Nem szeretem a fogyasztásteszteket. Pontosan mérni nagyon nehéz, rengeteg idő megy el vele, ráadásul fölöslegesen, céltalanul égeti az ember a benzint. Mellesleg agyhalál két, pláne több autóval szinkronban közlekedni, ha összehasonlító jellegű a teszt. De amikor két ilyen spúrmester van nálunk egyszerre, képtelenség ellenállni a kísértésnek.

Csikósnál volt a Prius, nálam a Rav4 hibrid, két autó, amit egymás mellett árulnak a szalonban, és adottságaik alapján sok szempontból felcserélhetők. Mindkettő normális, családi méretű autó, négy személynek csomagokkal megfelel. Ugye senki se gondolja, hogy a Rav4-est terepjárónak veszik? Más kérdés, hogy a Rav4 telibe trafálja a mai divatot, miközben a Priusnál szükséges egyféle vonzalom a szaniteráruhoz, ha az ember nem akarja utazás közben is fent hagyni a jármű veszélytelen megközelítéséhez szükséges hegesztőszemüveget.
Gyöngéd a bukszához, smirgli a szemnek
Kevesebbet eszik, jobban megy, finomabb, autószerűbb a korábbinál. Rossz hír: véletlenül a designer gyerekei által összefirkált papír és nem az eredeti tervrajzok alapján kezdték gyártani.

Mindkettőben ugyanaz az agyondicsért, sokat bizonyított Toyota-féle hibrid hajtáslánc működik. Atkinson-ciklusban működő soros négyhengeres bújik össze két villanymotorral egy bolygóműves áttételen keresztül, csak a Rav4-esben minden kicsit nagyobb: 1,8 liter helyett 2,5-ös a benzinmotor, 122 lóerő helyett 197 a rendszerteljesítmény, és a hátsó kerekeket is hajtja egy külön villanymotor. A nagyobb súly (1,7 tonna vs 1,5) és homlokfelület ismeretében nem kérdés, melyik fogyaszt többet, de nem mindegy mennyivel. Hiszen hibridet jellemzően ökológiai lábmérete csökkentése végett vásárol az ember, vagy csak hogy spóroljon. Mindkét esetben a fogyasztás a lényeg.

Sikerült úgy szerveznünk az összehasonlítót, hogy ne legyen túl fájdalmas, és ne szabadítsunk fel pár hamburgernyinél több üvegházhatású gázt. Munkába menet gurultam át Kispestre, ahol Csikós harditárcsát süttetett, és együtt tettük egy kis kitérőt. Elmentünk az M5-ösön Ócsáig, onnan pedig a legrövidebb úton be a szerkesztőségbe. Ez durván harminc kilométer tiszta autópályázás, ahol egyébként nem spórolósan, hanem a megengedett maximummal haladtunk, majd még egyszer ennyi elővárosi, városi közlekedés, kicsi dugóval a rakparton.
Hány vágóhíd egy Ferrari?
Ha mindenki csak minden másnap enne húst, sokkal beljebb lennénk kibocsátásban, mintha az egész Földön havonta egy hétre leállna a közlekedés.

Úgy érzem, egész jó mixet sikerült összehozni, volt benne mindenből kicsi. Megpróbáltunk azonos feltételeket teremteni, például mindkét autóban nagyjából félig tele akkumulátorral, üzemmelegen indultunk, és lehetőség szerint együtt gyorsítottunk, lassítottunk. Világos, hogy a fedélzeti számítógép nem egzakt műszer, és általában a kiírt adatba a nullázás előtti érték is jó darabig bejátszik, de az eredmény a hosszabb távon tapasztalt fogyasztással nagyjából arányban volt. Valószínűleg az üzemmeleg indítás miatt kicsit kedvezőbb értéket kaptunk, de nem irreálisak a számok.

A Rav4, amely alattam sok autópályázással 7,3-at evett, 6 literes átlagfogyasztással teljesítette a kört, a Prius pedig lenyűgöző 3,9-cel. Szerintem mindkettő szép szám, de ha úgy vesszük, ötven százalékkal többet zabál a nagyobb doboz. Nekem megérné a többletet, de felnézek a Prius tervezőire és használóira, mert egyrészt bámulatos reális körülmények között négy liter alá menni egy családi autóval, másrészt tiszteletet érdemel mindenki, aki társadalmi szerepvállalási indíttatásból felvállalja a Priust.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
