Költségek, egy kis matek és pár válasz

Kiscápáért olaszba'

2016.02.09. 17:18
64 hozzászólás

Kissé megkésve, de jöjjenek a szaftos anyagiak, ha már a nép ezt akarja. Pista a lelkemre kötötte, hogy gyűjtsem a tankolási blokkokat, rögzítsem a költségeket. Minden erőfeszítésem ellenére sem vagyok képes az ilyen feladatokra. Az üzemanyagos fakkomban találtam borról és pizzáról tanúskodó bizonylatot is, de már azt is tudom, hogy sok mogyorót ettünk. Véleményem szerint, ezek azok a projektek, ahol nem szabad számolgatni a pénzt, hanem előre nagyjából megbecsülni és úgy kezelni, mint a féktelen lerészegedést a céges karácsonyi partin: hagyni, hogy megtörténjen.

Kapcsolódó
Autót vettem a világ végén. Megyünk érte

Autót vettem a világ végén. Megyünk érte

Edit asszonynak nem volt jogosítványa, itt jöttem a képbe én.

Miért nem jöttetek lábon vele?
Az autót 1991-ben lefoglalta a bank. Azóta egy raktárban pihent. A hengerfalakon lévő rozsda, a kiszáradt-kiszopósodott gumialkatrészek és további aknák robbantak volna az arcunkba, ha rögtön 1600 kilométerrel ébresztjük fel téli álmából, nem beszélve a beállt fékekről. További kedvetlenítő tényező az olasz ideiglenes rendszám és biztosítás több száz eurós fájdalma. Nem, magyar P rendszámmal sem lenne egyszerűbb, helyben tetoválnak és részesítenek gyengéd kolon-hidroterápiában az olasz rendőrök, ha meglátják. Nem kell rögtön azzal indítani, hogy tönkretesszük, ami még esetleg működik.

Összesen 3300 kilométert mentünk. A legmagasabb költségekkel az olasz szakasz rendelkezett. Itt költöttük a legtöbbet gázolajra, autópályadíjra és szállásra is. (Az olasz Autostrada SpA részvénytársaság tulajdonképpen a Benetton családé, akik 2,6 milliárd euróért többségi részvénytulajdont – 18 százalékot anno és azóta még többet - szereztek benne egy általuk vezetett csoporttal 2000-ben. Az Autogrill-gyorséttermeket eleve ők üzemeltették, de amióta átvették a több, mint 3200 kilométernyi autópályát, ezzel Európa autópályáinak 18 százalékához jutottak hozzá, azóta nem nagyon görgetik már a ruházat-bizniszt. Embertelen drága és a mentést is csak sz ő cégeik végezhetik. - Pista).

Az olasz benzinkutak ételkínálata pazar, minőségi és kiadós. Meglepődve tapasztaltuk, hogy a húsfeldolgozás legmagasabb fokán a szárított sonka állt. Olyan, hogy virsli, párizsi vagy egyéb ki tudja mit tartalmazó húsdarálékok még a benzinkutak kínálatába sem férmek bele Dél-Olaszországban. A legegyszerűbb margherita pizza is két kézzel kényezteti az ízlelőbimbókat és a sült krumpli is valami elképesztően finom. A háttérben lappangó titok egyszerű: minőségi alapanyagok. Boldogan fizetek ki öt eurót egy szendvicsért, amiben igazi sonka van, igazi camembert a távtartó és a néni határozott kérésemre sem hajlandó kiadni átsütés nélkül, mert az úgy nem az igazi. Azóta sem ettem párizsit.

Miért jöttünk erre, miért nem ingyen utak, komp vagy geostacionárius műholdak használatával közelítettük meg Morano Calabrot?”
Az autópálya gyorsabb és biztonságosabb. Nem azon a 120 eurón fog bukni költségvetés. Valamint kevésbé ráz, kevésbé megterhelő. A kompok díjszabása egybeesik az üzemanyagköltséggel és autópálya-díjakkal, ki van az találva... Plusz ugye nem országjáró, fakultatív túrára jöttünk, nincs egy fölös percünk sem, ez üzlet, semmi személyes, ahogy azt Don Vito mondotta volt.

Kapcsolódó
Kiscápát Olaszbó’: Ezt nem volt szabad otthagyni

Kiscápát Olaszbó’: Ezt nem volt szabad otthagyni

Akkor is elhoztam volna, ha sokkal rosszabb. De nagyon nem az. Az olasz nem hazudott.

