határain. A globális kínálat felfoghatatlanul óriási, a posztba csak a méltán népszerű csatornák krémjét szedtük össze, de akinek ez kevés, itt egy tízszer nagyobb lista a témában. A teljes élményhez mondjuk nem árt egy minimum középszintű angol tudás, de aki ennek hiányában beéri a képi igényességgel sem marad kielégítetlen.
Petrolicious (339 ezer feliratkozó)
Mélységélesség-pornó, quadkopteres videók, lemenő nap és szentimentális autóbuzéria - ennyire hatásvadász elemekből olyan magas szintű műveket keveset lát a You Tube, mint a Petrolicious videói. A csatorna sikere két lábon áll: egyrészt képileg nincs ízlésesebb társaság náluk, másrészt a stáb hibátlan érzékkel találja meg az érdekes autókkal bíró érdekes autótulajdonosokat, akik aztán 4-8 percben narrálják végig a vágóképeket. Egyszerűnek hangzik, mégsem csinálja utánuk senki.
Chris Harris on Cars (326 ezer feliratkozó)
A kortárs brit autós újságírás gigasztárja, Chris Harris tökéletes minta autósműsor-vezető: jó a stílusa, ért az autókhoz és autóversenyzőnek se rossz. Nagyon tud vezetni. Sok nagy verseny mellett végignyomott ő már Nürburgringi 24 órást is 911 GT3 RS-sel, szóval nem okoz neki nehézséget közúton megúsztatni egy LaFerrarit vagy esőben tolni egy Aston Martin Vintage GT12-nek. Csinált ő már videót rengeteg lapnak a múltban, egy éve pedig elindította saját You Tube-csatornáját, a Chris Harris on Cars-t. Az online autós videók nagymestere nemrég leszerződött a Top Gearhez, ez várhatóan bekavar majd egy éve indított csatornája pörgésébe, de aki eddig lemaradt, van ott néhány órányi profi anyag, lehet pótolni.
Motor Trend Channel (3 millió 696 ezer feliratkozó)
Az autóipar még 14 évre volt az első Porsche 911-től, amikor Los Angeles-ben kiadták az első Motor Trend magazint. A lap 1949 óta működik, és még ma is, a nyomtatott sajtó legsötétebb éveiben is egymillió példány fölött nyomják. Fennmaradásuk oka egyszerűen annyi, hogy érzik a 21. századot is, olyannyira, hogy a You Tube-on magasan az övék a legtöbb követő az autó csatornák között: 3 millió 690 ezer fölött járnak, és hetente közel húszezerrel nő a tábor. Amint ebből a válogatásvideóból kiderül, van pénz autós kreténségekre, de a rekordszámú feliratkozó oka inkább, hogy a közízlés mellett marad energia kielégíteni az autós szubkultúrákat is, és sok náluk a jó videós karakter.
TheSmokingTire (497 ezer feliratkozó)
Nincs Hollywood, nincs főnök, nincs bullshit - ez mind nincs a TheSmokingTire munkásságában saját meghatározása szerint. A csatorna története 2009-ig nyúlik vissza, amikor pár kaliforniai srác elunta a nagy pénzekből gyártott szar autós tévéműsorokat, és megcsinálták a maguk műsorát a You Tube-ra. Azóta igyekeznek nem elszakadni a kezdeti céloktól, és megmaradni amolyan kis manufaktúrának. Házon belül oldanak meg mindent, és kötődésmentességből olyan videók születnek, mint például egy Lamborghini Countach-Aventador-összehasonlító teszt, vagy sok használtautós videó. Van egy külön sorozatuk is az USA bontószökevényeivel. Lényegében az tartja el a stábot, az All Cars Go To Heaven bő kétórás filmjeiből ugyanis csak a trélereket teszik fel a csatornára, a filmek letöltése már fizetős.
