Villámposzt: Ezt már valahogy túléljük
Elindultunk. Következő két napunkat újra a végtelen nyolcvanötös tempók, a lassan töltő, de gyorsan hűlő autóban ücsörgés és a folyamatos para tölti majd ki, de most már abban a tudatban tesszük mindezt, hogy minden töltőn töltött tízperc újabb pár kilométerrel közelebb visz az otthonhoz.
A visszaút első kilométerei jobb hangulatban telnek majd, mint a budapesti indulásé vasárnap. A hazaindulás hurráélménye mellett ennek oka az éjszakára a hotel konnektorján hagyott töltőkábel, és a féltízes rajthoz előre programozott fűtés. Másrészt süt a nap, és az sem mindegy, hogy ebben a két napban már hárman ülünk majd az autóban. Az új útitárs az ötletgazda maga, Balázs, aki egyben egy extrém kisebbség tagja készül lenni: a magyar villanyautósoké. Egy Nissan Leafet készül venni, mondta a reggelinél. Azt mondja, városban jó lesz az, de azt sem bánja, ha hosszabb úton néha kényszerpihenni kell. Aha, ezt holnap reggel újra megkérdezem majd.
Az utolsó éjszaka született logisztika alapján ez egy sima nap lesz. A töltési terv:
- A napi első töltő Parsbergben, ami a szállástól 89 kilométerre van.
- Onnan 94 kilométert megyünk Hunderdorfig.
- Út közben benézünk az Elefantentreffenre Thurmansbangban, ami 63 kilométer Hungendorftól, majd 8 kilométerre oda töltünk Titlingenben, de csak egy keveset, mert oda 23 kilométer Passau.
- Az út addig egyetlen valóban gyorstöltője (1-1,5 óra helyett 30 perc a nyolcvan százalék) az idefele is használt nissanos állomás lesz, amivel csak annyi a baj, hogy 18.00-ig van nyitva. Ha az nem sikerül, van még a környéken néhány lassabb E-Wald-féle.
- Passau után nem pályázunk Linzig. Egyrészt az út is hosszabb úgy, másrészt úgysem mennénk 90 fölött, arra meg jó lesz a B130-as is. Így 81 kilométer lesz Linz, a napi első osztrák töltő, ami már bivaly lesz.
- Linz után 82 kilométerre van a napi cél, Oberegging és a robotszállás.

Szóval öt töltést terveztünk mára, mindegyik 100 kilométeren belül egymáshoz, amiből elvileg nem lehet baj. A nürnbergi ingázások alatt egész jól kitapasztaltuk a Soul fűtését, ilyen tartalékokkal fázni sem fogunk. 105 kilométer hatótávot a legerősebb, nyolcvanszázalékos töltések után is írt a rendszer, ez ma sima menet lehet. Az elefantentreffenes kitérővel kicsit több mint 400 kilométer lesz az egész, bő fél nap múlva túl is leszünk rajta.
Amit tervezünk a visszaúton:
- Tovább csiszolni a fűtést, majd bemutatni, hogyan nem fagytunk meg idáig.
- Kiismerni a német és az osztrák hálózatot. Erősebb töltőkben utóbbi áll jól az ideút alapján, de lefedettségben szoros a meccs.
- Menetzajt mérni 130-nál, 90-nél, különféle aszfaltokon.
- Bemutatni még egy trükköt a kábellopás ellen.
- És ami még szembejön.
Ez pedig itt a tegnap, képalás galériában elmesélve:

Az út összes posztját megtalálod egy helyre gyűjtve ezen a linken.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