A hazafele út eseménytelenül telt. A külföldi szakaszon kétszer láttunk rendőrt. Egyszer épp kereket cserélt egy bajba került hölgy autóján, másodszor meg vélhetően könnyített magán, mert a budi előtt állt a rendőrautója. Nem szakadt az ölünkbe a repedt szélvédő, nem cincáltak szét a rendvédelmi szervek a szállított szajré miatt, semmi sem emelte a pulzusunkat. A magyar határ után éreztük, hogy helló, Magyarisztán üdvözöl téged. Olyan mélyen voltunk a csizmában, hogy szinte hallottuk a tuniszi müezzinek imára hívó énekét, de egészen a magyar határ utáni második kilométerig kellett várni az első háromlábúra. Aztán az ötödiknél, a felüljáróról a második sebességmérőre. Átjárt bennünket a balesetveszély elleni küzdelem buzgó szelleme, hiszen mi más lehet a határ után közvetlenül (kétszer is) traffipaxoló rendőrök zászlajára írva? Már legalább tíz perce jártunk magyar földön, amikor matrica ellenőrzés miatt állították meg a trélert. Persze minden rendben volt, de az országimázsnak nem feltétlenül tesz jót ez az antré.

Nézzük a számokat: üzemanyagra hozzávetőlegesen 127 000 forintot költöttem. Az autópályák használati díja összesen 51 000 forintnyi eurót kívánt, szállásra 25000 forint ment el. Persze megálltunk kétszer is Matej barátomnál, Ljubljanában aludni, ami nekünk ingyen volt, ha nem számoljuk a méretes csoki-kolbász-paprika csomagot, ami nélkül sosem érkezem hozzájuk. Tudom, a hősök egyből letolták volna a Budapest - Morano Calabro távot otthonról hozott szendvicsekkel és teszkós vízzel, de én szeretek úgy utazni, hogy élmény legyen a kaland. Ha kicsit több időnk lett volna, biztosan megkóstoljuk a vörösborban készült kalábriai spagettit és a helyi sültpaprikát is.

Összesen, körülbelül 250 000 forint lehetett a kaland ára. Ebben persze nincs benne a két Don Vito-szobor, amit emlékbe vettünk meg a féktelen zabálás, amit nem minden esetben az éhség gerjesztett. Plusz a vételár, amelyet kerekíthetünk 3000 euróra.

Érdnél befordultunk egy mosóba, mindkét paripának kijárt már egy alapos mosás. A Ducato eddig sem volt csúnya, de a BMW porrétegének eltávolítása után emelte csak igazán az est fényét. Na meg a fánk, amit a drága Totalcar olvasók hordtak elénk hűvös halomba. Ezúton köszönjük, magunk sem tudtunk volna jobb estebédet kitalálni.

Azóta a kiscápa szétborult, megvan a diagnózis. Remek vasárnapokat töltöttünk el a két Petivel Érden. A háttérben a pizzák muzsikáltak, Pista dohogott, folytatás hamarosan, megrendeltük, amit meg kellett ahhoz, hogy hamarosan OT-vizsgára mehessen. Telnek az órák munkaidő után a műhelyben.

Az oldalról ajánljuk

A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
  • Hírek

A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk

Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.

április 3., 07:31
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

1 órája
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
  • Közélet

Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot

Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!

április 3., 06:00
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
  • Hírek

Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?

A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.

április 3., 06:01
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
  • Hírek

Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je

Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.

április 2., 17:35
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
  • Hírek

Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6

Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.

április 3., 09:05
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
  • Hírek

A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták

2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!

április 3., 10:27
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
  • Sajtóközlemény

1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt

Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.

április 3., 08:35
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
  • Hírek

Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6

Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.

április 3., 10:40
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
  • Hírek

A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból

A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.

április 2., 05:42
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
  • Hírek

Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító

A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.

április 2., 16:25
A japán gyártók nagyot szívnak az amerikai vámokkal
  • Hírek

A japán gyártók nagyot szívnak az amerikai vámokkal

Főleg a Nissan.

április 3., 13:03
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
  • Hírek

Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el

Az esetről videó is készült.

április 2., 05:42
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
  • Hírek

Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá

Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.

április 3., 11:34
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
  • Hírek

Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója

Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.

április 2., 15:31
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
  • Hírek

Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!

Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.

április 2., 08:24
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
  • Hírek

Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben

Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.

április 2., 12:22
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
  • Hírek

Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban

Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.

április 2., 13:27
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
  • Hírek

Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó

A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."

április 2., 11:01
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
  • Hírek

Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában

Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.

április 2., 10:03
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
  • Hírek

Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra

Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.

április 2., 08:40
Hyundai Ioniq 6 FL
  • Hírek

Hyundai Ioniq 6 FL

április 3., 09:21
Cupra Terramar 1.5 TSI DSG – 2025.
  • Tesztek

Cupra Terramar 1.5 TSI DSG – 2025.

április 3., 13:50
Honda Civic Si (1991) aukció
  • Hírek

Honda Civic Si (1991) aukció

április 2., 16:19
Red Bull kerékcsere szimulátor
  • Hírek

Red Bull kerékcsere szimulátor

április 2., 14:22
Japán Nagydíj futamelőzetes
  • Hírek

Japán Nagydíj futamelőzetes

április 2., 14:01
Így reagál a vámokra a Magna
  • Hírek

Így reagál a vámokra a Magna

április 2., 11:04
BMW 120d – 2024.
  • Tesztek

BMW 120d – 2024.

április 2., 12:55