/Drive (1 millió 577 ezer feliratkozó)
Ha van tökéletes keveréke a fenti négy csatornának, akkor az a /Drive. Képileg közel olyan igényes, mint a Petrolicious. A forgatási környezetre is majdnem annyit adnak, és mindemellé megvan a szakmaiság, jól láthatóan van lóvé és az arcok se gyengék. Nem olyan rég még Chris Harris is tagja volt a stábnak, rengeteg videót hagyott maga után, de bedolgozik ide a TheSmokingTire-ből Matt Farah, Michael Spinelli a Jalopniktól és még sokan. Egy nagyon színvonalas csatorna, ahol a klasszikusok és az újdonságok mellet egész sok figyelem jut a legmagasabb szintű tuningra, az autósportra és a használt autókra. A jövője egyelőre kérdéses, mert azóta, hogy bő másfél éve a stáb összeállt az NBC-vel és tévéműsort is gyárt, sokat csökkent a netes aktivitás.
EVO (475 ezer feliratkozó)
Full HD, szuper operatőri munka és a legdurvább sportautók. Eredetileg az EVO is egy nyomtatott lap, de szélesre taposta a helyét a You Tube-on is. Sok punkság mondjuk nem jut a videóikba, de szakértelem meg pénz van, és aki szereti a steril, emócióktól mentes nagy kinyilatkoztatásokat, annak tetszeni fog. Az EVO szinte kizárólag a prémium-, sport- és versenyautókra szűkíti a tematikát, de minthogy veretni jól tudó műsorvezetőik vannak, magas színvonalon dolgozzák fel a témát.
Jay Leno's Garage (1 millió 477 ezer feliratkozó)
A nyugdíjas tévésztárból lett népszerű You Tube-os arc, Jay Leno a másik irányból járja be az utat. Saját webcsatornáját már tíz éve csinálja, és szinte minden volt már benne, amit az autóipar kitermelt magából bő száz év alatt. A Jay Leno's Garage viszont sosem volt olyan jó, mint az elmúlt fél évben. Talán csak azért, mert az öreg energiáit már nem falja a Tonight Show, talán azért, mert a CNBC beszállt egy valag pénzzel a buliba. Az ok nem tiszta, de az eredmény parádés.
Dragtimesinfo (973 ezer feliratkozó)
M6 a Huracan ellen, TT RS a 911 Turbo ellen és bármi a bármi ellen, lehetőleg széttuningolt állapotban. Időnként összejön Oroszországban a dragosok krémje az Unlim 500+ nevű rendezvényen, ahol az orosz tuningkultúra felső kasztja van jelen a Ferrari-árú Ladától a Ferrariig. Első sorban ezt és más helyi rendezvényeket követ a 973 ezer feliratkozóval bíró csatorna, a holtszezont pedig mindenféle brutáltuningos tesztekkel és a műfaj tagjairól készült portévideókkal üti el. Sajnos orosz nyelven, de ez csak utóbbiaknál fájó, a Veyron és a Skyline GT-R csatája például magától értetődő.
1320video (1 millió 68 ezer feliratkozó)
Az autós You Tube-csatornák Körmendi Gábora és Velvetje egyben a csöcsös, dragsteres és népi tunningos videóktól dagadó 1320video. A fenti méltán elismert csatornákkal ellentétben ez inkább csak méltán népszerű, mert a műfaj nagyjaival ellentétben ők lehajolnak az olyan holtegyszerű, virális témákért, mint a 900 lóerőt taposó nagyi, vagy a bikineben lengőtekéző jócsajok a jobbegyben. Bár feliratkozószámban így is csak hatodikok a műfajban, több videójuk van tízmilliós nézettség fölött, mint Chris Harrisnek és Jay Lenónak együtt valaha lesz.
+1: smotraTV (2 millió 11 ezer feliratkozó)
Ha ez a poszt egy lista volna, amely a feliratkozók száma szerint rangsorolná az autós YouTube-csatornákat, a smotraTV egyedül a hatvanéves múltjára és rengeteg pénzére építő Motor Trend Magazine-t nem verné. 2 millió követő ennek a kiábrándítóan orosz, esetlen, erőltetett suttyóságnak, ami ráadásul oroszul van? Aki érti, magyarázza meg, én a Давидыч на Охоте Часть #6 után feladtam.
++1: TurbometalChannel (3900 feliratkozó)
Kis ország, kis vlogkultúra. A kevés hazai próbálkozó közül kimagaslik a tubometalos srácok munkássága. Előadásmódban még van hova fejlődni, képileg viszont már vitathatatlanul hozzák a nemzetközi topszintet.
Ha már webkettő - nemrég kilenc autós Instagram-profilt ajánlottunk: ezeket.